Oletko tai onko tuttusi tehnyt ls ilmoitusta omasta perheestä?.. näin isäinpäivän kunniaksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kiva

Vieras
Mun tekisi mieli, mutta ehkä siihen löytyisi vielä joku toinen ratkaisu.

Tilanne siis se, että itse menen, joka sunnuntai aamu aikaisin harrastusmenoihini ja mies jää kotiin 1v taaperon kanssa. Tänään tulin kotiin isomman tytön 6v kanssa ja mies nukkui sängyssään ja 15v isoveli sanoi, että taapero oli saanut yksin täällä häärätä, kun isä oli vain nukkunut ja hänkin siis vasta herännyt. Pari viikkoa aiemmin, miehen piti tuoda 6v harrastukseensa aamupäivällä, mutta kas kummaa oli nukkunut ja tällöin taapero ja 6v olivat olleet keskenään. Heräsi vasta kun soitin, että missä viipyvät.

Siis ihan oikeasti mun on pakko jatkaa harrastustoimintaa, kun olen siihen lupautunut,mutta en voi enään luottaa mieheeni :( Mitä teen?

voi herranjestas, miten ihmessä kuvittelet lastensuojeluilmoituksen tekemisen auttavan tuollaiseen?

jos isä ei hoida lasta, sinä hoidat tap lakkaat hoitajan. eivät lastensuojeluviranomaiset tule antamaan isälle määräystä hoitaa lastaan kun sinä olet harrastuksessa.

Miehesi on itsekeskeinen kusipää, joka luottaa siihen ettei mitään voi tapahtua vaikka hän laiskuuttaan nukkuisi ja lapset heräisivätkin.
Ei tuohon ls-ilmoitus auta...

Yritä keskustella vakavasti miehesi kanssa, jos ei auta, palkkaa lastenvahti.

Ihan uskomatonta, että lastensuojeluilmoitus nähdään ratkaisuksi tällaiseen asiaan! Ajatteletko ollenkaan, että sosiaalitoimen lastensuojelussa on hyvin rajallinen määrä työntekijöitä ja heillä on velvollisuus tutkia kaikki ilmoitukset. Tällaisten asiattomien ilmoitusten takia jonkun oikeasti kiireistä apua tarvitsevan lapsen avunsaanti viivästyy.

No voi taivaan vallat, kylläpä teidän asiat on huonosti. Tee nyt ihmeessä lastensuojeluun ilmoitus perheestäsi, kun mies kehtasi torkkua ja 1v hääräsi jonkinaikaa itsekseen, on kyllä niin hälyyttävää ettei tosikaan.

Ja niin.. en tunne yhtään perhettä, missä vastaavaa EI olisi käynyt. Siis että on nukahtanut kun lapset on olleet hereillä. Tai sitten mun tuntemat perheet vaan on tällaista pohjasakkia Nimimerkillä pikkukakkoset aamut = Ihanaa lisäaikaa nukkua sohvalla vielä vähän :) .

Olisi ehkä liian helppo miehelle, jos ei edelleenkään tarvitsisi ottaa vastuuta, jos pojan palkkaisisin vahdiksi. Tissuttelusta se vain johtuu, ettei aamulla jaksa herätä. Tietty, jos mies joskus haluaisi valvoa yötä yms. niin poika taskurahaa vasten sisartaan vahtisi (näin on joskus tehnytkin), mutta jos mies muuten vain tissuttelee, vaikka ei olisi aikonutkaan...

Olisi ehkä liian helppo miehelle, jos ei edelleenkään tarvitsisi ottaa vastuuta, jos pojan palkkaisisin vahdiksi. Tissuttelusta se vain johtuu, ettei aamulla jaksa herätä. Tietty, jos mies joskus haluaisi valvoa yötä yms. niin poika taskurahaa vasten sisartaan vahtisi (näin on joskus tehnytkin), mutta jos mies muuten vain tissuttelee, vaikka ei olisi aikonutkaan...

Tissuttelusta :D heh heh, hyvinpä on päätelty.. liekkös omia kokemuksia :)

Meillä ainakin se, että aamusella nukuttaa, johtuu ihan siitä että lapset valvottaa öisin ja herää aikaisin aamulla. Sekä _työn_ teosta. Liekkö sellaisesta olet kuullutkaan...

Toinen hyvin looginen syy väsymykseen voi olla terveysongelmat kuten stressi ja unettomuus öisin. Kyllä jotkut täällä on typeriä..

[QUOTE="vieras";22452478]Tissuttelusta :D heh heh, hyvinpä on päätelty.. liekkös omia kokemuksia :)

Meillä ainakin se, että aamusella nukuttaa, johtuu ihan siitä että lapset valvottaa öisin ja herää aikaisin aamulla. Sekä _työn_ teosta. Liekkö sellaisesta olet kuullutkaan...

Toinen hyvin looginen syy väsymykseen voi olla terveysongelmat kuten stressi ja unettomuus öisin. Kyllä jotkut täällä on typeriä..[/QUOTE]

Tuo "ei kiva" on ap:n nimimerkki. Eli nyt ei tainnut olla pelkistä hätäisistä johtopäätöksistä kyse?

Onko mies vain välinpitämätön perhettään kohtaan, vai voisiko taustalla olla kovaa stressiä, univelkaa, uupumusta, masennusta...?

Jos teini on riittävän vastuullinen, ensihätään hänet voisi palkata hoitamaan pikkusisaruksia, koska pitäähän sun saada joskus harrastaa ja päästä pois kotoa, ja pienellä lapsella pitää olla joku valvomassa.

Miehen kanssa ottaisin asian kunnolla puheeksi, asialle pitää tehdä jotain, oli syy sitten välinpitämättömyydessä/laiskuudessa tai miehen ongelmissa. Lastensuojeluilmoitusta mä en tuollaisesta tekisi, vaan koittaisin saada mieheltä syyn sille miksei ota vastuuta, ja miettisin vasta sitten toimenpiteitä. Miehen masennukseen tai uupumukseen, jos sellasta ilmenisi, koittaisin saada apua ulkopuolelta (ja miettiä samalla miten voisin itse tukea toista), ja jos syy olisikin vaan siinä, että mies ei halua ottaa vastuuta tai antaa sulle vapaa-aikaa, varaisin ajan vaikka perheneuvolaan juttelemaan näistä asioista...

[QUOTE="vieras";22452478]Tissuttelusta :D heh heh, hyvinpä on päätelty.. liekkös omia kokemuksia :)

Toinen hyvin looginen syy väsymykseen voi olla terveysongelmat kuten stressi ja unettomuus öisin. Kyllä jotkut täällä on typeriä..[/QUOTE]

Häh, sun mielestä on siis ihan ok, että mies nukkuu 8.00-12.00, kun olen pois ja taapero vaeltelee silloin ihan itsekseen.

Ja toinen. Kyllä vain herään itse joka arkipäivä 7.00 viemään lapset hoitoon ja itse töihin. Lauantaina herään taaperon herätessä ja sunnuntaina on toi harrastusmeno. Sen lisäksi taapero herää öisin vielä useamman kerran rinnalle. Mies sentään saa lauantait nukkua pidempään ja öisin ei kukaan herättele. Ja kyllä vain, olen itse tosi väsynyt ja sen takiakin vähän katkera voin olla miehen käytöksestä, mutta siltikään mun mielessä ei vanhempi voi olla noin vastuuton.

[QUOTE="vieras";22452762]

Miehen kanssa ottaisin asian kunnolla puheeksi, asialle pitää tehdä jotain, oli syy sitten välinpitämättömyydessä/laiskuudessa tai miehen ongelmissa. Lastensuojeluilmoitusta mä en tuollaisesta tekisi, vaan koittaisin saada mieheltä syyn sille miksei ota vastuuta, ja miettisin vasta sitten toimenpiteitä. Miehen masennukseen tai uupumukseen, jos sellasta ilmenisi, koittaisin saada apua ulkopuolelta (ja miettiä samalla miten voisin itse tukea toista), ja jos syy olisikin vaan siinä, että mies ei halua ottaa vastuuta tai antaa sulle vapaa-aikaa, varaisin ajan vaikka perheneuvolaan juttelemaan näistä asioista...[/QUOTE]

Mutta en mä voi miestä pakottaa hoitamaan itseään, vaan miehen pitäisi se tehdä omasta vapaasta tahdostaan ja kyllä vain olen ehdottanut sitä jo aiemminkin. Perheneuvola olisi hyvä, mutta elämä tällä hetkellä niin kiireinen, ettei yhteistä aikaa sinne löydy.

Yhteistyössä