Miten suhtaudut puheisiin alapään kunnosta synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täällä mietin, ja pohdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täällä mietin, ja pohdin

Vieras
Minun on vähän vaikea suhtautua, kun netissä nyt lukenut vaikka mitä (oma moka tietysti) että miten ajatellaan naisen alapään löystyvän ja olevan pilalla synnytyksen jälkeen. Tuntuu pahalta toisaalta kun ajattelee, että naisetkin suoltavat ihan älytöntä kukkua tästä aiheesta. "Synnyttämätön vs. synnyttänyt" niin aina se synnyttämätön voittaa, kun toisella on muka löystynyt alapää.

Minulla ei ole. Mutta jos toisella on, niin miltähän hänestä nämä puheet tuntuu? Ajatteleeko monikin mies näin vaimonsa alapäästä synnytyksen jälkeen, haaveilee paremmasta?

no minua ei haittaa mitä muut ajattelee,mun mies ei koskaan ole sanonu et mun alapää olisi muuttunut jotenkin.
ja kaksi olen synnyttänyt ja kolmas tulossa.

Siis täh? Mä en tajua miksi tässä nyt vedetään herneitä nenään kun onhan se totta että synnytys löysyttää alakertaa. Kyllä mullakin oli ihan järkyssä kunnossa mestat esikoisen jälkeen, kuopuksen jälkeen lihakset sitten palautuivat ihmeen kaupalla hyvään kuntoon, mutta onhan tota toosaa leikelty ja levitelty, tuskin siitä entisen verosta koskaan tulee.

Mua oikeastaan huvittaa nää puheet siitä että alapää menisi muka jotenkin piloille synnytyksessä/sen jälkeen ja että jotkut ihan sen takia miettivät sektiota, huh heijaa.
Eri asia tietysti jos pahasti repeää tai vastaavaa, silloin tietysti voi muutoksia tulla ja ne voivat pitkäänkin kestää.

Luulisi, että jos se alapää todennäköisesti muuttuisi ihan kauheaksi, miehet eivät olisi niin innokkaita saamaan saman naisen kanssa sitä toista ja kolmatta lasta, ehkä ei ensimmäistäkään. Harvalla varmaan loppuviimein mitään pilalle menee.

Siis täh? Mä en tajua miksi tässä nyt vedetään herneitä nenään kun onhan se totta että synnytys löysyttää alakertaa. Kyllä mullakin oli ihan järkyssä kunnossa mestat esikoisen jälkeen, kuopuksen jälkeen lihakset sitten palautuivat ihmeen kaupalla hyvään kuntoon, mutta onhan tota toosaa leikelty ja levitelty, tuskin siitä entisen verosta koskaan tulee.

Ei kai kukaan nyt totuudesta herneitä nenään vedä, vaan tavasta jolla tästä aiheesta puhutaan? Paitsi että oma alapääni on kyllä hyvässä kunnossa edelleen, ei valittamista, mitä nyt vähän tiukkaa tekee välillä ;)

Mä en taas tajuu et miten niin muka löystyy.Onko sen pakko antaa löystyä?
Löystyyhän se niilläkin ketkä ei oo synnyttäny,jos vana antaa alapäänsä rappeutua.

Ulonäöllisesti ei toki ole mikään kukkanen,mut tarvinneeko ollakaan.Tumma väri myös hieman harmittaa,ja arpi..
Seksi sen sijaan on paljon parempaa ku ennen lasten syntymää.Pojot siitä.Tyytyväinen siis olen.

Hankalahan se on naisena mennä sanomaan että muuttuuko se "tuntu" jotenkin synnytyksen jälkeen (siis miehelle) mutta kyllä meillä miekkonen on ainakin ihan tyytyväinen tavaran laatuun ollut. Riippunee se kai synnytyksestäkin, tuleeko repeämiä, muuta traumaa. Ja siitä tekeekö sillä värkillään mitään seuraavaan vuoteen synnytyksen jälkeen, lihaksia nekin on. Hankala mennä sanomaan.

Omasta mielestä seksi on nykyään parempaa ja orgasmit vahvempia, mutta kai sekin on yksilöllistä. Jokainen huolehtikoot omasta toosastaan.

Ei kai kukaan nyt totuudesta herneitä nenään vedä, vaan tavasta jolla tästä aiheesta puhutaan? Paitsi että oma alapääni on kyllä hyvässä kunnossa edelleen, ei valittamista, mitä nyt vähän tiukkaa tekee välillä ;)

Jaaa... No mä oon sitten varmaan niitä puhujia kun en oo kiinnittänyt huomiota mitenkään erikoiseen sävyyn tällasissa keskusteluissa..

sehän on kylläkin se raskausaika kun sitä löysyttää eniten, ei itse synnytys joten aivan sama ottaako sektion vai ei, jos on löystyäkseen niin löystyy joka tapuksessa. Ja se sisäpuoli vagiinassa palautuu normaaliksi kun taas "aukko" taas ei samalla tavalla mene alkuperäiseen tilaan.

Mitä väliä mitä muut ajattelee ja puhuu. Mun alapääni on kaikin tavoin hyvä ja mun mies on äärimmäisen tyytyväinen eikä varmasti ajattele että olisipa kireämpi. Se riittää mulle.

Synnytys on niin luonnollinen asia että lähinnä huvittaa miten tästäkin on saatu aikaan pinnallista kauhistelua "loppuelämäksi pilalle menosta", kuten muistan joskus esikoisen syntymän jälkeen lukeneeni :D Mulle kun ei tulisi mieleenkään luokitella itseäni jotenkin vajavaiseksi jonkin noin henkilökohtaisen ruumiinosan takia...saati ketään muutakaan.

[QUOTE="vieras";22532722]Oiskohan tuossa sitäkin, että nuorena kudokset yleensä toipuvat nopeammin.[/QUOTE]

No tottakai. Nuorenahan ne lapset on tarkoitettu tehtäväksi, siis luonnon mukaan. :)
Joten keskimäärin paremminhan se nuori synnyttäjä palautuu, myös sektiosynnytyksestä.
Mutta on sekin tosi yksilöllistä...

ekan jälkeen ei ollut eroa entiseen, ei toisenkaan mutta tosiasia on että kolmannen synnytyksen jälkeen ainakin minulla paikat ovat löysemmät ja löytyy vikojakin kuten alkava laskeuma jne. mies hyväksynyt muutoksen :) onhan ollut osallisena tuossa löysyttämisessä...mutta siis fakta on faktaa ja toki on eriasia onko esikoinen vai useampi synnytys taustalla.

Oletteko miettineet miksi menestyneet ja rikkaat miehet pyörii nuorten isotissisten laihojen naisten tai tyttöjen seurassa? :D Olisiko siinä se syy että pillu on vielä kireä vastaamaan miehen tuntoja kun jyystää menemään ja nuorikot vielä jaksavat innostua telkemään exTempore juttuja joista kotimammat vaan haaveilevat ja puistelevat päätään. :D

Se vaan nyt on ihan faktaa, että synnytys muuttaa alapäätä ja useimmiten ei-hyvään suuntaan. Toki tuntoaisti on useimmilla herkempi. Mutta sou what? Vauva-lehdessä muuten oli joku aika sitten haastattelu, jossa gynekologi sanoi, että kyllä synnytys aina muuttaa naisen alapäätä. Löystyttää ja muuttaa emättimen ulkonäköä.

[QUOTE="vieras";22532846]Kaksoissokkotutkimus? Mistä sä löydät naisen, joka ei tiedä onko hän synnyttänyt vai ei?[/QUOTE]

Kaksoissokkotutkimuksessa sen enempää testattava kuin testaajakaan ei tiedä, mikä on testattavan asian tilanne, eli tässä tapauksessa koehenkilön synnytyshistoria. Otetaan vaikkapa kymmenen synnyttämätöntä naista ja sama mies on jokaisen kanssa yhdynnässä kertoen kokemuksen jälkeen arvionsa vaginan tiukkuudesta. Vuotta myöhemmin samoista kymmenestä naisesta osa on synnyttänyt ja osa ei. Testi uusitaan ja miehen kokemuksia verrataan aiempiin kokemuksiin.

Uskon, että nimimerkki Tatuoitu jätkä suostuisi mielihyvin testin mieheksi.

Mä en tajua tätä aihetta. Eikai se niin yksiselitteistä ole,että lasten syntymän jälkeen pillu on kuin marketin liukuovet joista patonkia heitetään sisään. Mulla ekan lapsen jälkeen huomasin paikkojen "löystyneen" joten hankin kuulat ja jumppasin. Tokan jälkeen mies sanoi että ei edes huomais että oon synnyttänyt ellei tietäisi,seksiä harrastimme viikko synnytyksen jälkeen. Syitä näihin eroihin en tiedä,mutta eka synnytys oli nopea ja raju,repeämiä tuli. Toka oli hieman hitaampi,mutta yhtään repeämää tai leikkausviiltoa ei tullut.

[QUOTE="vieras";22532954]Mä en tajua tätä aihetta. i. Toka oli hieman hitaampi,mutta yhtään repeämää tai leikkausviiltoa ei tullut.[/QUOTE]

No siinäpoä selitys, synnytin mutta ei revennyt edes yhtään ja ei tarvinnut avata, et kai ny luule että naisen tiukasta pillusta mahtuu tulemaan vauva ilman repeämisiä?

Yhteistyössä