Seisomalaudasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zopo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zopo

Jäsen
21.06.2010
34
0
6
Porvoo
Tahtoisin tietää pysyisikö puolitoista vuotias seisomalaudalla?

Meille on syntymässä pian toinen lapsi, enkä välttämättä tahtoisi ostaa sisarusrattaita ollenkaan, kun oon kova käyttämään kantoliinaa ja mietin sitten että jos "hätätapauksiin" missä ei kantoliina ole suotava niin toisen pistäisi seisomalaudalle?

Ja joo, olishan nuo Phil & teds sisarusrattaat kätevät, mutta ihan pirun hintavat..

Meillä on Emmaljungan seisomalauta ja siinä tyttö nyt 2v3kk, matkannut siinä ehkä kolmisen kuukautta ja olis mennyt jo paljon aiemminkin.

Menee epätasaisellakin tosi hyvin :)

Kantoliinahan ei muuten ole kauhean turvallinen talvella...

[QUOTE="kipinä";22470029]Meillä esikoinen oli niin vilkas, ettei kyllä pysynyt seisomalaudalla, joten tuplilla melkeinpä liikuttiin.[/QUOTE]

Niin vielä, kokeiltiin seisomalautaa esikoisen ollessa 1,5-2,5 vee ja aina yhtä hankalaa.

Meillä on Emmaljungan seisomalauta ja siinä tyttö nyt 2v3kk, matkannut siinä ehkä kolmisen kuukautta ja olis mennyt jo paljon aiemminkin.

Menee epätasaisellakin tosi hyvin :)

Kantoliinahan ei muuten ole kauhean turvallinen talvella...

En osaa tuohon turvallisuuteen sanoa mitään, mut ite en ole tykänny talvella käyttää ku pitäs olla sit kantotakki tms. ja ne on ihan törkykalliita. En koe mukavaksi sitä et laps matkustas takin päällä tai sit paleltuu jos ite kulkee takkiauki

Jos käytät liinaa ja et halua tuplia ostaa niin silloin ostaisin sinuna sen laudan ja käyttäisin lumisilla keleillä pulkaa.
Minulla ei ole ollu koskaan kaksosten rattaita ja en vieläkään tiedä miksi ne olis pitäny hommata. Vaikka minulla on useempi lapsi syntyny just nuin 1,5v ikäeroilla.

Harmittais vaan ostaa pariin käyttöön kertaan sisarusrattaat, kun tosiaan esikoisen kanssa en vaunuja käyttänyt kun oikeastaan parvekkeella nukkuttaessa, kantoliinailtiin seuraavaan raskausaikaan asti.

No älä osta ;) Tai osta sit jos näet että sille tulee tarvetta.
Jos et tosissaan ala lenkkeillä rattaitten kans ja lasten niin sitten tarvit.
Mut minä en ole koskaan tuplia tarvinnu.

Meillä esikoinen oli 1.6kk kun kuopus syntyi ja silloin hän siirtyi seisomalaudalle. Oli talvikin ja hienosti sujui. Markkinoimme lautaa hänen uutena "peräkärrynään" ja sekös olikin makee juttu:)

Lapsilla on ikäeroa 2 v 1 kk. Meillä oli kotikäytössä Emmaljungat joissa oli seisomalauta ja hyvin toimi talvellakin (tosin silloin vähäluminen talvi). Lisäki meillä oli matkatuplarattaat (peräkkäin istuttavat) joita käytettiin keskustassa ja kauppakeskuksissa asioidessa. Jälkimmäiset tulivat noissa tarpeen sillä esikoisella ihan hurja uhma tuolloin. Kodin ympäristössä kävellessä ei karkailuista ja kiukkukohtauksista ollut niin haittaa.

Meillä ei tulis kuulonkaan seisomalauta! Ei todellakaan pysyis / ole pysynyt tuon ikänen siinä. Kannattaa kattoa niitä tuplia ihan jostain huutonetistä tms., itse nimittäin ostaisin kyllä tuplat tuolla ikäerolla. Teette varmaan joskus jotain vähän pidempääkin lenkkiä? 1,5 vuotias on aika huono jaksamaan vielä kävellä tai seistä pidempään mun kokemuksen mukaan (4 ipanaa) ;) Mut siis pointtina, että saa niitä tuplia halvemmallakin :)

[QUOTE="mammax2";22470096]sisaristuin?[/QUOTE]

sisaristuimia ei enää ole kaupoissa....:(joku turvallisuusjuttu.ite nimittäin olisin mielummin ostanu sisaristuimen kun kolmannen ja neljännen ikäero on 1v3kk...

[QUOTE="viiden äiti";22470173]sisaristuimia ei enää ole kaupoissa....:(joku turvallisuusjuttu.ite nimittäin olisin mielummin ostanu sisaristuimen kun kolmannen ja neljännen ikäero on 1v3kk...[/QUOTE]

Nykyään on taas myynnissä.

00175-_lim_full.jpg

EMMALJUNGA SISKONISTUIN

Kätevä tapa kuljettaa isompaa sisarusta, silloin kun hän ei itse jaksa kävellä. Siskonistuin kiinnitetään ratasistuimen päälle, ja se sopii seuraaviin Emmaljungan malleihin: Edge Duo Combi, Mondial Duo Combi, Smart Duo, Classic ratas sekä City Cross. Siskonistuinta käytettäessä on oltava erityisen huolellinen, sekä seurattava käyttöohjeita.

Yhteistyössä