1-vuotias väsyy nopeasti ja on kiukkuinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas neuvoton

Vieras
meidän nuorimmaisen kanssa taas äidillä sormi suussa... poitsu on nyt muutamat päivät ollu tosi kiukkuinen, ei ollenkaan sellainen säyseä ja iloinen kun normaalisti. lisäksi väsähtää ihan parissa tunnissa eli jo puolentoista tunnin kuluttua heräämisestä alkaa hieroa silmiä, kitistä ja kiljua ja roikkua lahkeessa. päiväunia voi helposti vedellä 3 tuntia putkeen ja sitten taas pari tuntia hereillä oloa ja jo alkaa kitinä (viimeistään). mikä ihme sitä vaivaa?! äipällä menee hermot!

meidän nuorimmaisen kanssa taas äidillä sormi suussa... poitsu on nyt muutamat päivät ollu tosi kiukkuinen, ei ollenkaan sellainen säyseä ja iloinen kun normaalisti. lisäksi väsähtää ihan parissa tunnissa eli jo puolentoista tunnin kuluttua heräämisestä alkaa hieroa silmiä, kitistä ja kiljua ja roikkua lahkeessa. päiväunia voi helposti vedellä 3 tuntia putkeen ja sitten taas pari tuntia hereillä oloa ja jo alkaa kitinä (viimeistään). mikä ihme sitä vaivaa?! äipällä menee hermot!

Kuulostaa ihan meitin 5kk:slta... :)

hampaita kai tulee joo, mutta vaikuttaako se tohon väsymiseen? flunssaa ollu koko syksyn, viimeksi silmätulehdus ja mietinkin pitäisikö korvat käydä taas näyttämässä (pari kertaa jo näyttäny eikä ollu mitään). nukkuu ulkona aina päiväunet eli ainakin 4 tuntia päivästä on ulkona.

ainiin.. mites ruokavalio?

Meillä 1v:llä oli alhainen (mut ei huono) hemppari joten piti kiinnittää huomiota vielä tarkemmin ruokavalioon. Paljon vihreää ja sellaista mistä saa rautaa. Hedelmiä, vihanneksia yms.

Meillä oli jossain vaiheessa meinaan tuota. Sit syy selvisi sattumalta neuvolassa. Enkä ollut siis aijemmin miettinyt ihmeemmin, ajattelin vain että hampaita tai vaan joku kausi.

Minulla on myös aina ollut alhanen hemppari ja pitää kans kattoo tarkkaan et syön oikein. Ja riittäväst kaikkia rehuja ja hedelmiä ja tuotteita josta saan rautaa.
Tytöllä sama juttu.
Myös äidilläni on alhainen hemppari. Eli taitaa olla sukuvika kun suksi ei luista :D

Meillä myös ulkoillaan paljon niin pitää väsymyksen ja päänsäryt kurissa. :)

no meillä kyllä syödään ja on syöty viime aikoina tosi huonosti - maitoa juo vaikka kuinka paljon, mutta ruokaa ei uppoa ei sitten millään kun muutamia lusikallisia per ruokailu. sormiruuat menee vähän paremmin.

mulla itselläni aina ollut huippuhyvä hemo. 1-v neuvolaan on melkein kuukausi aikaa, pitäisköhän käyttää kuitenkin lekurilla...

no meillä kyllä syödään ja on syöty viime aikoina tosi huonosti - maitoa juo vaikka kuinka paljon, mutta ruokaa ei uppoa ei sitten millään kun muutamia lusikallisia per ruokailu. sormiruuat menee vähän paremmin.

mulla itselläni aina ollut huippuhyvä hemo. 1-v neuvolaan on melkein kuukausi aikaa, pitäisköhän käyttää kuitenkin lekurilla...

juurikin tuo syömättömyyskin voi tehdä lapsen vaan entistä kiukkusemmaks. Mitäs jos annat sormiruokana esim. kurkkua, hedelmiä kun kerta syö? :) Voisi sit alkaa muukin ruoka uppoamaan.

Kokeile. En mä ehkä alkaisi lääkärin soitella, ehtii sen hempan mitata sit sielläkin.
Voi olla joku kausi vaan, tai tekee hampaita ja sit siihen lisäks syömättömyys niin mietis itse :D olisitko hirmu hyvällä tuulella. Itse ainakin on äkäinen jos ei oo syöny kunnolla.
Ja meillä poika on pirun kiukkuinen kun hampaita tekee.. voisi melkein sanoa että on yksi perkele :laugh: :D

ok. kiitos kaikille vastanneille! täytyy kiinnittää vielä entisestään enemmän huomiota tuohon syömiseen ja yrittää päästä maidon lipittämisestä pikku hiljaa eroon.

Meillä on ihan sama juttu kuin ap:llä, vauva vähän vajaan vuoden. Koko ajan kitinää ja marinaa. Missään ei ole oikein hyvä. Ruoka ei oikein maistu, korvikemaitoa uppoaa kyllä. Yöunet sentäs nukkuu ihan kivasti. ÄÄh, ei jaksa...

Yhteistyössä