Kauan vuoto kestää synnytyksen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ll

Vieras
Tämä neljäs synnytys ja olen autuaallisesti unohtanut kauan vuoto kestää synnytyksen jälkeen? Synnytyksestä tulee huomenna 3 viikkoa ja edelleen vuodan. Välillä vuoto on vähäisempää ja jo rusehtavaa, mutta välillä ihan kirkasta ja runsaampaa. Eilen taas alkoi vuoto lisääntymään ja on ihan kirkasta. Välillä myös supistelee. Onkohan tämä nyt normaalia. En muista että näin olisi aiemmin ollut... En usko että tulehdustakaan olisi kun ei ole mitään hajua tms oiretta.

Runsasta vuotoa 6 viikkoa ensisynnytyksen jälkeen, onneksi en tiennyt etukäteen, miten hankalaa elämä on synnytyksen jälkeen. Sain myös 10 tikkiä, mistä syystä piti tehdä alapesu jokaisen vessakäynnin jälkeen, kun ei saanut pyyhkiä:o

Tsiisus mikä yhistelmä :@

Jälkivuotoa mulla kesti 5vko... Mulla alapää ei yhtään tykkää räteistä... Tuli haavaumia ku siteet hauto... :/ Siihen vielä eppari jota muutenki kirvelsi saatanasti ku suihkutteli :/

Mä kuulun vissiin sit siihen ääripäähän... Vuoto veristä 9 viikkoa ja kellertävää vuotoa tuli vielä 12 viikkoa synnytyksestä. Siihen se tais vasta loppua. :(

Ja joo. Tikit ja vuoto - ihan saatanallista.

Ei jumaliste... Ei olisi tätäkään tarvinnut tietää etukäteen.
Synnytys vasta toukokuussa, ja täytyy sanoa, että mitä enemmän asiasta kuulee, sen vähemmän koko tapahtumaa odottaa....

muistaakseni 4viikkoa. Ja siitä kaks viikkoa eteenpäin tuli ekat menkat (6vkoa synnytyksestä!) täysimetyksestä huolimatta.
Kaikkein ällöttävintä jälkivuodossa oli siteiden käyttö, kun oli tottunut yli 10v käyttämään pelkkiä tamponeja...

Ei jumaliste... Ei olisi tätäkään tarvinnut tietää etukäteen.
Synnytys vasta toukokuussa, ja täytyy sanoa, että mitä enemmän asiasta kuulee, sen vähemmän koko tapahtumaa odottaa....

Juu, ja lohdutanko vielä, että menkat alkoi sit 3 kk päästä synnytyksestä. Taisin saada nelisen viikkoa jo kulkea ilman sidettä/ph-suojaa siinä välissä. Hitto vieköön, sanon minä. Mutta hei, suurimmalla osalla kai on iisimpää!

Ai niin, mulla ei vuoto kestänyt kuin n. 4 vko mutta se että tikit kun suli niin sitten repes se haava ja alapää näytti todella kammottavalta ja sitä sitten vaan suihkuteltiin kun ei pyyhkiä saanut. Ja kuukautiset alkoi vajaan kolmen kk:n jälkeen synnytyksestä.

Nämä on asioita joista ei puhuta etukäteen. Vasta sitten kun nainen on saatu nalkkiin ja lapsi kasvaa, kerrotaan kauheudet!! :) Mutta hyvä puoli on, aika kultaa muistot:wave:

reilut 5 vkoa reilusti ja sitten tuli viikon verran joka toinen pvä jonkinverran...jonka jälkeen 2 vkon väli ja sitten kuukautiset (täysimetyksestä huolimatta)...jee!!!

Yhteistyössä