en vaan tajua. miten esim yh-äideillä ei olisi varaa jäädä lapsen kanssa kotiin ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

voi elämän kevät, KUKA TAHANSA VOI JÄÄDÄ YHTEISKUNNAN ELÄTIKSI ja käydä sossun luukulla laskunsa maksattamassa, JOS NIIN HALUAA! 1-vuotiaan lapsen yh-äitinä pääkaupunkiseudulla minulla ei todellakaan ole vara jäädä hoitovapaalle vuosikausiksi, kotihoidontuella saa juuri ja juuri asumiskulut kuitattua, ei enempää. lapsilisillä ja elatusmaksulla en omaa elämääni kustanna, en nyt enkä tulevaisuudessa, ne rahat on tarkoitettu LAPSENI elämiseen (ja juu, siis osin myös asumiskuluihin). haluan näyttää lapselleni esimerkkiä AHKERUUDESTA ja työn teon kannattavuudesta, ei siitä että eletään toisten kustannuksella vuositolkulla.

mutta kukin tavallaan, tällä palstalla sen taas hyvin näkee..

Alkuperäinen kirjoittaja Edelleen:
Olen sitä mieltä, että se, onko yh, ydinperheen äiti tai uusioperheen äiti, ei ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa on kokonaisuus: tulot, menot ja elämän arvot. Moni yh saa enemmän rahaa ja lastenhoitoapua kuin joku "tavallinen" pariskunta yhteensä.

Siis voi jumankauta!!! Mistä te näitä juttuja revitte!?!? Itse olen opiskeleva yh ja saan tasan 136 e (minimielatusmaksu) + 46 e (korotus lapsilisään) yksinhuoltajuuteen liittyviä rahoja kuussa. Lastenhoitoapua? Onneksi lapsen isä osallistuu, muuten saisinkin hoitaa yksin.

Ja onko ne työttömyyspäivärahat ja toimeentulotuki tarkoitettu kotiäitiyden mahdollistamiseen? Voihan sitä vaikka myydä p***ttä kadulla tai ryöstää pankin, saahan sitä rahaa niinkin. Kyse on myös siitä, mikä KOKONAISUUDEN kannalta on oikein ja myös lapsille annettava esimerkki. Mun elämän arvot on se, että kun valmistun kohta, 2-vuotiaan lapsen äitinä, tiedän voivani ITSE elättää meidät. Ja kyllä, se on mulle tärkeämpää, kuin olla lapsen kanssa kouluikään asti kotona. Pakko ei ole kuin kuolla, mutta mutta järkevä ihminen näkee myös harmaan sävyt ja ymmärtää, että yksi ainut asia ei määrää laajan kokonaisuuden lopputulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Olen sitä mieltä, että se, onko yh, ydinperheen äiti tai uusioperheen äiti, ei ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa on kokonaisuus: tulot, menot ja elämän arvot. Moni yh saa enemmän rahaa ja lastenhoitoapua kuin joku "tavallinen" pariskunta yhteensä.

Siis voi jumankauta!!! Mistä te näitä juttuja revitte!?!? Itse olen opiskeleva yh ja saan tasan 136 e (minimielatusmaksu) + 46 e (korotus lapsilisään) yksinhuoltajuuteen liittyviä rahoja kuussa. Lastenhoitoapua? Onneksi lapsen isä osallistuu, muuten saisinkin hoitaa yksin.

Ja onko ne työttömyyspäivärahat ja toimeentulotuki tarkoitettu kotiäitiyden mahdollistamiseen? Voihan sitä vaikka myydä p***ttä kadulla tai ryöstää pankin, saahan sitä rahaa niinkin. Kyse on myös siitä, mikä KOKONAISUUDEN kannalta on oikein ja myös lapsille annettava esimerkki. Mun elämän arvot on se, että kun valmistun kohta, 2-vuotiaan lapsen äitinä, tiedän voivani ITSE elättää meidät. Ja kyllä, se on mulle tärkeämpää, kuin olla lapsen kanssa kouluikään asti kotona. Pakko ei ole kuin kuolla, mutta mutta järkevä ihminen näkee myös harmaan sävyt ja ymmärtää, että yksi ainut asia ei määrää laajan kokonaisuuden lopputulosta.

Nimenomaan. Katsopa nyt niitä harmaan sävyjä, ja lue lainaamasi uudestaan. Sanotaanko jossain, että SINÄ tienaat enemmän, kuin joku muu? Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö joku toinen yh voi hyvinkin saada enemmän rahaa, kuin vaikka meidän perhe. Nimenomaan peräänkuulutan laajaa kokonaisuutta!

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Nimenomaan. Katsopa nyt niitä harmaan sävyjä, ja lue lainaamasi uudestaan. Sanotaanko jossain, että SINÄ tienaat enemmän, kuin joku muu? Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö joku toinen yh voi hyvinkin saada enemmän rahaa, kuin vaikka meidän perhe. Nimenomaan peräänkuulutan laajaa kokonaisuutta!

Joo, taisin lukea vähän pikaisesti tuon lainaamani kirjoituksen, jäi se käsitys, että puhuttiin taas siitä, miten yh:lle vaan syydetään sitä rahaa, vaikka näin ei ole. Mutta ihan totta, moni yh pystyy käymään osa-aikatöissä kun lapset on isällä tai vaikka isovanhemmilla. Mutta varmaan aika hankalaa sitten kun nuorinkin on sen kolme, sitten kyllä melkein joutuu olemaan työttömyyskorvauksilla ja sossun tuilla.

Ei ollut tarkoitus olla näin kärkäs, joihinkin asioihin näköjään tarttuu liian kiihkeästi :)

Olen samaa mieltä. Kotiin jäävät äidit ovat yhteiskunnan loisia..ottaa päästä ajatella, mihin omat veromarkkani menevät...mielummin antaisin vaikka Kiinaan lastenkotiin

Olen samaa mieltä. Kotiin jäävät äidit ovat yhteiskunnan loisia..ottaa päästä ajatella, mihin omat veromarkkani menevät...mielummin antaisin vaikka Kiinaan lastenkotiin

tiesitkö että se on sun veromarkoille yli puolet halvempaa kun se lapsi hoidetaan kotona kuin jos se vietäisiin päiväkotiin? kenen luulet maksavan päivähoidon? se on yhteiskunnan varoin kustannettavaa peruspalvelua ja sinä sen markoillasi maksat. vanhemmat maksaa vain minimiosan päivähoitomaksuna. kotihoito on yhteiskunnalle erittäin halpa vaihtoehto.

tiesitkö että se on sun veromarkoille yli puolet halvempaa kun se lapsi hoidetaan kotona kuin jos se vietäisiin päiväkotiin? kenen luulet maksavan päivähoidon? se on yhteiskunnan varoin kustannettavaa peruspalvelua ja sinä sen markoillasi maksat. vanhemmat maksaa vain minimiosan päivähoitomaksuna. kotihoito on yhteiskunnalle erittäin halpa vaihtoehto.

Tuokin riippuu palkasta. Mun palkka on sen verran hyvä että kunnalle on edullisempaa pitää mun lapsi päivähoidossa ja saada kunnon verotulot, kuin toivoa että olisin kotona Kelan rahoilla lapsen kanssa.

[QUOTE="vieras";22576076]Tuokin riippuu palkasta. Mun palkka on sen verran hyvä että kunnalle on edullisempaa pitää mun lapsi päivähoidossa ja saada kunnon verotulot, kuin toivoa että olisin kotona Kelan rahoilla lapsen kanssa.[/QUOTE]

niinpä voikin olla. missähän se raja menee siinä palkassa, kiinnostaisi siis tietää?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä