Perheelliset joilla kääpiökoira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Te perheelliset jotka olette hankkineet kääpiökokoisen koiran, koitteko kauhistelua/ihmettelyä lähipiirissä tai törmäsittekö kasvattajiin jotka eivät suostuneet myymään koiraa lapsiperheeseen?

Mielenkiinnosta kysyn, sillä olemme harkinneet jotain pientä koiraa perheeseemme ja olen saanut joiltakin ihmisiltä kuulla todella kärkevää kommenttia siitä, miten pienen koiran hankkiminen lapsiperheeseen pitäisi olla suorastaan eläinsuojelurikos.
Itse kyllä olen sitä mieltä ettei asia näin ole ja pieni koira perheeseemme hankitaan jokatapauksessa, mutta mitä te ajattelette? :)

no osaatko arvioda kuinka kovakouraisesti lapset käsittelevät koiraa?Kissa olisi parempi vaihtoehto,se antaa samalla mitalla takaisin.Jos koira antaa samalla mitalla takaisin tulee pahempaa jälkeä,ja koira on sitten ongelma.Minkä ikäiset lapset?

on silkkiterrierin pentu eikä ollut mitään ongelmia sen hankinnassa. Ei ole kukaan kauhistellut tätä asiaa, päinvastoin. Myyjälläkin oli pieniä lapsia, eikä ongelmia.

Eläimet ja lapset kasvattavat toisiaan.

[QUOTE="veijo";22493665]no osaatko arvioda kuinka kovakouraisesti lapset käsittelevät koiraa?Kissa olisi parempi vaihtoehto,se antaa samalla mitalla takaisin.Jos koira antaa samalla mitalla takaisin tulee pahempaa jälkeä,ja koira on sitten ongelma.Minkä ikäiset lapset?[/QUOTE]

Osaan arvioida, yksi 4-vuotias lapsi joka on tottunut pieniin koiriin vauvasta asti ja tietää kuinka koiria kohdellaan.
Itseasiassa koirat eivät juurikaan kiinnosta lasta(varmaan johtuen juuri tuosta tottumisesta),kissat sitäkin enemmän.
Ja kissaa en meille halua, koira ja kissa ovat kuitenkin täysin eri asia. :)

Minä en ihan täysin ymmärrä jos joku ei halua ottaa pientä koiraa taikka koiraa ylipäätään lapsiperheeseen sen vuoksi, että lapset kiusaisivat sitä.
Eiväthän lapset sitä eläintä kiusaa, jos ovat tottuneet eläinten kanssa olemaan ja heille selkeästi opetetaan ja näytetään miten eläimiä kohdellaan!
Säälittää melkein kun jotkut perustelevat jonkun tietyn koirarodun hankintaa sillä, että "kestää lasten retuutusta". :( Ei kenenkään koiran pitäisi joutua sitä kestämään.
Toki kääpiökoirien kanssa saa olla vieläkin varovaisempi kuin isompien koirien kanssa, koska loukkaantuvat helpommin.

ja tappelevat nämä lapset varmasti tappelisivat koirastakin .Toinen kiskois etupäätä ja toinen takapäätä,tämmönen kauhukuva mulla on.Harjoitellaan vielä mummolan koirilla jotka isompia kooltaan.Näitä hoitavat ainakin 1krt viikossa.Joten ovat tottuneet koiriin.Mutta omaa koitaa odotellaan se 5v. Niin sit osaavat jo varoa ja ois vähän vastuuta isommalla.Esim vois pissattaa koiran...

[QUOTE="vielä";22493754]Minä en ihan täysin ymmärrä jos joku ei halua ottaa pientä koiraa taikka koiraa ylipäätään lapsiperheeseen sen vuoksi, että lapset kiusaisivat sitä.
Eiväthän lapset sitä eläintä kiusaa, jos ovat tottuneet eläinten kanssa olemaan ja heille selkeästi opetetaan ja näytetään miten eläimiä kohdellaan!
Säälittää melkein kun jotkut perustelevat jonkun tietyn koirarodun hankintaa sillä, että "kestää lasten retuutusta". :( Ei kenenkään koiran pitäisi joutua sitä kestämään.
Toki kääpiökoirien kanssa saa olla vieläkin varovaisempi kuin isompien koirien kanssa, koska loukkaantuvat helpommin.[/QUOTE]

Avainsana on koiriin tottuneet vanhemmat ja lapset. Lapsethan luonnostaa tappelee keskenään, ja varmasti pöllyttävät koiraa jos kaipaavat huomiota. Minä olen myynyt pienen koiran lapsiperheisiin, mutten yhteenkään sellaiseen jossa ei ole ennestää koiriin tottuneita vanhempia ja lapsia.

[QUOTE="kasvattaja";22493776]minä en muu kääpiövillakoirani pentuja perheeseen,jossa on pieniä lapsia.[/QUOTE]

Jos meidän lapset osaavat hoitaa kissaa ( sekä pikkujyrsijöitä ) ja kantaa sitä sylissä nätisti, eivätkä ole koskaan kiusanneet sitä, niin koiraa varmaankin kuitenkin kiusaisivat...?

Meillä on pieni koira. Mä en ole tottunut koiriin eikä myöskään lapsi, mutta miehen kotona on aina ollut koiria. Ihan hyvin meillä silti on mennyt. Mä olen pikku hiljaa opiskellut "koiraa" ja tyttö käsittelee aina vaan hienommin. Olihan se aluksi aikamoista nalkuttamista koko ajan. Varo sitä koiraa, katso mihin astut, koiraa ei saa ottaa syliin noin, ei saa häiritä kun se nukkuu/syö..... Mutta yhdessä ollaan opeteltu :) Koira vaikuttaa ihan tervejärkiseltä, ei pelkää lasta, ei pure... Ei kaikki voi olla koiriin tottuneita, jos ei kerran ole koskaan koiraa ollutkaan. Ja ne koiraan tottuneetkin on joskus olleet täysiä ummikkoja. Vai pitäisikö olla sitten niin, että jos et ole kasvanut koiraperheessä, et voi koskaan koiraa ottaa?

Ja ne koiraan tottuneetkin on joskus olleet täysiä ummikkoja. Vai pitäisikö olla sitten niin, että jos et ole kasvanut koiraperheessä, et voi koskaan koiraa ottaa?

Tämä tosiseikka pääsee joskus unohtumaan, kaikki ovat joskus ottaneet sen ensimmäisen koiran ja mikä olisikaan parempi kuin ottaa pentu kunnolliselta kasvattajalta.

Mun kaverilta oli tentattu että onhan hän aivan varma ettei lapselle tule allergiaa ja koirasta joudutaan siten luopumaan :O
Toisaalta ymmärrän kasvattajia, mistä sitä ventovieraista ihmisistä tietää millaisiin käsiin pentu menee.

Yhteistyössä