Minun mieheni on se, joka roikkuu puskurissa, kiilaa, tekee äkkijarrutuksia ja tööttäilee liikenteessä -saa kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyydissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyydissä

Vieras
Mieheni on yksi niistä harvoista todella hyvistä autokuskeista, joita Suomen teillä liikkuu. Hän ajaa aina reippaasti eikä nysvää. Jos joku hidastelee edessämme, mieheni ajaa puskurissa kiinni ja odottelee kunnes tiessä tulee joku leveämpi kohta (vaikka risteys tms.) ja koukkaa sitten vaikka vähän pientareen kautta ohi. Ruuhkassa hän vaihtelee kaistaa tosi näppärästi (myös bussikaistaa hyödyntäen) ja näin olemme aina 5 minuuttia aikaisemmin perillä, vaikka meillä ei oikeastaan mikään kiire olisikaan. Jos joku muu tekee joitakin virheitä tai toimii epäloogisesti liikenteessä, mieheni joutuu monesti tekemään äkkijarrutuksen, koska oma nopeutemme on sen verran suuri ja silloin mieheni antaa sille idioottitampiolle opetuksen soittamalla torvea. Pyöräilevien lasten tai tienylitystä arpovien mummojen kohdalla mieheni ei hidasta vauhtia, koska se on heidän oma vikansa, jos päräyttävät automme eteen. Kyllä minun kelpaa, kun näin ajokortittomana saan nauttia parhaista parhaimman kuskin kyydistä!

Heh. :)

Tulipa muuten testattua turvavälin tärkeys tässä eilen, hitaallaki nopeudella. Letka tais liikkua n. 40km/h. Sen pienen hetken kun mies katsoi sivulle, yhtä taloa, letka pysähtyi kohdassa jossa sitä ei ois odottanu, ja edellä ajavan puskurissa oltais oltu jos en minä ois ehtiny varottaa ja jos ei ois ollu riittävä turvaväli. Onneksi ei myöskään ollu liukas tie, senki puolesta ehti jarruttaa aivan hyvin.

Kaikista oleellisinta on se, ettei aja liian hiljaa, sitä vartenhan on nopeksista kertovat liikennemerkit, että ne kertovat miniminopeuden. Tästä syystä mieheni kiitää aina kovaa vauhtia, vaikka tilanne olisi se, että vauva on juuri nukahtanut kaukalossaan ja olisi tarkoitus pitkittää kotimatkaa, että lapsi ehtisi saada edes pienet unet. Ainahan voi sitten koukata pihasta uudelleen matkaan, jos liian nopeasti ollaan kotona.

Heh. :)

Tulipa muuten testattua turvavälin tärkeys tässä eilen, hitaallaki nopeudella. Letka tais liikkua n. 40km/h. Sen pienen hetken kun mies katsoi sivulle, yhtä taloa, letka pysähtyi kohdassa jossa sitä ei ois odottanu, ja edellä ajavan puskurissa oltais oltu jos en minä ois ehtiny varottaa ja jos ei ois ollu riittävä turvaväli. Onneksi ei myöskään ollu liukas tie, senki puolesta ehti jarruttaa aivan hyvin.

Hyvä että ehditte jarruttaa! Mitenkähän olisi ollut, olisiko se ollut teidän vai pysähtyjän vika, jos olisi tullut peräänajo tai ketjukolari? Jos onnettomuus tapahtuu ja ollaan vielä hengissä onnettomuuden jälkeen tai vaikka ei oltaisikaan, niin kaikista oleellisintahan on se, kenen vika kolari oli.

Alkuperäinen kirjoittaja kyydissä;22514331:
Hyvä että ehditte jarruttaa! Mitenkähän olisi ollut, olisiko se ollut teidän vai pysähtyjän vika, jos olisi tullut peräänajo tai ketjukolari? Jos onnettomuus tapahtuu ja ollaan vielä hengissä onnettomuuden jälkeen tai vaikka ei oltaisikaan, niin kaikista oleellisintahan on se, kenen vika kolari oli.

"kyydissä" KIITOS!

sait mut niin iloiseksi!

kerro vielä lisää? onko sun miehellä käytössä vain äänitorvi vai käyttääkö myös käsimerkkejä? mun eräs naispuolinen ystäväkuski, joka ei ole ollenkaan lähelläkään noin hyvä kuski kuin sun mies käyttää (siis näyttää) aina peruskeskisormea ja kiroilee ääneen. jos lapsi on kyydissä niin ei kiroilee hiljempaa. mut aina kertoo kuitenkin sen tosiasian miten törppöjä suurin osa kuskeista on.

Alkuperäinen kirjoittaja kyydissä;22514331:

Kyllä se ois ollu meidän vika, jos ois perään menty, ei ois seurattu riittävän tarkasti liikenteen kulkua tai jos ei ois ollu riittävä turvaväli. Oli kova ruuhka ja pitkä letka.

Kyllä se ois ollu meidän vika, jos ois perään menty, ei ois seurattu riittävän tarkasti liikenteen kulkua tai jos ei ois ollu riittävä turvaväli. Oli kova ruuhka ja pitkä letka.

Niinpä... Sitä minäkin vähän pelkään, että jos minun mieheni ajaa jonkun perään, se katsotaan hänen viakseen, vaikka toinen olisi jarruttanut todella tökerösti.

Mieheni ei näytä kansainvälisiä käsimerkkejä, torvi taitaa olla tehokkaampi kuin pimeässä autossa huitominen. Kiroilukaan ei kuulu hänen tapoihinsa, hän ainoastaan pohdiskelee kyseisten kuljettajien älykkyysosamääriä ja mielenterveyden tilaa. Lapsestammekin kehittyy varmaan tulevaisuudessa hyvä ihmistuntija. Vahva niska hänelle kehittyy myös, kun mieheni on pakotettu tekemään niin nopeita käännöksiä auton kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyydissä;22514365:
Niinpä... Sitä minäkin vähän pelkään, että jos minun mieheni ajaa jonkun perään, se katsotaan hänen viakseen, vaikka toinen olisi jarruttanut todella tökerösti.

Mieheni ei näytä kansainvälisiä käsimerkkejä, torvi taitaa olla tehokkaampi kuin pimeässä autossa huitominen. Kiroilukaan ei kuulu hänen tapoihinsa, hän ainoastaan pohdiskelee kyseisten kuljettajien älykkyysosamääriä ja mielenterveyden tilaa. Lapsestammekin kehittyy varmaan tulevaisuudessa hyvä ihmistuntija. Vahva niska hänelle kehittyy myös, kun mieheni on pakotettu tekemään niin nopeita käännöksiä auton kanssa.

nauroin taas niin että sain yskäkohtauksen ja nyt en näe kun on kyyneleet silmissä.

pienestä sitä ihminen ilostuu!

onko sun miehellä muita parhaita ominaisuuksia vai onko hän vain erinomainen kuski?

Alkuperäinen kirjoittaja kyydissä;22514365:

Nii, turvaväli täytyy olla semmone että ehtii jarruttaa vaikka edellä ajava tekiski äkkijarrutuksen. No varmaan otettais huomioon jos kovin liukas keli ja edellä menevä jarruttelis aivan syyttä, en tiedä..?

Noita järjenjättiläisiä kyllä välillä liikenteessä näkyy.
Yks omituisimmasta mitä ite oon nähnyt, vastaantulija piti pitkät päällä, ja kun väläytin pitkiä että vaihtas pois, nii tämäpä väläyttää mulle LYHYITÄ. Ja saman tien pitkät takaisin päälle. Kiva. Ei mikään pahin liikenteen vaarantaja, mutta en vaan voi käsittää tuollaista kiusantekoa.

Veljen kohdalle sattu kerran myös yks idiootti kuski. Kiilas eri suuntaan kääntyvien kaistalta risteyksessä eteen, ja kun veli painoi tööttiä (ihan aiheesta) ni tämä fiksu herra pisti jarrut pohjaan ja tuli autosta ulos veljen autoa kohti. En muista enää mitä veli teki siinä kohti, tyyttäs kai, mut palas tää herra sitte puolimatkasta takas autoonsa ja jatko matkaa.

onko sun miehellä muita parhaita ominaisuuksia vai onko hän vain erinomainen kuski?

On hän monessa muussakin suhteessa älykkäämpi kuin useimmat tässä maassa. Kaupan kassat ovat yksi paikka, jotka erottavat jyvät akanoista. Siinä on kaikenlaista tavaroiden latomisjärjestyksen arpojia ja puupalikan väärinasettelijoita, jotka tekevät fiksumpien kanssaostajien elämästä tuskallista. Nysvääminen, tapahtui se missä tahansa, on selvä merkki puutteellisesta älykkyydestä.

[QUOTE="vieras";22514373]Siis miten ihmeessä voit päästää vauvan tuollaisen kuskin kyytiin??[/QUOTE]

Kyllä minä välillä ajattelen, että seuraavan matkan voisi tehdä bussilla, mutta sitten kun se hetki koittaa, tuntuu niin tyhmältä mennä eri kyytiä. Ehkä joskus vielä kokeilen. Joskus ei-ruuhka-aikaan saattaa myös käydä niin, että liikkeellä ei ole lainkaan nyhverökuljettajia, ainoastaan niitä hyviä. Todella harvoin tosin.

tän mä ymmärrän et jotkut miehet on niin ääliöitä että oikeesti käyttäytyy noin, mutta mitä mun pitäis tehdä kun mun fb-kaverina siis on yks sivistynyt psykologi nainen, entinen luokkakaveri, joka kirjoitti viime talvena kiukkusen statuspäivityksen siitä, miten ihmiset ajaa loskakelillä alle sallittua nopeutta ja hidastavat hänen matkantekoaan koska HÄN kyllä uskaltaa ajaa kelillä kuin kelillä lujaa - eli ei siis arvosta tilannenopeuksia tai sitä että muut ajavat hiljempaa huonolla kelillä - ja käski sellaisia ihmisiä, jotka eivät uskalla loskalla ajaa niin jäämään kotiin.

siis oikeesti olin niin järkyttynyt, etten voinut kommentoida mitään. fiksu ihminen kuitenkin kyseessä, tai niin luulin :confused:

Yhteistyössä