Mitä ihimeen rasvaa mä tähän turpaani lotraisin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Siis oikeesti, ny alkaa lähtee jo järki tän naaman kans! Ihan sama mitä tähän laittaa ni ei muuta ku kuivaa ja kiristää ja hilseilee ja kaikkee. Meikäläisen syys- ja talviajan ihonhoito on kyllä ihan mahdotonta hommaa. Ja tuon hilseilyn lisäksi vielä tulee punasia läiskiäki, näyttää sit suunnattoman kivalta.

Eihän noita voi edes meikkivoiteella peittää, korostuu vaan tuo ihon kuivuus.

Tietäskö ny joku sellasen ihmerasvan (vaikka apteekista) millä mä saisin tän naamani ees jonkinlaiseen kondikseen. Ärsyttää ku turpa on jatkuvasti ihan kuiva ja kirjavankukertava.

Käy alan liikkeessä.
Jotain Elizabeth Arden-ampulleja käytin joskus kuivuuteen. Viikon kuuri teki aivan ihmeitä, ovat kalliita, 2,5 euroa ampulli mutta sen arvoisia.

Avene on aika hyvä sarja. Itse atoopikko-couperosa ihon omistajana tykkään.

Myös kuivaa ihoa täytyy kuoria jollain hellävaraisella (esim. voit ostaa puhdasta jojobaöljyä ja sekoittaa siihen suolaa tai sokeria tai sit ihan vaan karkealla hunajalla) aineella, jotta kuiva pintasolukko saadaan pois. Sen jälkeen kannattaa kosteuttaa. Jos on kuivaa röhelmää, se näyttää vaan pahemmalle, kun laittaa meikkivoidetta. Puuteria en käytä ollenkaan. Itse käytän välillä ihan tuota jojobaöljyä kasvovoiteen tapaan. Tai sitten yövoiteeksi tarkoitettuja paksumpia voiteita.

[QUOTE="anna";22463007]Paljon vedenjuontia, seerumia, tuhtia yövoidetta ja kosteuttavaa päivävoidetta. Kuorinta ihotyyppisi mukaan :)[/QUOTE]

Tätä litaniaa mäkin ajattelin :) Ehkä rasvan sijasta ois toisinaan hyvä käyttää ihan kosteusvoidetta, kuoria ihoa silloin tällöin ja muistaa hoitaa ihoa aamuin illoin.

[QUOTE="hmm";22462980]Oletko kokeillut runsaan veden nauttimista ja rasvattomuutta? Jospa se onkin oire liiallisesta rasvaamisesta?[/QUOTE]

En oo esim. kesän aikana rasvaillu ihoo ollenkaan. Tää ongelma alkaa aina syksyllä ku tulee kylmät ja kuivat/viimaiset ilmat. Mut ei yleensä näin pahana.

Mun atoopikkokaverini vannoo luomuoliiviöljyn nimiin niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Toiselta taas ihotautilääkäri oli kieltänyt ehdottomasti kaikki öljyt (ainakin ulkoisesti) sekä vesipesun. Mene ja tiedä. Tuosta Exuviancesta olen kuullut myös hyvää.

Mä kuorin kasvoja säännöllisesti oikeenlaisella kuorinnalla. Käytän kosteuttavaa naamiota. Laitan tuhtua yövoidetta ja aamulla kevyttä geelimäistä voidetta. Mutta eih, ei auta tänä syksynä.. :/

Laitanpa tuon Exuviancen korvan taakse, täytyy testata :) Jojobaöljy kuullostaa kans kokeilemisen arvoiselta, täytynee sitäkin hankkia :D

[QUOTE="sondersson";22463061]syö enemmän rasvaa ja kokeile suolaa ihonhoidossa[/QUOTE]

Mä syön rasvaa ihan satavarmasti aivan tarpeeks :snotty: Mutta suolaa en oo viel testannu ihonhoidossa, listalle menee sekin :)

[QUOTE="zxz";22463043]Mun kavereilla ei ole turpaa vain kasvot, eraalla jopa tavallista kauniimmat. ok.[/QUOTE]

Turpa, naama, kasvot, ihan sama asia :D Ainaski ku näin ittestään puhuu eikä muista, muilla ihmisillä on kyllä kasvot :D

Mun atoopikkokaverini vannoo luomuoliiviöljyn nimiin niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Toiselta taas ihotautilääkäri oli kieltänyt ehdottomasti kaikki öljyt (ainakin ulkoisesti) sekä vesipesun. Mene ja tiedä. Tuosta Exuviancesta olen kuullut myös hyvää.

Pelkkää vesipesua ei mun naama kestä yhtään! Joten en tuota lääkärin kommenttia yhtään ihmettele.. Silmämeikinkin poistan erittäin kuivalle iholle tarkoitetulla puhdistusöljyllä ja muutenkin sillä kasvot pesen, jos pelkällä vedellä pesisin niin sen jälkeen naama tuntus siltä ku ois pari numeroo kutistunu..

Mul on kans sellanen naama et siitä näkee heti kun ilmat on kylmenneet :( Mutta paras rasva mikä mun naamaan on auttanut on ollut apteekista decubal face cream...eipä oo sen jälkeen tarvinnu kiristellä eikä hilseillä!!!

En oo esim. kesän aikana rasvaillu ihoo ollenkaan. Tää ongelma alkaa aina syksyllä ku tulee kylmät ja kuivat/viimaiset ilmat. Mut ei yleensä näin pahana.

Lancomen hydra zen neurocalm!! Mulla on ihan sama ongelma, montaa eri rasvaa kokeillut, mikään ei auttanut. Luonnonmukaisemmat voiteet saa kasvot kiristään entistä enemmän. Suurin ongelma on ollut nenän hilseileminen, sekin poistui tuota käyttäessä. Pyydä jostain vaik testeri, on meinaan n. 60 €:n purkki. Itse käytän vielä normaalille iholle tarkoitettua ja se riittää! :) On kuivallekin tarkoitettua.. Normaalit kuivan ihon tuotteet on olleet ihan hanurista.

[QUOTE="paradies";22463164]Lancomen hydra zen neurocalm!! Mulla on ihan sama ongelma, montaa eri rasvaa kokeillut, mikään ei auttanut. Luonnonmukaisemmat voiteet saa kasvot kiristään entistä enemmän. Suurin ongelma on ollut nenän hilseileminen, sekin poistui tuota käyttäessä. Pyydä jostain vaik testeri, on meinaan n. 60 €:n purkki. Itse käytän vielä normaalille iholle tarkoitettua ja se riittää! :) On kuivallekin tarkoitettua.. Normaalit kuivan ihon tuotteet on olleet ihan hanurista.[/QUOTE]

Mulla on pahin alue poskipäät ihan tuohon silmien alukseen asti. Tosi ärsy, vielä korostuu kaikki rypyt joita ilosena kolmikymppisenä on alkanu ilmestyy.. :laugh:

Mä taidan tehä taas shoppailureissun apteekkiin ja pyydän sieltä sata testerii korppuiholle ja sit testailen.. :laugh:

Joo ihan hanurista tuntuu olevan.. Nytki naamaani laitoin jotai erittäin kuivalle iholle tarkoitettua erityisrasvaa. Erityisrasvaa my ass.. :kieh::laugh:

[QUOTE="vieras";22463196]Kannattaisiko hommata ilmankostutin?[/QUOTE]

Jaa-a, ei ois muuten pöllömpi idea sekään.. Mä ku oon ihan kuiva koko muija :D Mutta tähän asti oon kuitennii ihan rasvalla pärjänny mutta nyt naama tykänny kyttyrää ihan tosissaa..

käy ammattilaisen liikkeessä ja ota kasvohoito ja oikeat tuotteet. Nyt kun vuodenaika vaihtuu on erittäin tärkeää että iho saa kunnon suojaa ja kosteutusta. Tuotteiden päivitys siis kun kylmä vuodenaika taas tulla tupsahtaa!

Yhteistyössä