Siis mä olen niin katkera sille PPSHP:n OYS:n lääkärille joka sanoi sukupuolen ultrassa väärin! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tullu eveliinaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="HARMI";22494153]Ymmärrän täysin sinun harmituksesi. Kyllä ultraan pitäisi voida luottaa, jos teille on kuvaamallasi tavalla asia esitetty. Itse kävin kaikissa kolmessa raskaudessa 3D ultrassa ja siinähän sukupuoli voidaan sanoa 100 prsenttisella varmuudella.
Meillä talossa kolme tyttöä.
Nämä jotka ovat ilkeästi sinulle alkuun kommentoineet, ovat kaikki poikien äitejä joista vain tuntuu pahalta se että sinä toivoit tyttöä.[/QUOTE]

Novoi jeesus. Tämän tasoiseen viestiin nyt on paha sanoa yhtään mitään, joten tyydyn vain toteamaan että olen tytön äiti. :D
Mistä näitä idiootteja sikiää..

kenellekään ei pitäis kertoa sukupuolta ultrassa, ei tulis pettymyksiä ja olis jotain jännitystä kun ei tietäis kumpi tulee. Me ei olla haluttu tietää yhdenkään sukupuolta ennakkoon, eikä kaduta yhtään

:hug: mie olen käyny tuon samanläpi ja tiän mitä se on. en tarkota etteikö poika ois rakas, pois en vaihtais. mutta se että asennoituu siihe nettä son tyttö! esikoinen oli poika ja kuopuksesta sanottiin tyttö. ekassa rakenneultrassa tyttö, siitä kaks viikko muuttu tyttö pojaksi. ja kävin sen heittelyn lävitte. nyt on kaks tervettä poikaa ja joskus mietin mitäs jos tässä oiski kolmas lapsi? mutta rehellinen haluan olla, en halua lasten vai nsen takia ettäsaisin sen tytön. joten kaks poikaa saa riittää ja toivon että joskus minustatulee mummo joka saa ostella niitä pitsi unelmi pikku piikalle??

Pakko kommentoida nyt tuon viimeisen lauseen vuoksi, kun pistää niin kovasti silmään. En tiedä onko tarkoituksella kirjoitettu tässä muodossa, jolloin saa käsityksen, että poikien äidit olisivat katkeria/kateellisia/pahoillaan, kun perheessä ei ole tyttölapsia. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärinkin tuon lauseen tarkoituksen...

MUTTA. En ymmärrä mitä merkitystä nykymaailmassa on syntyvän lapsen sukupuolella, kun ylipäätään tulisi olla onnellinen siitä syntyneensä lapsesta. Ihmisten tulisi nykymaailmassa olla ihmisinä tasa-arvoisia ja tasavertaisia sukupuoleen katsomatta. Yhtä rakastettuja ja yhtä toivottuja. Etenkin täällä teollisuusmaissa/hyvinvointivaltioissa joissa lasten enää harvoin (tuskin koskaan?) tarvitsee elättää ikääntyneitä vanhempiaan. Muualla maailmassa asiat ovat niin kovin paljon toisin....valitettavasti.
Itselläni on poikia, jotka ovat kovin rakkaita. Jos perheenlisäystä vielä tulisi, niin olisin onnellinen niin pojasta kuin tytöstäkin!

Ymmärsit asian väärin. Tarkoitin tuolla vain kannustaa pienen vauvan äitiä eteenpäin. en todellakaan tarkoittanut, että poikien äidit olisivat katkeria/kateellisia!! Huh huh. Kovasti olisin onnellinen jos saisin itselleni vielä pienen pojan kolemen tyttöni rinnalle. Tarkoitin sillä sitä, että poikien vanhemmat saattavat kokea ap:n aloituksen loukkaavana ja poikia vähemmän arvostavana.

Alkuperäinen kirjoittaja yäh;22494313:
Novoi jeesus. Tämän tasoiseen viestiin nyt on paha sanoa yhtään mitään, joten tyydyn vain toteamaan että olen tytön äiti. :D
Mistä näitä idiootteja sikiää..

aika vahvasti toit kyllä nyt oman idioottimaisuutesi esiin.

: joten kaks poikaa saa riittää ja toivon että joskus minustatulee mummo joka saa ostella niitä pitsi unelmi pikku piikalle??

Onko teillä oikeasi jäänyt lapsena nukkeleikit liian vähälle, kun tuo tyttöjen pukeminen on teille noin pakkomielteistä.
Siis oikeasti, jengi haluaa tyttövauvoja, että pääsee pukemaan niitä röyhelöihin ja pinkkiin. Ostakaa hitto niitä nukkeja ja pukekaa niitä.

[QUOTE="kolmen äiti";22494333]kenellekään ei pitäis kertoa sukupuolta ultrassa, ei tulis pettymyksiä ja olis jotain jännitystä kun ei tietäis kumpi tulee. Me ei olla haluttu tietää yhdenkään sukupuolta ennakkoon, eikä kaduta yhtään[/QUOTE]

Aikas samaa mieltä.Meil kerrottiin mut samalla sanottiin että se 100%totuus selviää sitten synnytyksessä eikä kannata ostella kaappia täyteen tietynlaista. On varmasti pettymys jos ei tuu mieleen se toinen vaihtoehto vaan uskoo satavarmasti ja huutelee vielä kaikille että tulokas on se tai tämä. Tuttavapiirissä useampi pieleenmennyt molempiin suuntiin. Aina tulee muistaa erehdysmahdollisuus enkä kyl ihmettele ettei joka ultraaja kerro enää. Mulla on poika ja hänen sukupuolensa oli aivan yks ja hailee, kunhan huvikseen kysyttiin. Ehkä sitä sitten on paremmin vara olla katkera niiden jotka saavat useamaan ja helpolla, omani on niin kauan toivottu että se sukupuoli on todellakin toisarvonen seikka.

Näin kävi meillekin kun esikoista odotettiin, mutta ei meitä haitannut. Pojat on ihan yhtä ihania. <3 Heh, meillä oli nimikin vain tytölle. Ihan omaa tyhmyyttä jos menee sukupuoliarvioon luottamaan, kun kuitenkin on 50-50% mahdollisuus saada kumpi vain.

Ymmärrän nyt tosi hyvin niitä lääkäreitä, jotka ei kerro sukupuolta ultrissa. Ei pitäisi kertoa jos on yhtään epävarmuutta! Meille kerrottiin kun odotin kolmatta lasta kahden pojan jälkeen. Ultraaja hymyili leveästi ja kysyi että "teillähän on ennestään 2 poikaa, eikö?" "nyt näkyisi sukupuoli jos tahdotte tietää" ja tahdottiin sitten tietää. Ultraaja sanoi että "tällä kertaa onkin sitten tyttö tulossa" ja hymyili leveästi. Me miehen kanssa yhdyttiin hymyyn. Salaa oltiin toivottu tyttöä. 2 edellistä kertaa ultrassa sanottiinkin sukupuoli oikein: poika, joten uskallettiin luottaa tyttöuutiseen. Salaa oltiin toivottu tyttöä ja nyt uskallettiin toiveemme ja ultraajan uutiset kertoa lähipiirillekin: meille tulee tyttö! Vaatekaappi täyttyi mitä ihanimmista vaaleanpunaisista, liiloista, pitsisistä, röyhelöisistä pikkuneidin vaatteista, niin innoissani olin, samoin lähipiiri. Materiaaliset asiat ei tietenkään ole tärkeintä, pahinta oli henkinen trauma asian suhteen. Rankkaa sanoa näin, mutta kun oli varautunut saamaan tytön kahden pojan jälkeen niin kolmannen pojan syntymä oli järkytys ensialkuun. Sairaalakassissa odotti tyttömäiset kotiutumisvaatteet ja sukulaiset mykistyi ja meni todella vaikeaksi kun soiteltiin pojan syntymän jälkeen. Nyt tietenkin saamme kuunnella "no voi harmi kun tyttö muuttuikin pojaksi" -kommentteja, kun ehdimme jo hehkuttaa miten ihanaa on saada rinsessa taloon! :(

Poika on rakas ja ihana, komea miehenalku, mutta alku pojan syntymän jälkeen meni paljolti suuren hämmennyksen ja pettymyksenkin tunteita sulatellessa.

Ja tämä sattui ihan tänä vuonna 2010!

mulle on sanottu ultrassa sukupuoli ja on ollut kyllä varmat kaikilta 4 mutta en siitä huolimattakaan ole ostanut pelkkiä pojan tai tytön vaatteita vaan molempia.noihin ei voi täysin kerta luottaa..

Mutta suloinen rakastatettava teille tuli kuitenkin <3

No jokaisen kyllä pitäisi tietää ettei noihin voi luottaa täysin. En olisi yhden ultran perusteella lähtenyt varmana ostelemaan pinkkejä vaatteita ja kertoillut sukulaisille että tyttö tulee.

Me käytiin vielä 4d ultrassa ja sen jälkeen kun itse omin silmin näimme, uskottiin että tyttö tulee ja ostettiin pinkit vaunutkin :)

Niinhän sitä sanotaan että ultrassa on helpompi ennustaa poika kuin tyttö. Meille kätilö sanoi ultrassa että näyttäisi aika selvältä tytöltä mutta tyttö on tosiaan hankalampi ennustaa varmaksi. Meille tuli tyttö ja mulla oli kyllä koko raskauden semmoinen tyttöolo mutta silti en varmana tietona pitänyt mitään!

Onko teillä oikeasi jäänyt lapsena nukkeleikit liian vähälle, kun tuo tyttöjen pukeminen on teille noin pakkomielteistä.
Siis oikeasti, jengi haluaa tyttövauvoja, että pääsee pukemaan niitä röyhelöihin ja pinkkiin. Ostakaa hitto niitä nukkeja ja pukekaa niitä.

Peesailen. Ylipäätään sekä pojat että tytöt ovat YKSILÖITÄ. Tää saattaa tulla monelle prinsessaleikkiäidille yllätyksenä, mutta kaikki tytöt ei rakasta röyhelöitä! Eikä kaikki pojat ole kovaäänisiä Spiderman-riehujia. Eikö tää ole jo selvää vuonna 2010...

Joku sanoi, että ap ei harmittele vauvansa sukupuolta vaan annettua ennustusta. Eipäs! Eihän siinä ennustuksessa mitään vikaa ap:n mielestä ollut. Se vauva "vain" sattui olemaan väärä.

No nyt sun täytyy sitte kasvattaa se lapsi tyttönä. Mekko vaan päälle ja kasvatat pitkät korkkiruuvi kiharat. Ei oo sitte sulle niin suuri pettymys ja voit käyttää ne vaaleenpunaset vaatteetki. Annatte vaan jonku sukupuolineutraalin nimen vielä niin vot :D Ja isompana se voi sitte mennä sukupuolenkorjaus hoitoon.

Niin, tuon taqkia en aiemmissa raskauksissa ole osannut luottaa sukupuoleen vaikka se on rakenneultran jälkeen vielä useammassa ultrassa rv30+ todettu samaksi. Poikaa kun ekalla kertaa odotettiin niin ostettiin neutraaleita vauvanvaatteita jne. Kakkosesta lupailtiin tyttöä ja pari mekkoa ostin valmiiksi, muuten alettiin tyttötavaroita hankkia avsta sairaalasta kotiuduttua.

Nyt kolmannessa raskaudessa sukupuoli näkyi 4d-ultrassa rv 28+ eli sitä ollaan pidetty aikasen varmana ja sen perusteella sitten otettu esiin sopivat vauvanvaatteet ja ostettu jotain uuttakin. Jos nyt jostain kumman syystä tuo olisikin vikaan mennyt arvio niin kyllähän sitä hetken ihmettelisi. Mutta en nyt silti osaa siitä ultraajalle vihainen olla, saman homman hänn näki mitä meille näytti eikä siinä omasta mielestäni oikein muita vaihtoehtoja ollut. :D

ei ole jääny nukkeleikit väliin. kiitos kysymästä. olen aina toivonu tyttöä, enkä ees häpeä myöntää sitä. miksi ihmeessä minun pitäis salata ja hävetä että toivoin tyttöä? sama ku joku toivoo poikaa. mulla on nyt kaks poikaa, jokka on aivan ihania,rakkaita rämäpäitä! tuolla kuuluvat leikkivän yhessä.

No voi harmi mtä on teille sattunut kohdalle. Pettymyksen tunteet on kuitenkin ihan oikeutettuja. Niille tunteille kun ei voi mitään. Ne onneks menee kuitenkin pian ohi ja uskoisin että vaikka poika tulikin niin rakastat varmasti häntä. Suret ehkä sitä ettet saanutkaan tyttöä, mutta älä kohdista sitä sitten kuitenkaan vauvaan.
Mua harmittais varmasti itseänikin, etrenkin kaikki hankittu materiaalinen, rahanmenon takia, ja sitten se, että on itse ollut niin sinisilämäinen että on uskonut kaiken. Omalla kohdallani uskoisin vielä että en olisi kuunnelut omaa kroppaani vaan olisin luottanut pelkkiin sanoihin, mulla kun on jokaissta lapsesta ollut vahva "tyttöolo", tai "poikaolo" jo ihan alussa.

Joskus noi ultraukset menee vaan ihan pieleen. Meillä viimesestä ennusteltiin ensin poikaa, sitten tyttöä ja sitten taas poikaa, mutta kertaakaan kukaan ei nähnyt sitä pippeliä, vaan kivesten perusteella tehtiin arvio. Viimeisessä ultrassa, joka tehtiin 4D:nä vuorokausi ennen synnytystä, lääkäri etsi sitä pippeliä, mutta ei sitä löytänyt. Silti sieltä poika tuli, aivan kuten olin aavistellutkin.
Prinsessamekoille varmaan löytyy käyttöä jostain muualta ja pojatkin voi käyttää joitakin vaaleanpunaisia vaatteita, etenkin kun niitä yhdistelee kivasti johonkin poikamaiseen vaatteeseen. Mun pojat on kautta aikojen kulkeneet pitsiröyhelöissä, eikä niistä tule silti tytyön näköisiä. Eilen viimeksi sain ihailevaa kommenttia siitä kun lapsi on niin hienosti puettu, silleen kuin vauvat kuulemma kuuluukin :D ikivanha pitsiröyhelöpaita päällä ja siinä villaliivi..eikä ois tytöks luullut millään.

Koita käsitellä pettymys pois. Sä et saanut "mersua" mut sait vähintäänkin yhtä nopeen "audin" . Eikun vaan nauttimaan.;)

älkää nyt mollatko ap:tä. jos kahdessa aikaisemmassa ultrassa arvattu oikein, niin tottakai oppinut luottamaan että on varmaa tietoa!! :headwall:

En mollaa ap:ta, mutta itse en siltikään kahden oikein menneen rakenneultran jälkeen missään tapauksessa luota kolmanteen. Enkä menisi pistämään päätäni pantiksi edes tuon 4d-ultran jälkeen.

ei ole jääny nukkeleikit väliin. kiitos kysymästä. olen aina toivonu tyttöä, enkä ees häpeä myöntää sitä. miksi ihmeessä minun pitäis salata ja hävetä että toivoin tyttöä? sama ku joku toivoo poikaa. mulla on nyt kaks poikaa, jokka on aivan ihania,rakkaita rämäpäitä! tuolla kuuluvat leikkivän yhessä.

Kyse ei ollut siitä, että haluaa tyttöä. Vaan kyse on siitä, että monella naisella on tuollainen pakkomielteinen halu tunkea tyttövauvat pitseihin ja rusetteihin ja tehdä heistä söpöjä koriste-esineitä.

Peesailen. Ylipäätään sekä pojat että tytöt ovat YKSILÖITÄ. Tää saattaa tulla monelle prinsessaleikkiäidille yllätyksenä, mutta kaikki tytöt ei rakasta röyhelöitä! Eikä kaikki pojat ole kovaäänisiä Spiderman-riehujia. Eikö tää ole jo selvää vuonna 2010...

Joku sanoi, että ap ei harmittele vauvansa sukupuolta vaan annettua ennustusta. Eipäs! Eihän siinä ennustuksessa mitään vikaa ap:n mielestä ollut. Se vauva "vain" sattui olemaan väärä.

yksilöitä niin ovat, kumpainenki poika. yhtä kovia riekkumaan ja mekastaan. niin on monet tuntemani pikkutytöki. kummitytöstä tulee kuulemma isona metsästäjä :D ja kaverin tyttö ajaa traktorilla mekko päällä:D

Kyse ei ollut siitä, että haluaa tyttöä. Vaan kyse on siitä, että monella naisella on tuollainen pakkomielteinen halu tunkea tyttövauvat pitseihin ja rusetteihin ja tehdä heistä söpöjä koriste-esineitä.

tuskimpa ois onnistunu. ei ole kyse ruseteista,pitseistä ja mekoista. vaikka yllä niin kirjotinki. vaan siitä että olen aina toivonu tyttöä. en koriste esinettä. mutta kaks poikaa riittää, enmpää lapsia en tohi tehä. sairauksien vuoksi...

Yhteistyössä