Tyhmä kysymys- poissaolosta työpaikalla sairauden vuoksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
en siis voi olla omalla ilmoituksella poissa töistä, vaan täytyy hakea lääkärintodistus. Jos mulla alkaisi työpäivä klo. 7.00 ja lääkäri olisi vasta klo.10.00, niin täytyykö mun mennä pariksi tunniksi töihin ennen kuin vasta saan mahdollisesti sen todistuksen?

[QUOTE="Cairni";22533807]Ei, vaan ilmoitat työpaikalle että olet sairas ja menet lääkäriin klo 10.00 jonka jälkeen ilmoitat kuinka pitkään olet poissa[/QUOTE]

Peesi. Saat lääkäriltä todistuksen siltä päivältä vaikka aika olisi kello 12.00.

Minusta olisi suorastaan epäilyttävää, että pystyisit tekemään töistä sairaana...epälisinkin kyllä oletko edes sairas?

No kyllä mun työkaverit joskus maailmassa on tulleet töihin ja töistä aamulla soittaneet lääkärille... ei se niin kummosta ole. Kyllä sairas olen mutta en kuolemansairas, 2 tuntii seisoo vaikka päällään. Sitä juuri mietin että periaatteessa et voi tietää kirjoittaako lääkäri sitä sairaslomaa ..

Ei tietenkään sairaana tarvitse töihin mennä, vaan lääkäri kirjoittaa sairasloman siltä päivältä kun lääkäriin menet. Itse kyllä olen joskus mennyt kipeenä töihin, ja sitten soittanut lääkäriin ja lähtenyt kesken päivän. Meillä työt alkaa niin aikaisin, että välttämättä ei ole ollut mahdollista ilmottaa pomolle yöllä että en pääse, enkä ole halunnut jättää työkavereita pulaan, koska tuuraajaa ei siihen aikaan olisi ollut mahdollista saada. Tosin se on ihan omaa tyhmyyttäni, koska pakkohan mun ei olisi mennä siltikään.

[QUOTE="vieras";22533858]No kyllä mun työkaverit joskus maailmassa on tulleet töihin ja töistä aamulla soittaneet lääkärille... ei se niin kummosta ole. Kyllä sairas olen mutta en kuolemansairas, 2 tuntii seisoo vaikka päällään. Sitä juuri mietin että periaatteessa et voi tietää kirjoittaako lääkäri sitä sairaslomaa ..[/QUOTE]

ainakin silloin uskaltaisin luottaa saavani lääkärintodistuksen, jos mulla olisi korkea kuume tai mahatauti. Siis vaan esimerkkinä äkillisestä sairastumisesta. Mut joka flunssasta ei tosiaan saikkua saa. Mä olen mennyt lääkäriin täysin ääni käheänä ja kovan yskän kanssa ja olo oli aika huono. Lääkäri oli silti sitä mieltä, että kyllä mä pärjään asiakaspalvelutyössä. Noh, tultuani lääkäristä takaisin töihin pomokin vähän kyseli, että tulitko oikeasti vielä töihin. Mut olin ollut saman sairauden takia jo 3 päivää omalla ilmoituksella, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin mennä krohisemaan ja yskimään asiakkaiden naamalle.

[QUOTE="Cairni";22533807]Ei, vaan ilmoitat työpaikalle että olet sairas ja menet lääkäriin klo 10.00 jonka jälkeen ilmoitat kuinka pitkään olet poissa[/QUOTE]

Ainahan on mahdollisuus, että lääkäri toteaa työkykyiseksi ja silloin menettää ilmeisesti palkan poissaolotunneilta. Ei oma päätös mennä lääkäriin tarkoita aina sairauslomaa.

Yhteistyössä