MLL:n lastenhoitaja sossun piikkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jookoskookos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jookoskookos

Vieras
Köyhä ja väsynyt yh-mamma ihmettelee: kustantaako sossu MLL:sta lastenhoitajan meille?? Tälläisen huhun kuulin. Kelpais meille todellakin! Jos vaikka pari tuntia viikossa sais lapsille hoitajan. Vai onkohan sossulla joku tietty tunti määrä, minkä ne maksaa.. Kellään tietoa?

No ei todellakaan.

Jossain tapauksessa tuollaista järjestelyä on voitu käyttää, jos perhetyöllä ei ole ollut resusseja. Normaali tilanne on se että joku sossu käy perheessäsi kotona max parina päivänä viikosta. Tilanteestanne riippuu auttaako lastenhoidossa vai onko vain "väijymässä" teitä. Voitte sen lisäksi saada palvelusetelin jolla voi maksaa osan lastenhoidosta jos ostatte sen jostain yksityisestä firmasta. Maksettavaa jää kuitenkin itsellekin, ilmaista se ei ole, jos jostain firmasta tulee lastenhoitaja.

Ja jos sossun kautta asia menee joudutte ns. sossuasiakkuuteen ja tekemisä ja menemisiä vanhditaan tarkemmin kuin muilla perheillä.

Tukiperheen antaa teille jos on antaa :( niitä kun on valitettavan vähän,
tai sitten teillä alkaa ramppaamaan
perhetyöntekijä.
Jos sinulla itsellä joku tuttu joka voi alkaa tukiperheeksi niin sitäkin saa ehdottaa ;)

Tälläisesta olen myös kuullut, mutta kuulema perhetyöntekijän ensisijainen työtehtävä ei ole lastenhoito..ja jos lastenhoitoon apua tarvitsee, niin MLL:n kautta.

Riippuu kunnasta mikä on minkäkin työtehtävä.
Meillä täällä perhetyöntekijän tehtäviin kuuluu niin pieni siivoilu,kuin lastennkin hoito.

Tietenkin jsos ä tarviit vain lastenhoitoapua niin ensisijaisesti sä haet sitä MLL:ltä tai läheisiltä.
Mut jos oman väsymyksen ym vuoksi niin perhetyöntekijä on silloin se teille tarkoitettu juttu.
Päästää yksin kauppaan,leikittää lapsia,kahvitetlee sun kaa,,ym ym,,

Meillä kävi perhetyöntekijä, kun lapsi oli vauva. Ei sen kummemmin hoitanut lasta, mutta jutteli mun kanssa, piti vauvaa, jotta sain juoda kahvin rauhassa, oli.... ystävä. Sain todella paljon noista vierailuista ja aina odotin seuraavaa tapaamista. Välillä lähettiin käymään yhdessä puistossa ja hän työnsi vaunuja, itse kävelin vierellä.

Meillä täällä päin taas perhetyöntekijän hommiin kuuluu pelkkä jutustelu, hyvin harvoin on saattanut käyttää lasta pihalla et on hetken saanu hengähtää..

Yhteistyössä