Millainen ihminen ei arvosta maan itsenäisyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Tuli eilisestä ketjusta mieleen, kun joku kirjoitti että menevät itsenäisyyspäivänä Heseen syömään ja juhlivat sitten kun juhlimisen aihetta oikeasti on, että ihan aidostiko on olemassa ihmisiä, jotka eivät arvosta sitä että maa on itsenäinen. Nousi suorastaan niskakarvat pystyyn ja pahasti.

En tarkoita että pitäisi olla jotain kiihkoisänmaallista meininkiä, mutta jotain arvostusta sentään. Tärkeä asia kuitenkin. Itse tulen kodista, jossa itsenäisyyspäivä on ollut tärkeä juhla enkä ehkä siksi kykene ymmärtämään tällaista arvostuksen puutetta.

Mutta tarkemmin ajatellen se Hesessä käynti olisi varmaan juhlan paikka siellä Venäjällä, jossa ilman maamme itsenäisyyttä varmaankin asuisimme. Kun siellä ei olisi varmaan varaa taviksilla enää käydäkään Hesessä päivittäin...

(Päivän filosofisten mietteiden ketju on avattu)

No mä en nää itsenäisyyspäivää juhlana, siis kyllä, arvostan itsenäisyyttä, mut en mä sitä silti juhli millään tapaa..Vähän hankala selittää ilman et joku ottais sen väärin... : /

ja minä osaan arvostaa itsenäisyyttä ja suomea ilman että tunnen mitään isoja tunteita itse suomea kohtaan, vissiin kyse siitä että on älykkäämpi kuin oma kenkänsä riittää tähän.

No eihän Suomi oikeastaan enää ole itsenäinen maa. Itsenäisen maan tunnusmerkkejä ovat oma lainsäädäntö, valuutta ja armeija. No oma armeija meillä vielä on, mutta ei sitäkään enää montaa vuotta. Olemme vain yksi osavaltio EU:ssa, ei sen enempää.

[QUOTE="trolli";22578070]montakin syytä. sylkevät päin omaa kansaansa ja kumartavat muulle maailmalle.[/QUOTE]

Ja se tarkoittaa, että hän ei henkilönä arvosta itsenäisyyttä.
Right. Tosi hieno ajatteluketju.

[QUOTE="vieras";22578103]Minusta on outoa, että jonkun mielestä arvostaminen = juhliminen.[/QUOTE]

Minusta se osoittaa yleisesti arvostuksen puutetta jos toteaa että juhlitaan kun on juhlan aihetta, siispä menemme itsenäisyyspäivänä Heseen.
Ei ole pakko olla kolmen ruokalajin illallista, tietenkään.

[QUOTE="trolli";22577987]astrid thors. vihreät (puolue).[/QUOTE]

Todellakin Astrid Thors (rkp) ja vihreät. Laajennan vielä että punaviherakseli kokonaisuudessaan (sisältää presidentti Halosen) terästettynä Bilderberg-Kokoomuksella. Eli kaikki epäisänmaalliset ihmiset ja maanpetturit.

Ja muistakaa kun maksatte tukia Kreikalle, Irlannille, Portugalille, Espanjalle, Italialle, Belgialle, Ranskalle... demarien Lipposelle (Paavo tällä kertaa) oli sydämenasia, että Suomi nuoleskelee itsensä EU:n kovaan ytimeen. Ja siellähän me nyt olemme, maksamassa.

Suomi menetti itsenäisyytensä silloin kun meni Europan unioniin. Miksi ihmeessä silloin pitäisi juhlia ja arvostaa itsenäisyyttä? Sitäpaitsi Suomalaiset ovat päättäjiä myöten hylänneet ne perusarvot,joiden avulla Suomi alkujaan saavutti itsenäisyyden,nimittäin uskon Jumalaan jonka avulla suomen sotilaat voittivat tuon valtavan Venäjän armeijan=/

MUTTA mielestäni turha juhlinta voisi jäädä väliin ja säästyneet varat lahjoittaa Hurstille tai johonkin muuhun hyvään kohteeseen. Itse ostin just 25 eurolla Unicefin kortteja mutta mietin että meneekö siitä enempää kuin muutama sentti niille jotka rahan tarvitsevat?

vaikkakin ollaan EU:n ikeen alla poliittisesti ja osittain tiettyjen lakien puolesta, niin uskaltaisin väittää että itsenäisyyttä on maailman mittapuulla aika hyvin vieläkin jäljellä. mutta eiköhän tehdä paperit ja nimi alle että venäjä saa sen mitä ei saanut aikanaan, jos vaikka sitten nousisi se arvostus sitä kohtaan mitä on tänäkin päivänä mahdollista tässä maassa. kallis oppitunti tulisi että tietyt ihmiset älyisivät että "hei, asiat voi todellakin olla aika kurjasti, ei ennen ollutkaan niin huonosti"

Yhteistyössä