Nyt meni hermo siskoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peekele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peekele

Vieras
Myin siskolleni huonekaluja, ostin hänelle ruokaa yms ja lainasin hänelle rahaa, kun hän muutti. Sisko jäi 70€ velkaa minulle ja sovittiin että maksaa kun saa seuraavan tilin. Nyt eilen hänellä oli tilipäivä ja soittelin hänelle. Kysyin onko hänellä tänään rahaa ja hän vastasi ettei ole. Minä sanoin että minulla ei ole euroakaan maanantaihin asti. Sisko pahoitteli. Parin tunnin päästä siskolta tuli viesti jossa hän kertoi muistaneensa vasta että hänellä on tilipäivä ja samalla hän kysyi paljonko tarvitsen LAINAAN rahaa! Olin niin suu auki ja pöyristynyt, etten keksinyt edes mitään vastausta siskon viestiin.

Nyt suututtaa, kun hän lainaa lapsiperheen rahoja, "unohtaa" velkansa ja minä joutuisi vielä lainaamaan häneltä!!! (sisko on kertonut että kun lainaa ystäviltään, hän muka "unohtaa" maksaa takaisin...) Voin kyllä sanoa etten hetkeen halua tuota siskoa nähdä... Lisäksi hän oli juuri hassannut 130€ uuteen takkiin ja kenkiin, olis vaan nekin rahat pistänyt laskuihin, mutta ei. Kohta sillä varmaan ulosotossakin kivat summat. :(

Ottaa pannuun!!!!! Ja teini-ikäisestä siskosta kyse. Ajattelin että hän olisi edes vähän enemmän arvostanut, kun häntä autoin muutossa, asunnon siivoamisessa, ruokahankinnoissa, yms mutta ei.

Sen tarttee kasvaa aikuiseksi, lopeta hyysääminen.

Mun kaveri oli samanlainen, lakkasin kertakaikkiaan vain lainaamasta ilman sen kummempia selityksiä- jos kerta löytyy rahaa viinaan, tupakkaan ja uusiin kenkiin, on turha rutista kun vuokra on rästissä, puhelin uhataan katkaista ja ruokaa ei ole itselle saati kissoille.

Kyllästytti myös velkojen takaisin saaminen 'palveluina' eli hiustenlaitolla jne.

Kannattaa aina tehä velkakirja, vaikka semmonen epäpätevä lappukin käy, siitä näkee paljonko on otettu lainaa ja milloin takaisinmaksu. Tuppaa nääs unohtuu lainanottajilla ne summat, maksellaan hiljalleen takas, summa muuttuu matkanvarrella, ja jopa se ollaanko velkaa ollenkaan vai oliko kyse hyväntekeväisyydestä.

Joo, eilen päätin etten enää lainaa ym, enkä kuskaa minnekään ennen kuin on seteliä kourassa. Itse en ollut koskaan tuollainen, vaan aina olen maksanut laskut ym ensin ja elänyt sen mukaan mitä jää. Äidiltäkin tämä samainen sisko "lainailee" ja kaiken huippu oli kun äiti maksoi hänen lemmikkinsä lääkärikulut, yli 200€. Eikä puhettakaan takaisin maksusta... Minä jos pyydän hänen tuomaan euron maitopurkin, niin heti on omiaan vaatimassa takaisin. huh huh...

Tuli onneksi lapsilisä tänään :)

Pistä siille et 70e tarviisin. Sit ku maksaa niin pistät vaan viestin et kiitos, kun maksoit velkasi, nyt ollaan sujut! Miksi ihmeessä et muka kehtaisi omalle siskollesi sanoa, että maksa ne velat!

Ei voi muuta kuin ihmetellä millaisia perheitä ja sukulaisia teillä on. Omat sisarukset/veljet/vanhemmat jne antaisi vaikka "ilmaiseksi" rahaa jos siitä tarve.

Jos lainataan niin tottakai takaisin maksetaan.

En ole vielä vastannut siskolle mitään, kun menin niin hämilleni. Kyllä hän vielä viikko sitten muisti velkansa. :( Taidan tosiaan laittaa viestiä että tarvitsen 70€ ja kun sen saan, niin viestiä perään, että kiitos veloista! Hah :D

Mun sisko on mulle velkaa lähemmäs 200€ ja tiedän etten koskaan niitä rahoja näe.Ja itselläkin välillä tosi tiukkaa, kun hoitovapaalta jäänyttä "miinusta" yritetään saada takaisin. Vetää myös meidän vanhemmat kuiviin jatkuvilla raha-anomuksillaan. Alkoholisoitunut on ja viinaan kyllä rahaa riittää. Ja aikuisesta, keski-ikäsiestä ihmisestä kyse. Harmittaa vaan vanhempien puolesta kun haluavat auttaa ja antavat viimeisistään. Olisi jo heidänkin aika päästä nauttimaan omista rahoistaan ja rauhallisista eläkepäivistä.. Ovat liian "kilttejä".

Mun toinen sisko on ihan sun kuvailema alkkis ja onneksi asuu kaukana, eikä ole täällä euroja anelemassa! Tää nuorempi ei ryypiskele, mutta ostelee kaikkea krääsää... Kosna ne aikuistuu!?

Mun sisko on mulle velkaa lähemmäs 200€ ja tiedän etten koskaan niitä rahoja näe.Ja itselläkin välillä tosi tiukkaa, kun hoitovapaalta jäänyttä "miinusta" yritetään saada takaisin. Vetää myös meidän vanhemmat kuiviin jatkuvilla raha-anomuksillaan. Alkoholisoitunut on ja viinaan kyllä rahaa riittää. Ja aikuisesta, keski-ikäsiestä ihmisestä kyse. Harmittaa vaan vanhempien puolesta kun haluavat auttaa ja antavat viimeisistään. Olisi jo heidänkin aika päästä nauttimaan omista rahoistaan ja rauhallisista eläkepäivistä.. Ovat liian "kilttejä".

Mun sisko lainasi multa 40e, et pääsis ryyppäämään ja lupasi maksaa viikon sisään. No unohdin sitten asian, kun ajattelin että sisko kyllä hoitaa velkansa.

Meni kuukausi, oli rahat ihan loppu ja pyysin että maksatko nyt, että eletään. Lupasi maksaa samana päivänä... Ei miitään maksuja tullut. Lainasin kaverilta vähän, että saan tarpeellisimmat ostettua.

Muutaman päivän päästä sanoin, että nyt olis parempi tunnin sisään tulla ne rahat tilille! Silloin vasta laittoi.

Ärsyttää tuollainen, kun omia rahoja ei meinaa saada ollenkaan takaisin, pitää pakottaa suunnillen, että saisi, vaikka todella tarvitsisi niitä.

Yhteistyössä