Eksä ei halua maksaa elareita. Mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyhoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyhoo

Vieras
Eksän pitäisi siis maksaa takautuvia elareita ja jatkossa joka kuukausi, mutta hänpä ei halua maksaa. Olen jo hakenut kelalta tukea tuohon asiaan, mutta päätöstä odotellaan vielä. Alustavien tietojen mukaan eksän tosiaan pitäisi itse maksaa nuo takautuvat, joita ei ole ajallaan maksanut. Eksä on pienituloinen. Mitähän tässä tekisi?

Ei se ole miehen haluista kiinni. :) Oikeusaputoimistosta saat ilmaisen asianajajan lapselle, ja mies maksaa oikeuskäyntikulut. Käräjille vaan tuollainen munaton ukko!!!

Mä sain aikanaan takautuvat (vain yksi kk) kunnalta, siihen aikaan kun elarit ei vielä tulleet Kelan kautta.
Exälle sit vaan ulosottoon ne mitä ei ole maksanut? Saat sit sitä kautta, jos saat.

miten tällasessa tapauksessa todistetaan että eksä ei ole maksanut..jokuhan voisi hyvinkin huijata jos ex-puoliso on ollut hölmä ja maksanut käteisellä esim lasta viedessään kuten minun eksäni tekee välillä :)

että sinä olet syypää eroon niin minun mielestä saisit elättää pentusi ihan itse. Ja kuika usein niin onkaan että se lähi on se eron syynä ja sit vinukumassa rahaa.

että sinä olet syypää eroon niin minun mielestä saisit elättää pentusi ihan itse. Ja kuika usein niin onkaan että se lähi on se eron syynä ja sit vinukumassa rahaa.

Ootko kuullut ikinä, että elarit ovat nimenomaan lapsen oikeus, eivät huoltajan?

Onko sinusta reilua, että ero kostetaan lapselle sillä, että hänen elintasonsa putoaa reippaasti? Oli se ero nyt kenen tahansa syy. Lapsen syy se nyt ei ainakaan ole.

Ei vanhempien välinen suhde tai sen rikkoutuminen tai vanhempien väliset ristiriidat poista kummankaan velvollisuuksia lapselleen.

[QUOTE="vieras";22560172]Ootko kuullut ikinä, että elarit ovat nimenomaan lapsen oikeus, eivät huoltajan?

Onko sinusta reilua, että ero kostetaan lapselle sillä, että hänen elintasonsa putoaa reippaasti? Oli se ero nyt kenen tahansa syy. Lapsen syy se nyt ei ainakaan ole.

Ei vanhempien välinen suhde tai sen rikkoutuminen tai vanhempien väliset ristiriidat poista kummankaan velvollisuuksia lapselleen.[/QUOTE]

Helvettiäkö ne lähit on sit aina pyytämässä lisää rahaa. Mikään ei kelpaa. Jos toinen toinen on tehnyt temppunsa ja loukannut toista niin pitääkö siitä vielä maksaa. Minun mielestä ei. Miten akat olettekin noin älyttömän ahneita???? Itselle te tarvitsette shoppailurahaa ette siihen lapsen elatukseen.

Yhteistyössä