Miehen käytös, mitä meiltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska vaimo

Vieras
Mies lähti rakennuksille siivoamaan. Tekee siellä hommia silloin tällöin viikonloppuisin (noin pari kolme päivää kuussa) meidän taloa. Muun ajan siellä on palkatut miehet. Viikonloput ovat siis pääosin miehellä vapaata. Minä hoidan aina perheen kodin- ja lastenhoidon 24/7.

Tänä aamuna olin keittänyt puuron aamiaiseksi, kuten aina. Mies tuli keittiöön mesoamaan, että haluaa kunnon aamiaisen, kun on menossa raksalle. Aloin paistaa pekonia ja munia. Minä idiootti en kuulemma tajua, ettei tykkää pekonista (uusi tieto minulle, oltu yhdessä jo 8 vuotta). Aloin keittää kananmunia, mutta ne ei käy. Haluaa kuulemma leipiä, joita minun pitäisi kunnon naisena hänelle valmiiksi tehdä.

Siinä vaiheessa totesin, että mikäli tarjottu aamiainen ei kelpaa, niin aikuinen ihminen voi tehdä itse leipänsä. Siitä alkoi haukkuminen ja huutaminen. Sitten lähti raivoten työmaalle, "nyt sitten mennään tyhjin vatsoin raskaaseen työhön, kun on niin idiootti, etc. vaimo"...

Itse pysyin ulkoisesti jo lasten takia rauhallisena, mutta nyt on niin helkutin paska olo. Tämä on meillä niin tavallista. Sitten kohta mies soittaa ja pyytää anteeksi ja kaiken pitäisi olla taas ok...

Miten se hitto kehtaa, kun ei itse tikkua laita ristiin minkään ruaanlaiton yms. suhteen?

Olipa tylyä käytöstä mieheltä! Sinä et ole paska vaimo vaan sinulla on paska mies. Tosiaan, jos tarjottu aamupala ei kelpaa, pitää tehdä itse jotain tai olla syömättä, eikä se ole vaimon vika vaan itsensä. Hohhoijaa mikä ääliö.

Kuulostaa tutulta, omat vanhempani käyttäytyivät juurikin noin kun rakensivat meille taloa. :)
Minä olisin vain sanonut että tee itse aamupalasi kun ei kerran kelpaa ja antanut tuon marttyyriyden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Mistä ihmeestä tollasia miehiä löytää? Miule ei kyllä puhuttas noin. Siinä ne lapset näkee kuinka äitiä kohdellaan ja ne kunnioittaa sinuu ihan yhtä vähän kun kasvavat isommiksi. Nouse ylös sieltä lattialta, et oo mikään kynnysmatto!!

En oikeasti tajua, mistä kiven kolosta te noita luuserimiehiänne oikein kaivatte! En tajua, miten joku käy edes tekemään toista vaihtoehtoa, jos ensimmäinen aamupalavaihtoehto ei kelpaa. Oletko joku hotellinkokki vai mikä?

Ja ihan turha selitellä, että rakentaminen nyt vain on niin rankkaa. Itse voin kahden talon rakennusurakan läpikäyneenä sanoa, että hermot kyllä kiristyvät puolin ja toisin, mutta ei kyllä ikinä olla tuolla tavalla toisille puhuttu.

voi hyvänen aika en voi kommentoida muuta kun että jos mun mies uskaltaisi mulle käyttää tommosta kielenkäyttöä (tiedän että hän ei niin tee koska meillä on molemmin puolinen kunnioitus toisiamme kohtaan) olisin antanut takaisin kommenttini paistinpannulla.. herranen aika millaisia miehiä teillä on!!

tää ei varmaan ap sua auttanut yhtään,mut mä en vaan jotenkin osaa sinisilmäsenä uskoa että tuollaisia miehiä on olemassa! en voi muuta sanoa kkun että jos 8 vuotta tuota olet katsellut niin hattua sulle nostan! ja toivottelen voimia kovasti:hug:

Ihmettelen mistä te naiset näitä miehiä löydätte ja mikä se hullu rakkaus/ihastus joka sokaisee silmät totaalisesti. Itse en olisi katsonut koskaa sitä että minun kuuluu miestä passata ja helpointa se on tehdä selväksi heti alkuvaiheessa ja silloin kun vielä ei ole lapsia passattavana. Voi olla että asialle on hiukan vaikea tehdä ainakaan enää tässä vaiheessa mitään.

Viimeksi muokattu:
Ennen aloin huutaa vastaan, kun käyttäytyi noin. Siitä nousi aina hirveä riita ja meuhkaaminen vain jatkui. Lasten takia yritän nykyään olla menemättä mukaan tuohon ääliömäiseen käytökseen.

Itse en mielestäni ole millään lailla miehen sanojen mukainen. Mies on mielestäni se totaalinen ääliö, joka kylläkin sitten vähän ajan kuluttua pyytelee käytöstään anteeksi. Mielestäni anteeksipyyntö on vain yhtä tyhjän kanssa, kun peruskäytös ei pahemmin ole muuttunut vuosien varrella. Pahaa tuulta on "luvallista" purkaa minuun ihan miten vain, kun siltä tuntuu.

Vaikka en usko miehen sanoja niin silti loukkaannun verisesti hänen käytöksestään. Siinä mielessä olen todellakin kynnysmatto, että yhdessä olo vain jatkuu, vaikka olen jo vuoden ajan miettinyt aika ajoin eroa. :(

Mulla on tapana kysyä että mitä sä haluat syödä niin saa sitä mitä haluaa mutta meillä mies syö varmasti sitä mitä olen laittanut eikä kyllä ikinä napise.

Meillä mies sanoi menevänsä raksallle lepäämään. ja ennemminkin teki minulle aamupalan enne kuin lähti. On jäänyt kotiin pyörittämään lastenhoitoa ja huushollia, ja tietää, että siinä ei takuulla pääse helpommalla kuin raksalle.

Varmasti rankkaa elää ison kakaran kanssa, koska MIES tuo ei ole, joka ei itselleen saa tehtyä aamupalaa, ja samalla perheelleen. Joka syö, tekee ruokaa, joka asuu, siivoaa, aivan riippumatta siitä tekeekö taloa.

Meilläkään mies ei ikinä puhuisi mulle noin. Ja jos olisi puhunut niin pekonit ja munat olis lentänyt alta aikayksikön herran naamaan..

Ihan vinkkinä vaan et älä vastaa jos mies soittaa tai tekstaa anteeksipyyntönsä. Pitäisi olla miehellä meinaan pokkaa pyytää päin naamaa anteeksi, kun kehtas haukkuakin!

Ja kivan mallin lapsetkin saavat. Että äidille /naiselle on oikeus puhua njoin, ja on jotenkin hienompaa mennä rakentamaan kuin raataa kotona sapuskaa pöytään 5 kertaa päivässä.
ja että on ok aikuisen ihmisen vaatia toista ruokaa. herran tähden. aikuinen tekee itselleen itse aampalan, jos ei tarjolla oleva kelpaa, ja kohtelias aikuinen syö sitä mitä on tarjolla, vaikka ei niin miellytäkään, kyllä siihen puuron oheen voi leipää tehdä.

Hyvänen aika sentään! Mitäpä jos huomen aamuna sanotkin, että teepä nyt ihan itse aamiainen niin saat sellaisen kuin haluat koska sinä et osaa sitä tehdä. jos ei tahti muutu niin mitä tuollaisessa suhteessa itseäsi ja lapsiasi kidutat.

Puhu sille sun miehelle. Ei noin toisia kohdella. Sano että olet eroa miettinyt monesti hänen käytöksensä takia. Ei toi helpommaksi muutu, jos ette tee asialle mitään. Sulla on oikeus olla loukkaantunut, mutta kerro se miehellesi myös.
Ennen aloin huutaa vastaan, kun käyttäytyi noin. Siitä nousi aina hirveä riita ja meuhkaaminen vain jatkui. Lasten takia yritän nykyään olla menemättä mukaan tuohon ääliömäiseen käytökseen.

Itse en mielestäni ole millään lailla miehen sanojen mukainen. Mies on mielestäni se totaalinen ääliö, joka kylläkin sitten vähän ajan kuluttua pyytelee käytöstään anteeksi. Mielestäni anteeksipyyntö on vain yhtä tyhjän kanssa, kun peruskäytös ei pahemmin ole muuttunut vuosien varrella. Pahaa tuulta on "luvallista" purkaa minuun ihan miten vain, kun siltä tuntuu.

Vaikka en usko miehen sanoja niin silti loukkaannun verisesti hänen käytöksestään. Siinä mielessä olen todellakin kynnysmatto, että yhdessä olo vain jatkuu, vaikka olen jo vuoden ajan miettinyt aika ajoin eroa. :(

Ihmettelen mistä te naiset näitä miehiä löydätte ja mikä se hullu rakkaus/ihastus joka sokaisee silmät totaalisesti. Itse en olisi katsonut koskaa sitä että minun kuuluu miestä passata ja helpointa se on tehdä selväksi heti alkuvaiheessa ja silloin kun vielä ei ole lapsia passattavana. Voi olla että asialle on hiukan vaikea tehdä ainakaan enää tässä vaiheessa mitään.

Ennen lapsia tein aamupalan miehelle, koska hän vei koiran ulos. Muuta "passausta" en harrastanut, en edes ruokaa tehnyt, kun kummatkin töissä kerran olimme. Lasten saannin jälkeen aloin tehdä lapsille sopivan aamiaisen, eli puuroa. Tästä saa myös mies syödä mikäli haluaa. Koiria ei ole enää, eli miehellä ei ole enää sitä "omaa aamutyötään". Silti se idiootti aina ajoittain kuvittelee voivansa tilata aamiaisen ja on sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä hänelle leivät valmiiksi... Ja minä "idiootti" en tee.

Mieti oikeasti, millaisen mallin annat lapsillesi. Isän on ihan oikein haukkua äiti idiootiksi ja äidin tehtävä on vain hiljaa laitella niitä ruokia isälle. Tämäkö oikeasti on se, mitä haluat?
Jos miehesti kerran aikaisemminkin on käyttäytynyt noin, niin lakkaa nyt ainakin alkuun passaamasta häntä tuolla tavoin. Jos miehelleni tai kelle tahansa muulle, jonka eteen näen sen vaivan että teen ruokaa, ei kelpaa se, mitä laitan, niin laittakoon itse mitä lystää.

Meillä mies laittaa lapsille aamupalat ja iltapalat. väsyin siihen astiat ja ruoka pöytään, tee ruoka siivoa jäljet kotiäitiaikana aika pahasti, ei paljon muuta ehdi kun laittaa 5 kertaa ruokaa pöytään ja hankkia jossain välisä ne ruoat kaupasta. silti pitäisi ehtiä virikkeet leikki-ikäiselle ja rytmi vauvalle/taaperolla ja perushoito, askartelut, lukuhetket ulkoilut. ..
Väsyin todellakin kotiäitiaikana siihen sapuskarumbaan, joten meillä mies sen takia hoitaa aina aamu ja iltapalat. vaikka en ole enää kotiäiti.

Miehen on minusta sitouduttava siihen että hakee apua ja muita keinoja pahonolon purkamiseen kuin toisen loukkaaminen. Pelkkä anteeksipyyntö ei riittäisi kuin ehkä muutaman kerran; konkreettisia toimia ulkopuolinenapu esim. parisuhdeterapia, harrastus esim. liikunta johon paineet voi purkaa...

Tosiaan vain paska vaimo voi lähettää miehensä tyhjin vatsoin rakentamaan YHTEISTÄ kotia!!!! aapeena kiikuttaisin ruuat raksalle ja pyytäisin anteeksi tyhmää käytöstä.

[QUOTE="jjjj";22494324]Mieti oikeasti, millaisen mallin annat lapsillesi. Isän on ihan oikein haukkua äiti idiootiksi ja äidin tehtävä on vain hiljaa laitella niitä ruokia isälle. Tämäkö oikeasti on se, mitä haluat?
Jos miehesti kerran aikaisemminkin on käyttäytynyt noin, niin lakkaa nyt ainakin alkuun passaamasta häntä tuolla tavoin. Jos miehelleni tai kelle tahansa muulle, jonka eteen näen sen vaivan että teen ruokaa, ei kelpaa se, mitä laitan, niin laittakoon itse mitä lystää.[/QUOTE]

Kauhulla ajattelen sitä mallia mitä lapset saavat parisuhteesta. :(

Miehen kanssa ollaan varmaan sata kertaa puhuttu asioista. Mutta silti käyttäytyy noin, kun joku asia harmittaa (nyt se raksalle meno). Kun minusta tuli äiti ja aloin hoitamaan lapsiani, niin mies todellakin taantui mainitulle ison kakaran asteelle ja odottaa nyt samaa passausta mitä lapset saavat (lapset ovat siis pieniä, alle kouluikäisiä). Minä en jo periaatteesta tee asioita hänen haluamallaan tavalla, mikäli asiasta meuhkaamaan alkaa. Joskus onkin esim. aamiainen mennyt roskiin, mikäli arvostelemaan on alkanut.

Lasten saaman mallin suhteen, olen joskus yrittänyt lohduttautua, että eivätpä lapset ainakaan näe sitä, että äiti "tottelisi" isää ja tekisi kuten hän vaatii...

Huh huh, mistä ihmeestä tuollaisen vätyksen olet löytänyt? Jos ei aikuinen mies saa itse aamiaistaan tehtyä, niin sitten olkoon ilman. :o

Mä laitan ihan mielelläni kaikki ruoat päivän aikana mutta mies ei sitä odota että olis nokan alla valmiina tai jotain tiettyä, vaan keittelee itse itselleen puuroa ja / tai tekee leivät jne. Meillä on eri ruokavaliokin (olen karppaaja) ja ei mun aamupalat maistuisikaan mutta syödään sama yksi lämmin ateria joka päivä.

Yhteistyössä