miten teillä toimitaan jouluisin lahjojen avaamisen kanssa? varsinkin lasten kohdalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielenkiinnosta kyselen

Vieras
Meinaan että jaetaanko lahjat ensin ja sitten kun kaikki on jaettu saa lapset ruveta niitä availemaan vai saavatko repiä sitä mukaa auki kun lahjoja tulee?

Itselläni ei lapsia ole mutta joulu perheen kesken jossa myös lapsia saa mut aina tosi kiukkuseks jotenkin kun ruvetaan jakamaan lahjoja niin lapset repii niitä sitä mukaa auki ja jos sattuu tulemaan vaikka ekojen joukossa SE lahja jota on NIIN toivonu ni sitte niitä muita ei ees kiinnosta avata.
Meillä oli sillon ku ite olin pieni tapana et eka jaettiin lahjat ja sit kun kaikki oli jaettu sai vasta ruveta avaamaan niitä,näin ei tullu mitään hirveetä hässäkkää ja huutoa kuten(meidän) nykysissä jouluissa kun kaikki revitään sitä mukaa auki kun niitä paketteja tulee.

meilä 7-vuotias saa jakaa lahjat ja sitten kun kaikki on jaettu, alkaa availla.
2-vuotias varmaan "availee" taitojensa mukaan sitten mitä vaan käsiinsä saa :)

me vanhemmat ollaan availtu sitten kun muksut on jo rauhottuneet omiensa kanssa.

Ei olla nähty tarpeelliseksi muodostaa mitään lahjanavaamissääntöjä, vaan jokainen oman tyylinsä ja tunteensa mukaisesti. Onko se lapselta jotenkin väärin, että haluaa vata pakettinsa heti. Enkä kyllä ole koskaan törmännyt sellaiseen, ettei lasta kiinnostaisi tai ei jaksaisi avata kaikkia pakettejaan. Oiskohan siinä joulunvietossa jotain muuta vialla jos noin käy?

mä en vaa tajua miksei ne vanhemmat saa ojennettua lapsia siihen et eka jaetaan ja sitten avataan,onkin sitten joskus tosi kiva jos itellä lapsia et muut lapset saa avata heti mut meillä vasta sitten kun kaikki on jaettu...koska ite haluan ehdottomasti opettaa lapset siihen et hyvää kannattaa odottaa.Ehkä me ei sit ikinä vietetä aattoa mun perheen kanssa vaan miesthen perheen jossa on tää eka jaetaan sitten avataan tyyli.

[QUOTE="viia";22458340]Ei olla nähty tarpeelliseksi muodostaa mitään lahjanavaamissääntöjä, vaan jokainen oman tyylinsä ja tunteensa mukaisesti. Onko se lapselta jotenkin väärin, että haluaa vata pakettinsa heti. Enkä kyllä ole koskaan törmännyt sellaiseen, ettei lasta kiinnostaisi tai ei jaksaisi avata kaikkia pakettejaan. Oiskohan siinä joulunvietossa jotain muuta vialla jos noin käy?[/QUOTE]

ei siinä joulussa mitään vikaa muuten ole mut kun kyseisten lasten vanhemmat ei tajua et vois SEN lahjan laittaa tosiaan sinne viimesten joukkoon niin ei tulis tätä ongelmaa muiden lahjojen suhteen,siksipä ite en nykysin osta mitään kummallista kun vanhemmat tietty hankkii sen mielipaketin aina niin ei muiden lahjoilla ole niin väliä.

Lahja kerrallaan jaetaan ja avataan heti. Jos ei kiinnosta avata lahjoja, niin eiköhän se kerro, että ensi vuonna voi ostaa sen yhden lahjan joka on se juttu...

Mä oon aina inhonnut ajatusta, että avaamattomia lahjoja kerätään kekoon ja "mä sit avaan myöhemmin". Kiva katsella kun muut avaavat lahjoja, joten yhtä aikaa ei saa avata monta ihmistä.

Meillä lapset toimii tonttuina, ja jakaa lahjat yksitellen ja sitä mukaa kun lahjan saa, se avataan. Ja sitten hakee tontut taas seuraavan lahjan.. On toiminut ihan hyvin, tosin lukemaan oppineet tontut usein valikoi omat lahjansa ensin, ja sitten lopuksi lahjojen jakaminen ei olekaan niin kivaa, kun omia lahjoja ei ole enää mukana. Mun mielestä ihaninta on se, että yksitellen avataan lahjoja, näkee mitä muut saa, ja siinä antamisen ilokin on isoin, kun näkee kuinka toinen ilahtuu lahjastaan.

Miehen perheen kanssa jos vietetään joulua, avaa vaan lapset lahjansa heti, muut sitten vie pakettinsa kotiin ja availee omassa rauhassa.. mun mielestä hassua, mutta maassa maan tavalla.

Niin tuota juuri tarkoitin, että onkohan niitä lahjoja liikaa tai sitten vanhempien käytöstavoissa vikaa jos eivät lapsiaan osaa tilanteessa ohjeistaa. Toisaalta musta on vähän erikoista, että lapsilla on vain joku yksi tietty mikä pitää saada niin paljon ettei kiinnosta edes avata mitään muita lahjoja. Mutta kun ei kerran ole kyse omista lapsistasi, niin anna mennä ohi, eihän se sinun menetyksesi ja häepäsi ole, vaan nauti omasta joulustasi.

Meillä lapset toimii tonttuina, ja jakaa lahjat yksitellen ja sitä mukaa kun lahjan saa, se avataan. Ja sitten hakee tontut taas seuraavan lahjan.. On toiminut ihan hyvin, tosin lukemaan oppineet tontut usein valikoi omat lahjansa ensin, ja sitten lopuksi lahjojen jakaminen ei olekaan niin kivaa, kun omia lahjoja ei ole enää mukana. Mun mielestä ihaninta on se, että yksitellen avataan lahjoja, näkee mitä muut saa, ja siinä antamisen ilokin on isoin, kun näkee kuinka toinen ilahtuu lahjastaan.

.

Mitä sitten jos ei ilahdukaan? Siis en usko hetkeäkään, että jokainen lahja olisi todella mieluinen ja ah niin ihana, varsinkaan lapsille.

Meillä saatetaan lahjoja availla pitkin päivää, aamulla ehkä yhdet, sitten ruokaa odotellessa toiset jne

muistan itse omasta lapsuudesta kun piti odottaa jonnekkin 19-21 asti ennen kun kaikki oli paikalla ja sit vasta saatiin lahjat, sit äkkiä kaikki kasaan ja mummolasta kotiin nukkumaan..ei kivaa ollenkaan.