Voiko r-testi näyttää ovulaation?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikaa aikaa miettiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikaa aikaa miettiä

Vieras
Vai oliko tapauksessani kyse keskenmenosta.
Pari vuotta sitten näitä aikoja olin tehnyt r-testin. Tuli selkeä viiva. Oli merkiltään muistaakseen joku besafe tmv apteekista ostettu kumminkin. Menkat ei olleet alkaneet sit edellisen lapsen saannin. Oli vaan olo et odotan. Tein parin pvä päästä uuden testin (apteekin oma) ja selkeä (haamu)plussa. En vaan uskonu ja taas pari pvä ja uus testi neuvolassa mikä olikin selkeä nega. Meni noin viikko ja alkoi menkat tosi rajuin kivuin. Nappalilin päivän 600 buranoita et ees jotenkin selvisin.
Nyt neljännen lapsen jälkeen alkoi menkat eikä ne olleet ollenkaan noin kivuliaat. Runsaat kyllä.
Tuolloin aikoinaan epäilin vaan et josko ne haamut olikin vain virheitä mitä mieskin kyl näki. Kun eikös hormoonit nouse oviksen aikaan ja per aatteessa tein ekan testin n. 2vko ennen menkkoja.
Mut jos kyseessä oli km niin onko sillä merkitystä? Siis pitäisikö neuvolassa mainita, laittaa neuvolakorttiin siis jos joskus tulisin vielä raskaaksi?
Ääh mulla on liikaa aikaa miettiä kaikkee...

Ei toimi noin päin.
Ollut kyseessä ns.kemiallinen raskaus.
Itselläni ollut nuita paljon.Harmitti todella et kerkesin edes testailla,ku muuten en olisi tiennyt mitään tuollasesta.Sitä ku kerkes innostua siit et on raskaana.

Voihan tuosta neuvolaan sanoa.Keskenmenoiksi ne kuitenkin merkkaa vain ne mistä on kerennyt käydä neuvolassa.

En usko, ei lh-hormooni ole milläänlailla samanlainen hormooni kuin istukkahormooni. Eiköhän ap:n tapauksessa ole tullut aikainen keskenmeno.

"HCG muistuttaa rakenteeltaan aivolisäkkeen lu-teinisoivaa hormonia (LH), jota on aina veressä. Sekä HCG että LH koostuvat kahdesta ketjusta: alfa- ja beetaketjuista, joista alfaketjut ovat samanlaisia ja beeta-ketjut erilaisia. Tämän vuoksi HCG-vasta-aineet reagoivat myös LH:n kanssa.."

Raskaustestihän perustuu juurikin nuihin HCG-vasta-aineisiin.

"HCG muistuttaa rakenteeltaan aivolisäkkeen lu-teinisoivaa hormonia (LH), jota on aina veressä. Sekä HCG että LH koostuvat kahdesta ketjusta: alfa- ja beetaketjuista, joista alfaketjut ovat samanlaisia ja beeta-ketjut erilaisia. Tämän vuoksi HCG-vasta-aineet reagoivat myös LH:n kanssa.."

Niin eli ovulaatiotesti voi näyttää raskauden,mut raskaustesti ei voi näyttää ovulaatiota.

Alkuperäinen kirjoittaja näin päin;22440676:
Niin eli ovulaatiotesti voi näyttää raskauden,mut raskaustesti ei voi näyttää ovulaatiota.

Mikä tossa on sun niin vaikea ymmärtää? Raskaustesti sisältää HCG-vasta-aineita, jotka reagoivat LH-hormoniin

[QUOTE="sini";22440714]Koska sie oot niin nuori vielä, niin sua ei uskota, mä luulen.[/QUOTE]

Ikärasismia. Luullaan, että tiedetään kaikki paremmin, kun ollaan vanhempia, eikä suostuta edes ajattelemaan sitä vaihtoehtoa, että tämä nuorempi saattaisi olla oikeassa.

[QUOTE="sini";22440729]Ikärasismia. Luullaan, että tiedetään kaikki paremmin, kun ollaan vanhempia, eikä suostuta edes ajattelemaan sitä vaihtoehtoa, että tämä nuorempi saattaisi olla oikeassa.[/QUOTE]

Näinpä, sitä meki miehen kans täällä naureskellaan.

Mutta täysin idioottimaista se on vängätä vastaan tosi asiassa. Ja oon itse tehny r-testin ovulaatiopäivänä ja siihen tuli kaksi viivaa, joten mitä voimme tästä päätellä? "Sä oot ollu raskaanaa??!12"

Suurin osa testeistä käyttää vasta-ainetta, joka sitoutuu istukkahormonin BEETA-ALAYKSIKKÖÖN.

The beta subunit of human CHORIONIC GONADOTROPIN. Its structure is similar to the beta subunit of LUTEINIZING HORMONE, except for the additional 30 amino acids at the carboxy end with the associated carbohydrate residues. HCG-beta is used as a diagnostic marker for early detection of pregnancy, spontaneous abortion (ABORTION, SPONTANEOUS); ECTOPIC PREGNANCY; HYDATIDIFORM MOLE; CHORIOCARCINOMA; or DOWN SYNDROME.

Yhteistyössä