Mikä rv oikeasti menossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Netta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Netta"

Vieras
niin, viimeisimmät menkkani olivat 3.10 ja eilen oli ensimmäinen neuvola käynti, sydän ääniä ei vielä kuunneltu kun eivät kuulema vielä olisi kuuluneet (ja niin kun sitä odotin...)
mutta siis kysymys kuuluu mikä raskausviikko nyt on meneillään? kiertoni on ollut 34-35pv.
kun itse olin laskenut eri raskaus viikon kun mitä neuvolassa sanottiin ja aloin vasta kotona ihmetellä miehen kanssa asiaa. eka käynti jotenkin jännitti niin paljon yms, ettei sitten osannut kysyä.

ja eivät ota huomioon kierron heittelyä...

Korjaavat sitten ultrassa jos on heitto. Meille sanottiin et yli5pvä:n heiton jälkeen muutetaan la:ta

kiitoksia teille :)
noin itsekin saisin sen laskettua (8+4), mutta neuvolakortissa lukee 7+4 (siis eilen kävin). joten en tajua mihin se yksi viikko on hävinnyt? vai johtuuko se juuri tuosta pidemmästä kiertovälistä?
missäs vaiheessa ne sydän äänet on mahdollista kuulla?

[QUOTE="Netta";22578947]kiitoksia teille :)
noin itsekin saisin sen laskettua (8+4), mutta neuvolakortissa lukee 7+4 (siis eilen kävin). joten en tajua mihin se yksi viikko on hävinnyt? vai johtuuko se juuri tuosta pidemmästä kiertovälistä?
missäs vaiheessa ne sydän äänet on mahdollista kuulla?[/QUOTE]

Olisko vain neuvolatädille tullut laskuvirhe? Yleensä rv 12 lääkärineuvolassa kuunnellaan sydänääniä ekaa kertaa.

Olisko vain neuvolatädille tullut laskuvirhe? Yleensä rv 12 lääkärineuvolassa kuunnellaan sydänääniä ekaa kertaa.

Ei kaikkialla. :) Tampereella ei kuunnella ennen ekaa nt-ultraa, joka on yleisesti rv 14. Täällä taas kuunneltiin (noh, yritettiin :D) rv 10, kun sattui sinne jo tuo lääkärineuvola. Nt vasta tuon jälkeen, mutta olin käynyt varhaisultrassa, joten lääkäri yritti. ...noh, eipä ne kuuluneet vielä 7-8 viikkoon... :whistle:

Mutta ap ei sillä niin väliä vielä, mikä viikko sulla on kortissa, kun jos ei sikiö vastaa viikkoja ultrassa, se muutetaan sitten kuitenkin. :)

selvä, eli siis nyt sitten varmaan elellään sen neuvolakortin viikkojen mukaan (ihmettelin vaan, kun ensin puhelimessa th puhui, että ennen ekaa ultraa lasketaan kuukautisten perusteella viikot ja sen jälkeen tarkentuu ajankohta)
ja oikeestaan sinänsä ole vielä väliä missä mennään, mut onhan se mielenkiintosta seurata et minkäs kokosia ollaan milläkin viikolla ja mitä kehittyy koskakin...
ja eka ultra on täällä 10-12 viikolla. joten odotellaan nyt sitä. :)

täällä kuunnellaan uudelleensynnyttäjällä vauvan sydänäänet jo ekassa neuvolassa jos haluaa. tokassa raskaudessa kuulu 8+6 ja tässä kolmannessa vkoja oli vasta 8+0 mut silti saatiin kuuluviin mitä terkka myöhemmin ihmetteli kun sillon luultiin et vkoja on jo 9. mulla hyvin ultraääntä läpäsevä kudostyyppi et kait se vaikuttaa sit tohon doppleriinki.

niin et eka oli 7+5 niin ei koitettu kuunnella. Seuraava tais olla 14viikolla(?) ja sillon kuunneltiin...
Kotona tosin kuulin ne 10+4 ?

Joo mäkin kuulin ne kotona jo dopplerilla aikaisemmin, mutta meidän neuvolan koneet on ilmeisesti aika surkeat. Lääkäri sanoi viimeksi suoraan, että se kotidoppler on paljon tehokkaampi ja pikkasen alan siihen kyllä uskoa, kun viimeksi oli VIELÄKIN hiukan hankala saada sykettä neuvolan vehkeellä kuuluviin (tai kuului se suht helposti vihdoin, mutta jostain taustalta). Mulla on nyt kuitenkin rv 31 menossa, että ei pitäs enää hirmusen vaikeesti tulla esiin. :D (eikä kotikoneella tulekaan mitenkään hankalasti eli ei ole pelkistä mahaläskeistäkään kiinni. Ei niitä nyt niin tavattoman paljon ole muutenkaan)

Mites sitten, kun mä tiedän tasan tarkkaan koska hedelmöittyminen on tapahtunut ja esim. kun tekayn kiekkoon syöttää ne tiedot niin se laskee siihen +2vkoa päälle. Tuleeko se +2vkoa aina lisäksi vaikka tietäisi hedelmöittymisen liki minuutilleen? =D Sairaalassa ultrattiin ja se katsoi sikiön olevan pienempi kuin tuo tekayn arvio, mutta itse en siihen oikein usko kun tosiaan tiedän tasan tarkkaan, että koska "tärppi" on käynyt.

Viimeksikin viikkoja muutettiin yli viikolla ja sitten sairaalassa huomattiin viikoilla 35 että lapsi on selvästi yli viikoin oletettua "vanhempi" ja sen kyllä huomasikin sitten kun syntyi. Oli isokokoinen ym.

Voinko mitenkään "vaatia", että pitäisivät ne rv:t sellaisina kun esim.tekayn kiekko ne osoitti kun uskoisin itse olevani oikeassa?

Yhteistyössä