Mitä mieltä olet Jussi Halla-ahosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22432425:
En ole pahemmin lukenut hänen kirjoituksiaan, ehkä pitäisi. Ei tarvitse olla mikään ruutipipo keksiäkseen asioita, jotka tekisivät tästä maasta paremman paikan suomalaisille elää. Sen sijaan tarvitaan jo vähän ruutia sinne pipoon, jotta keksii keinot, joilla ne yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista toteutetaan. Ja ennenkaikkea mitä seurauksia toteutuksella on ja miten koko lysti rahoitetaan.

Mulla on aina niin eduskunta- kuin kunnallisvaaleihinkin ehdokasta valitessani ollut tapana lähettää ehdokkailleni kysymyksiä ja yksi niistä on aina ollut se, mistä rahat ehdokkaan ajamaan hyvään asiaan otetaan. Jos ehdokkaalla ei ole ollut selkeää ja realistista rahoitussuunnitelmaa, en ole sellaista ehdokasta äänestänyt.

Lopettamalla rahan jakamisen ulkomaalaisille, mukaan lukien mamut, suomalaiset saisivat vaikka mitä hyvää. Ja nyt siis puhutaan useammasta miljardista eikä muutamasta miljoonasta.

[QUOTE="vieras";22432392]Kerrotko vielä miten olet päätynyt siihen ettei Halla-aho ole sinun mittapuulla mitattuna älykäs?[/QUOTE]

Mulla vaan on semmonen tunne kun sen juttuja lukee. Kaiveleeko mun mielipiteet sua oikeesti noin paljon että sua kiinnostaa miten olen niihin päätynyt, olen kuitenkin täysin vieras ihminen? Kuten sanoin kahteen kertaan ovat mielipiteitäni, eivät absoluuttisia totuuksia. Minulla on niihin oikeus ja sinulla omiiisi.

Mulla vaan on semmonen tunne kun sen juttuja lukee. Kaiveleeko mun mielipiteet sua oikeesti noin paljon että sua kiinnostaa miten olen niihin päätynyt, olen kuitenkin täysin vieras ihminen? Kuten sanoin kahteen kertaan ovat mielipiteitäni, eivät absoluuttisia totuuksia. Minulla on niihin oikeus ja sinulla omiiisi.

Sinä tunnut minusta erityisen tyhmältä ihmiseltä. Mulla on vaan sellainen tunne ja minulla on siihen oikeus.

[QUOTE="vieras";22431442]En äänestäisi häntä tai Persuja, mutta hän on tarpeellinen henkilö avaamaan keskusteluja. En jaksa ymmärtää hänen jahtaamistaan, vaikka en allekirjoitakaan kaikkia hänen näkemyksiään. Silti suurin osa hänen avauksistaan julkisuudessa on asiallisia ja pyrkivät luomaan asiallista keskustelua aiheista, joista muut eivät halua keskustella avoimesti. Provosointia tarvitaan, jotta jotain uutta syntyisi. Vaikeneminen asioista kuten maahanmuutosta vain tekee haittaa yhteiskunnalle kuten olemme Ranskan, Saksan ja Ruotsin tapahtumista ja yhteiskunnasta nähneet viime aikoina. jos ei keskustella ja oteta asioita pöydälle muutenkin kuin kukkahattutätien mielistelynä, niin yhteiskuntamme on pian kriisissä.[/QUOTE]

Saksassa saa jo keskustella mamupolitiikan epäonnistumisesta.

TAUSTA: Merkel myönsi monikulttuurisuuden epäonnistuneen Saksassa | Ulkomaat | YLE Uutiset | yle.fi

Koskahan Suomessa saa?

[QUOTE="vieras";22432483]Lopettamalla rahan jakamisen ulkomaalaisille, mukaan lukien mamut, suomalaiset saisivat vaikka mitä hyvää. Ja nyt siis puhutaan useammasta miljardista eikä muutamasta miljoonasta.[/QUOTE]
Joo, mutta meillä on jo Suomessa paljon ulkomaalaisia. Sekä niitä, jotka tekevät täällä töitä että niitä, jotka eivät tee. Vai onko ajatus vain se, että ei oteta enää lisää ulkomaalaisia? Ja jos on, niin keitä ei oteta? Vai eikö ketään? Mitä tehdään niille, jotka jo ovat Suomessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22432763:
Joo, mutta meillä on jo Suomessa paljon ulkomaalaisia. Sekä niitä, jotka tekevät täällä töitä että niitä, jotka eivät tee. Vai onko ajatus vain se, että ei oteta enää lisää ulkomaalaisia? Ja jos on, niin keitä ei oteta? Vai eikö ketään? Mitä tehdään niille, jotka jo ovat Suomessa?

Otetaan vain niitä mamuja jotka tekevät töitä ja töitä tekemättömille jo maassa oleville mamuille ei anneta vastikkeetonta rahaa. Suomi voisi ottaa esimerkkiä vaikkapa Eurajoen kunnasta jossa kaikki mamut tekevät töitä ja tuovat 40% kunnan verotuloista.

[QUOTE="vieras";22432826]Otetaan vain niitä mamuja jotka tekevät töitä ja töitä tekemättömille jo maassa oleville mamuille ei anneta vastikkeetonta rahaa. Suomi voisi ottaa esimerkkiä vaikkapa Eurajoen kunnasta jossa kaikki mamut tekevät töitä ja tuovat 40% kunnan verotuloista.[/QUOTE]
No entä kuinka kauan ihminen on mamu? Siihen asti, kun saa kansalaisuuden? Onko Suomessa syntyneen mamuperheen tai mokuperheen lapsi mamu vai ei? Jos mokuperheen toinen vanhempi jää työttömäksi, onko perhe oikeutettu yhteiskunnan tukiin? En nyt odotakaan vastausta näihin kysymyksiin vaan pohdin lähinnä sitä, miten monenlaisia ongelmia tässä asiassa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22432856:
No entä kuinka kauan ihminen on mamu? Siihen asti, kun saa kansalaisuuden? Onko Suomessa syntyneen mamuperheen tai mokuperheen lapsi mamu vai ei? Jos mokuperheen toinen vanhempi jää työttömäksi, onko perhe oikeutettu yhteiskunnan tukiin? En nyt odotakaan vastausta näihin kysymyksiin vaan pohdin lähinnä sitä, miten monenlaisia ongelmia tässä asiassa on.

Älä saivartele yksityiskohdilla vaan keskity oleelliseen, eli Suomeen pitää ottaa vain sellaisia mamuja jotka tekevät töitä.

[QUOTE="vieras";22431915]Halla-aho on ensi keväänä kansanedustaja ja ministeri. Siinä sitä suvaitsevaistolla aivot sulaa silkasta vitutuksesta.[/QUOTE]

Minä voin kyllä ihan hyvin katsella Halla-ahoa neljä vuotta jonkun mitättömän salkun kantajana, koska käytännössähän se tarkoittaa sitä, että demokratia syleilee koko persupuolueen kuoliaaksi.

[QUOTE="vieras";22432890]Älä saivartele yksityiskohdilla vaan keskity oleelliseen, eli Suomeen pitää ottaa vain sellaisia mamuja jotka tekevät töitä.[/QUOTE]
Mä saivartelen juuri sen vuoksi, että ongelmia syntyy, jos asioita ei ole mietitty etukäteen. Suomessa ei suomalaisenkaan työpaikka ole varma, joten miten voi olettaa, että maahanmuuttajan työpaikka olisi yhtään sen varmempi? Mun mielestä näihin asioihin pitäisi ottaa selkeä linjaus jo ennenkuin ihmiset miettivät, mihin maahan muuttavat ja perheensä perustavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22432914:
Mä saivartelen juuri sen vuoksi, että ongelmia syntyy, jos asioita ei ole mietitty etukäteen. Suomessa ei suomalaisenkaan työpaikka ole varma, joten miten voi olettaa, että maahanmuuttajan työpaikka olisi yhtään sen varmempi? Mun mielestä näihin asioihin pitäisi ottaa selkeä linjaus jo ennenkuin ihmiset miettivät, mihin maahan muuttavat ja perheensä perustavat.

Nykyinen maahanmuuttopolitiikka on viimeisen päälle mietittyä ja ongelmia ei ole esiintynyt?:D

[QUOTE="vieras";22432946]Nykyinen maahanmuuttopolitiikka on viimeisen päälle mietittyä ja ongelmia ei ole esiintynyt?:D[/QUOTE]
Nimenomaan ei ole viimeisen päälle mietittyä. Ja mitä siitä seurasi!!! Jos ajatellaan vaikkapa vain perheenyhdistämistä, niin ei taidettu miettiä yhtään, mitä siitä seuraa, kun joissain kulttuureissa serkunkumminkaimanveljenpojatkin on perheenjäseniä. Ja toisaalta taas työssäkäyvän perheen ikääntynyt äiti ei kelpaakaan perheenjäseneksi eikä saa oleskelulupaa. Ei taidettu miettiä sitäkään, mitä siitä seuraa, jos maahanmuuttajia asutetaan keskitetysti samoille asuinalueille. Tai ettei 90-luvulla maahan saapuneelta pakolaisvirralta edellytetty suomenkielen opiskelua. Nyt sitten nostetaan kädet pystyyn eikä tiedetä, mitä jo olemassa oleville ongelmille tehtäisiin.

Suomi onnistui aikoinaan vastaanottamaan ja kotouttamaan venepakolaisetkin, mutta nykyinen systeemi on ihan syvältä. Kelloa ei kuitenkaan voi taaksepäinkään kääntää, joten ratkaisut, mitä nyt tehdään, pitäisi olla mun mielestäni tarkkaan harkittuja ja nimenomaan pitää ottaa huomioon se, mitä seurauksia niillä ratkaisuilla tulee olemaan ja jos niistä syntyy ongelmia, miten ne ongelmat ratkaistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22432996:
Nimenomaan ei ole viimeisen päälle mietittyä. Ja mitä siitä seurasi!!! Jos ajatellaan vaikkapa vain perheenyhdistämistä, niin ei taidettu miettiä yhtään, mitä siitä seuraa, kun joissain kulttuureissa serkunkumminkaimanveljenpojatkin on perheenjäseniä. Ja toisaalta taas työssäkäyvän perheen ikääntynyt äiti ei kelpaakaan perheenjäseneksi eikä saa oleskelulupaa. Ei taidettu miettiä sitäkään, mitä siitä seuraa, jos maahanmuuttajia asutetaan keskitetysti samoille asuinalueille. Tai ettei 90-luvulla maahan saapuneelta pakolaisvirralta edellytetty suomenkielen opiskelua. Nyt sitten nostetaan kädet pystyyn eikä tiedetä, mitä jo olemassa oleville ongelmille tehtäisiin.

Suomi onnistui aikoinaan vastaanottamaan ja kotouttamaan venepakolaisetkin, mutta nykyinen systeemi on ihan syvältä. Kelloa ei kuitenkaan voi taaksepäinkään kääntää, joten ratkaisut, mitä nyt tehdään, pitäisi olla mun mielestäni tarkkaan harkittuja ja nimenomaan pitää ottaa huomioon se, mitä seurauksia niillä ratkaisuilla tulee olemaan ja jos niistä syntyy ongelmia, miten ne ongelmat ratkaistaan.
Venepakolaiset olivat vietnamilaisia yksityisyrittäjiä jotka joutuivat pakenemaan komuja ja siksi he sopeutuivat hyvin Suomeen.

Rajat kiinni nykyiseltä maahanmuutolta ja mietintämyssy päähän.

[QUOTE="vieras";22433035]Venepakolaiset olivat vietnamilaisia yksityisyrittäjiä jotka joutuivat pakenemaan komuja ja siksi he sopeutuivat hyvin Suomeen.

Rajat kiinni nykyiseltä maahanmuutolta ja mietintämyssy päähän.[/QUOTE]
Mä en kannata tuotakaan ihan noin yksiselitteisesti. Jos Nokian uuden pääjohtajan vaimo ja 5 lasta ei pääsekään Suomeen, niin onko Nokialla oikeastaan enää mitään syytä pitää pääkonttoriaan Suomessa? Kannattaako minkään ulkomaalaisen yrityksen investoida Suomeen, jos eivät saa omia työntekijöitään perheineen tänne?

Asiat eivät siis ole yksinkertaisia. Jotain asialle on kuitenkin pakko tehdä ja mun mielestä yksi asia on, että jokaisen maahanmuuttajan kohdalla pitää tehdä suunnitelma siitä, miten kotoutuminen hoidetaan, miten työllistyminen järjestyy, missä ajassa on opittava kieli niin hyvin, että sillä on mahdollista pärjätä työelämässä jne. Tietysti se tarkoittaa myös sitä, että yhä harvempi tänne tuosta tulee, mutta ainakin ne saapumiset olisivat suunnitelmallisempia kuin nykyisin ja ne myös velvoittaisivat saapujan ottamaan itse vastuuta siitä, että annetussa määräajassa tietyt asiat tulevat hoidetuiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22433115:
Mä en kannata tuotakaan ihan noin yksiselitteisesti. Jos Nokian uuden pääjohtajan vaimo ja 5 lasta ei pääsekään Suomeen, niin onko Nokialla oikeastaan enää mitään syytä pitää pääkonttoriaan Suomessa? Kannattaako minkään ulkomaalaisen yrityksen investoida Suomeen, jos eivät saa omia työntekijöitään perheineen tänne?

Asiat eivät siis ole yksinkertaisia. Jotain asialle on kuitenkin pakko tehdä ja mun mielestä yksi asia on, että jokaisen maahanmuuttajan kohdalla pitää tehdä suunnitelma siitä, miten kotoutuminen hoidetaan, miten työllistyminen järjestyy, missä ajassa on opittava kieli niin hyvin, että sillä on mahdollista pärjätä työelämässä jne. Tietysti se tarkoittaa myös sitä, että yhä harvempi tänne tuosta tulee, mutta ainakin ne saapumiset olisivat suunnitelmallisempia kuin nykyisin ja ne myös velvoittaisivat saapujan ottamaan itse vastuuta siitä, että annetussa määräajassa tietyt asiat tulevat hoidetuiksi.

Hei haloo sun eelopeille.

Minulla oli aika pahojakin median luomia ennakkokäsityksiä Halla-Ahosta, mutta luettuani hänen kirjoituksiaan yllätyin positiivisesti. Älykäs heppu, joka osaa kirjoittaa.

Kaikessa en hänen kanssaan ole samoilla linjoilla, mutta siinä olen että maahanmuutosta pitäisi pystyä keskustelemaan vapaammin ilman että leimataan rasistiksi, sillä niin moni maa on ongelmissa kun tätä keskustelua ei olla tehty ajoissa. Virkistävää, että jotkut poliitikot sanovat suoraan nykyaikana.

Mikäs Halla-ahossa vikana? Vähän nuorihan se on mutta vanhenaa joka päivä vähän lisää.

Erittäin oivaltava ja selväsanainen kirjoittaja. Todennäköisesti menee eduskuntaan keväällä.

http://www.halla-aho.com/scripta/

Linkin takana Halla-ahon blogi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22709675:
Mikäs Halla-ahossa vikana? Vähän nuorihan se on mutta vanhenaa joka päivä vähän lisää.

Erittäin oivaltava ja selväsanainen kirjoittaja. Todennäköisesti menee eduskuntaan keväällä.

Scripta

josko taas sinistyisi kun lainaan kerran.

Scripta

Siis vanhenee

Scripta

Halla-aho ei mene todennäköisesti vaan varmasti eduskuntaan. Oikeastaan kyse on siitä kuinka moni ehdokas menee Halla-ahon imussa sisään. Siinä sitä on kukkahattutädeille nieleskelemistä ja itkupotkuraivarin paikka.:D

Minulla oli aika pahojakin median luomia ennakkokäsityksiä Halla-Ahosta, mutta luettuani hänen kirjoituksiaan yllätyin positiivisesti. Älykäs heppu, joka osaa kirjoittaa.

Kaikessa en hänen kanssaan ole samoilla linjoilla, mutta siinä olen että maahanmuutosta pitäisi pystyä keskustelemaan vapaammin ilman että leimataan rasistiksi, sillä niin moni maa on ongelmissa kun tätä keskustelua ei olla tehty ajoissa. Virkistävää, että jotkut poliitikot sanovat suoraan nykyaikana.

Media teki kaikkensa mustamaaltakseen jussi Halla-ahon, mutta ei onnistunut, koska tietoa on nykyään muualtakin kuin YLEn ja Pravdan kautta.

[QUOTE="joo";22432966]Luultavasti yksi väärinymmärretyimmistä suomalaisista.[/QUOTE]

Peesi.

Homma

Käykää Hommafoorumilla seuraamassa keskusteluketjua (miksei osallistumassakin) ja lukekaa Nuiva Vaalimanifesti, jossa Halla-aho ja kumppanit kertovat poliittiset näkemyksensä.

Kun tietää ei tarvitse luulla Hommasta ja Halla-ahosta mitään.

[QUOTE="vieras";22712605]

Käykää Hommafoorumilla seuraamassa keskusteluketjua (miksei osallistumassakin) ja lukekaa Nuiva Vaalimanifesti, jossa Halla-aho ja kumppanit kertovat poliittiset näkemyksensä.

Kun tietää ei tarvitse luulla Hommasta ja Halla-ahosta mitään.[/QUOTE]

En käy. Mikään kyseisessä tyypissä ja foorumissa ei kiinnosta.

Yhteistyössä