Pitäisköhän mun pyytää tk:sta jotakin lääkettä tuohon lonkan kipuun

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Alkoi taas vaivaamaan tuo leikattu lonkka kun ilmat kylmeni. En saa edes kilsan parin matkaa käveltyä ilman kipua ja sitä, että on pakko välillä pysähtyä.

Kipu tuntuu nivusissa ja pahimmillaan säteilee reittä pitkin polveen asti.

Tällä hetkellä odotan kutsua Tampereelle tutkimuksiin koska mulle on laitettu sellaanen tekonivel jonka kanssa on todettu ongelmia normaalia enemmän kuin yleensä tekonivelten kanssa.

Nytkin tuntuu pientä kipua nivusissa vaikka olen vain istunut suurimman osan tätä iltaa.

Mä olen aiemmin ajatellut, että kyse olis siitä ettei ole lihakset palautuneet kunnolla, mutta voiko se enää olla sitä kun leikkauksesta on tullut heinäkuussa vuosi.

Pitäis vain saada kuljettua jotenkin kun autoton ihminen olen enkä uskalla ajaa pyörällä talvisin. : /

Ehdottomasti kannattaa pyytää,yöksi voisit myös ottaa ralaxsantteja jos päivällä lihakset myös kipeytyy.On varmaan se jalankin kannalta että pystyt säännöllisesti liikkumaan nii kannattaa kipulääkityksestä keskustella.
Itselläni kivut kestänyt leikkauksen jälkeen nyt vuoden,mutta eri paikka ja vaiva leikattu ja mulla tuli leikkauksen jälkitilana kipuoireyhtymä.

[QUOTE="vieras";22469779]Ehdottomasti kannattaa pyytää,yöksi voisit myös ottaa ralaxsantteja jos päivällä lihakset myös kipeytyy.On varmaan se jalankin kannalta että pystyt säännöllisesti liikkumaan nii kannattaa kipulääkityksestä keskustella.
Itselläni kivut kestänyt leikkauksen jälkeen nyt vuoden,mutta eri paikka ja vaiva leikattu ja mulla tuli leikkauksen jälkitilana kipuoireyhtymä.[/QUOTE]

Mä kärsin kivuista kuukautta vaille 2 vuotta ennen leikkausta. Sen kivun takia kävelin väärin ja se sitten aiheutti kipua toiseenkin jalkaan. Nyt ei ainakaan vielä ole niin, mutta jos tämä meno jatkuu niin sekin on pian edessä. : /

Mä kärsin kivuista kuukautta vaille 2 vuotta ennen leikkausta. Sen kivun takia kävelin väärin ja se sitten aiheutti kipua toiseenkin jalkaan. Nyt ei ainakaan vielä ole niin, mutta jos tämä meno jatkuu niin sekin on pian edessä. : /

Varmasti vaikuttaakin terveeseen jalkaan myös jos varot kipeää jalkaa.
Mutta hyvä jos tutkimuksiin pääset asian johdosta,odottaminen vaan hanurista tiedän.
Jatkuva särky ja kipu kyllä syö ihmistä aika tehokkaasti,on omakohtasia kokemuksia joten tsemppiä ja pyydä ihmeessä kipulääkitystä.

pyydä ihmeessä!
Mut hei, saanko udella millaista se kipu on, ja missä se tarkalleen tuntuu?

Siis se tuntuu ensin nivusissa ja siitä sitten etenee reittä pitkin jos pitää enemmän kävellä. En mä tiedä kuinka mä kuvaalisin tuota kipua. Sen verran kovaa se voi olla, että pakko pysähtyä, että pääsee kävelemään koko matkan.

Voin kuvitella miltä lonkas oleva kipu voi tuntua. Mul meni juoksulenkillä kerran lonkka virheasentoon ja sinne kuoppaan tuli tulehdus, olikohan se nimeltään joku limapussintulehdus?. Jalan taittaminen oli kamalaa samoin istumaan meneminen ja nouseminen.

Mut tosiaan hae jotain särkyyn!

[QUOTE="vieras";22470065]Voin kuvitella miltä lonkas oleva kipu voi tuntua. Mul meni juoksulenkillä kerran lonkka virheasentoon ja sinne kuoppaan tuli tulehdus, olikohan se nimeltään joku limapussintulehdus?. Jalan taittaminen oli kamalaa samoin istumaan meneminen ja nouseminen.

Mut tosiaan hae jotain särkyyn![/QUOTE]

Mulla kipua ennen leikkausta aluksi hoidettiin limapussintulehduksena. No eipä ollut sitä vaan reisiluun päässä oli kuoliota ja tekonivelen laiton yhteydessä reisiluun päästä poistettiin 25%.

Kaatuessa pihalla lonkkani murtui. Siihen Peijaksessa kovassa kiireessä laittoivat tekonivelen liian löysälle, ja tuosta johtuen meni 2 viikon sisällä 2 kertaa pois paikoilaan, joka Jorvissa laittoivat paikalle, ja toisen kerran jälkeen päättivät korjata Peijaksessa, jossa se kiristettiin, samalla ns ruuvikiinnitys päälle, ettei enää lähde paikoiltaan. Mutta sen jälkeen liikunnassa siihen lonkkaan sattuu ja öisin kamala särky, johon joudun ottamaan vahvimmat särkylääkkeet Burana 800mg +Tramal ym. Tuosta aikaa 4kk. Olen käynyt Peijaksessa tutkittumassa, röntgenkuvin, eikä ortopedit osanneet löytää syytä särkyhin, joita en enää kestä. Kuka osaa neuvoa?

Eikö kenekkään muulle ole laitettu muun kiinnityksen lisäksi ns ruuvikiinnitystä??
Minulta tekonivelen heikon kiinnityksen jälkeen lähti 3kertaa pois paikoiltaan, pelkästä pienestä kumarruksesta. Kun se kolmannen kerran lähti paikoiltaan 3 viikon sisään, tuolloin Peijaksessa lonkkani tekoniveltä olivat vaihtamassa uuteen, mutta näkivät, että tekonivelen olivat alunperinkin laittaneet liian löysälle, ja vain kiristivät, mutta varmistukseksi laittoivat ruuvikiinnityksen, ettei enään koskaan irtoa.
Siitä aikaa nyt noin 8kk. Edelleen on usein liikunnassa kipua, ja öisin särkyä, johon nyt vasta saanut asiaa tuntevalta Mehiläisen erik.lääkäriltä Lyrica lääkkeen, jonka otan vain yöksi.
Se antaa hyvän särkyjä vailla olevan yöunen. En uskalla ottaa sitä kuin joka toinen yö, koska sen sivu oireina on mm muistin ja näön heikkeneminen, ym. ulostuksen vaikeus. Onko kenelläkään saman kaltaista tapahtunut?

Yhteistyössä