Taas talvi yllätti juntit: 20 sairaalaan joukkokolarista:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadilainen:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stadilainen:)

Vieras
Kaatunut tukkirekka aiheutti joukkokolarin Joensuun eteläpuolella
11.11.2010 6:52 | Päivitetty: 11.11.2010 8:26 | Kommentit 2
A A STT–HS

Joukkokolari sattui Kuutostiellä parinkymmenen kilometrin päässä Joensuusta.

Joensuu. Parikymmentä ihmistä on loukkaantunut lievästi usean auton kolarissa Kuutostiellä Joensuun eteläpuolella. Turmassa olivat mukana tukkirekka, sorarekka, kaksi henkilöautoa ja linja-auto.

Liikenne Kuutostiellä on poikki, ja poliisi ohjaa autot kiertotielle.

Onnettomuus tapahtui aamuviiden aikaan Pyhäselän kohdalla parikymmentä kilometriä ennen Joensuuta. Tukkilastissa ollut rekka ajautui tieltä ulos, jolloin sen perävaunu kaatui liukkaalle tielle.

Tämän jälkeen paikalle tulivat soralastissa ollut rekka, kaksi henkilöautoa ja linja-auto, jotka yrittivät väistää tielle kaatunutta perävaunua. Kaikki suistuivat tieltä. Bussi kaatui kyljelleen puolen kilometrin päässä tapahtumapaikalta.

Turmassa oli mukana kaikkiaan 24 ihmistä, joista 20 kuljetettiin tarkastettavaksi Pohjois-Karjalan keskussairaalaan. Pelastuslaitoksen mukaan loukkaantumiset olivat lieviä.

Raskas liikenne ohjataan Kiihtelysvaaran kautta.

Raivaustyöt onnettomuuspaikalla kestävät pelastuslaitoksen mukaan useita tunteja. Poliisi on aloittanut tapauksen tutkinnan.

Myöhemmin aamulla myös kiertotielle ohjattu rekka ajautui ulos tieltä, mutta kukaan ei loukkaantunut tässä turmassa.

Tuskinpa Joensuun seudulla talvi yllättää, eletäänhän myö täällä itärajalla lumikinosten ja pakkasten keskellä liki puolet vuodesta. Toista se on siellä "tsadissa"... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22429221:
No eihän teillä raukoilla ole edes "tsadissa" lunta, odotahan vaan kunhan sinnekkin moista ihmetystä saadaan :whistle:

Kyllä sitä lunta tuli, mutta kun osataan ajaa niin lumi ei ole ongelma. :)

Kuulepas "stadilainen"! Ei tarvitse olla talvi, jos tiet on liukkaita. Tie voi olla liukas vaikka kesäkuun puolivälissä, jos yöllä on pakkasta ja tiet märkiä. Niitä juntteja taitaa olla siellä stadissa kuitenkin enemmän kuin muualla Suomessa yhteensä, jos kolaritilastoja katsellaan. Siellä kun ei osata ajaa edes kesäkelilläkään.

Onneksi kukaan ei kuollut tuossa kolarissa.

Tuolta voitte katsoa niin kyllä tieliikenneonnettomuuksia on pääkaupunkiseudullakin. Ja VOIN sanoa, että siellä oli MELKONEN lista tuona myrskypäivänä! :D
http://www.tilannehuone.fi/halytys.php?keskus=helsinki&etaisyys=100

[QUOTE="vieras";22429463]Mistä muusta tukkirekan kaatuminen voi olla kiiinni kuin huonosta ajotaidosta? Junttien riitämätön turvaväli vei sitten muut samaan kasaan.[/QUOTE]

Ei ole aina ajotaidosta kiinni jos esim. perävaunu alkaa heitellä. Syy voi olla tiessä, säässä, itse rekassa ym.

[QUOTE="Nika";22429534]Ei ole aina ajotaidosta kiinni jos esim. perävaunu alkaa heitellä. Syy voi olla tiessä, säässä, itse rekassa ym.[/QUOTE]

Tilannenopeus! :attn:

Ei voi olla totta... täällä riidellään ihmisten ajotaidoista ja siitä kuka on juntein. Kyllä minä ainakin olen helpottunut siitä ettei tullut suurempaa vahinkoa eikä ihmishenkiä menetetty. Oli syy kenen hyvänsä.

Ja olen itse juntti stadista, vai miten tuo nyt pitäisi ilmaista.

[QUOTE="Nika";22429643]Juu eikä minulla ei ole edes ajokorttia[/QUOTE]

Voi hitto! Siis et osaa ajaa autoa ollenkaan. Mikä ihme sä sitten olet toisten ajotaitoja arvostelemaan? :D :D :D :D :D :D :D :D :D: D

Alkuperäinen kirjoittaja hyijä;22429672:
Voi hitto! Siis et osaa ajaa autoa ollenkaan. Mikä ihme sä sitten olet toisten ajotaitoja arvostelemaan? :D :D :D :D :D :D :D :D :D: D

En niin! Mutta tyhmempikin tietää miten liikenteessä tulee toimia ja ajaa, eikö niin? ;) Ei se tarkoita, että olis täysi ummikko, jos ei omista ajokorttia, hahah! Ainakin tunnen itseni jo nyt älykkäämmäksi kuin JOTKUT täällä ;D