Terkka häslää koko ajan jotakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammaksi tulossa

Vieras
Alan olla kohta kypsä ä-neuvolaan ja olen sentään käynyt siellä vasta kolme kertaa. Terkka käyttää jotakin ikiomaa päästään keksimäänsä raskausviikkokalenteriaan, joten olemme koko ajan ihan ulalla, kun minä puhun vaikka raskausviikosta 16 ja terkan mielestä siellä ei edes vielä olla. (kun on koossa vaikka 15+5 raskausviikkoa, silloinhan ollaan viikolla 16)

Siitä huolimatta, että terkan oma systeemi laahaa jälljessä, hän lähetti minut liian aikaisin sikiöseulan verikokeeseen, joten nt-ultran jälkeen oli mentävä vielä kiireen kaupalla uusiin verikokeisiin. Nt-ultralähete tuli puolestaan takia niin myöhään, että kätilö ei ollut varma, että sekään verinäyte olisi enää silloin otettuna ok.

Äitiyskortissani huomasin maininnan, että raskautta edeltävällä ajalla olisin juonut alkoholia 3-4 kertaa kuussa. Se kuulemma sitten vielä vaikuttaa siihen sikiöseulakokeen tulkintaan (ainakin terkan mukaan) Sikäli joo "tosi kiva" että oikeasti olen viimeisen kahden vuoden aikana juonut yhteensä 3 tölkkiä lonkeroa.

Siis ihan oikeasti hei...

Voisikohan ihan oikeasti muuten saada jonkun muun terkan? Tulisi tarpeeseen, meillä ei oikein meinaa muutenkaan kemiat kohdata. Jos jonkun vähemmän arkajalan saisi?

[QUOTE="a p";22579206]Voisikohan ihan oikeasti muuten saada jonkun muun terkan? Tulisi tarpeeseen, meillä ei oikein meinaa muutenkaan kemiat kohdata. Jos jonkun vähemmän arkajalan saisi?[/QUOTE]

Mun kaveri vaihtoi, että kyllä voi mahdollista olla. :)

[QUOTE="vieras";22579268]Tuossa on hyvä puoli, että pääsette lastensuojelun asiakkaaksi heti lapsen synnyttyä. Ilmoittavat neuvolasta tuollaisesta alkoholinkäytöstä sossuun.[/QUOTE]

Höpön.

[QUOTE="vieras";22579268]Tuossa on hyvä puoli, että pääsette lastensuojelun asiakkaaksi heti lapsen synnyttyä. Ilmoittavat neuvolasta tuollaisesta alkoholinkäytöstä sossuun.[/QUOTE]

Niin omakohtaista kokemusta taitaa olla :D

Terkka käyttää jotakin ikiomaa päästään keksimäänsä raskausviikkokalenteriaan, joten olemme koko ajan ihan ulalla, kun minä puhun vaikka raskausviikosta 16 ja terkan mielestä siellä ei edes vielä olla. (kun on koossa vaikka 15+5 raskausviikkoa, silloinhan ollaan viikolla 16)
Muuhun puuttumatta, mielestäni raskausviikko 15 on 15+0 - 15+6. Raskausviikko 15 on myös KUUDESTOISTA raskausviikko, muttei raskausviikko 16. Ihan kuten kun joku on täyttänyt vaikka 25 vuotta niin hän elää syntymäpäivän jälkeen kahdettakymmenettäkuudetta vuottaan, muttei ole vielä ikävuodella 26.

[QUOTE="a p";22579280]Höpön.[/QUOTE]

Ei vaan aivan totta. Myös kaikki neuvolassa käydyt luottamukselliset keskustelut menevät sossun tietoon. Siksi neuvolassa ei voi kertoa esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Huostaanottoja tehdään pienemmistäkin syistä.

[QUOTE="vieras";22579331]Ei vaan aivan totta. Myös kaikki neuvolassa käydyt luottamukselliset keskustelut menevät sossun tietoon. Siksi neuvolassa ei voi kertoa esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Huostaanottoja tehdään pienemmistäkin syistä.[/QUOTE]

Mulla on onneksi täyspäinen, kunnollinen mies, joka voi ottaa vetovastuun, kun olen rappioputkessa sen kolmen lonkeroni kanssa. ;) Tai jos väsyn. Siinä sossulle kova pala, jos pitää selittää, miksei mieheni olisi kelvollinen huoltamaan lasta.

[QUOTE="a p";22579378]Mulla on onneksi täyspäinen, kunnollinen mies, joka voi ottaa vetovastuun, kun olen rappioputkessa sen kolmen lonkeroni kanssa. ;) Tai jos väsyn. Siinä sossulle kova pala, jos pitää selittää, miksei mieheni olisi kelvollinen huoltamaan lasta.[/QUOTE]

En uskokaan, enkä toivoisi, että sossu kävisi juuri teidän kimppuunne. Kova pala purtavaksi voisi silti olla jos sossusta otettaisiin sinuun yhteyttä ja haluttaisiin keskustella alkoholinkäytöstä. Voisi suututtaa aika paljon jos neuvola olisi esittänyt asiasta perusteettoman epäilyn sossulle.

[QUOTE="vieras";22580642]En uskokaan, enkä toivoisi, että sossu kävisi juuri teidän kimppuunne. Kova pala purtavaksi voisi silti olla jos sossusta otettaisiin sinuun yhteyttä ja haluttaisiin keskustella alkoholinkäytöstä. Voisi suututtaa aika paljon jos neuvola olisi esittänyt asiasta perusteettoman epäilyn sossulle.[/QUOTE]

No okei, nyt mäkin pääsin asiasta jyvälle. Oikeassa olet. Korjautin tiedon neuvolan pepereihin, mutta mua rassaa nyt sitten se äitiyskortti, joka on korjattu sen näköiseksi, että olen itse yrittänyt kaunistella tilannetta. Mutta mun kansiossa PITÄISI nyt olla oikea tieto. Sikiöseulan tulokset ovat sitten niin ja näin, mutta luulisi, että häly tulisi herkemmin isolla alkoholinkulutuksella? Joten kun mitään seulassa kiinnijääntiä ei ole mulle ilmoitettu, yritän olla hyvillä mielin ja uskoa, että kaikki on ok.

[QUOTE="vieras";22579331]Ei vaan aivan totta. Myös kaikki neuvolassa käydyt luottamukselliset keskustelut menevät sossun tietoon. Siksi neuvolassa ei voi kertoa esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Huostaanottoja tehdään pienemmistäkin syistä.[/QUOTE]

Höpöhöpö!!! Neuvola ja sossu eivät näe toistensa tietoja mitenkään, eikä neuvolasta ilmoitella sossuun yhtikäs mitään siellä käydyistä keskusteluista. Erittäin harvoin silloinkaan kuin lain mukaan pitäisi. Ei synnytyksenjälkeinen masennus ole mikään ls-ilmoituksen paikka eikä huostaanoton syy, jos lapsi silti on hoidettu! Ei masennus estä lapsesta huolehtimasta ellei ole niin paha että on sairaalahoidossa eikä läheisiä ole. Silloin lapsi pitää jonnekin sijoittaa missä hänestä huolehditaan kunnes äiti kuntoutuu riittävästi, ja sovitaan tukitoimista.

kuullostaa yheltä raamilta..siis sukunimi toi..ihan hirvee nainen täälä neuvolassa,sählää häsää ja tekee mielensä mukaan..ihme että sillä käyneet ekaa odottavat ovat ihan hysteerisenä lietsotusta sulla on se ja se tauti jutuista.

[QUOTE="vieras";22580642]En uskokaan, enkä toivoisi, että sossu kävisi juuri teidän kimppuunne. Kova pala purtavaksi voisi silti olla jos sossusta otettaisiin sinuun yhteyttä ja haluttaisiin keskustella alkoholinkäytöstä. Voisi suututtaa aika paljon jos neuvola olisi esittänyt asiasta perusteettoman epäilyn sossulle.[/QUOTE]

Ihan kun nyt sieltä oltaisiin yhteydessä, jos 3-4 kertaa kuussa on käyttänyt alkoholia. Eiköhän tuo määrä ole lähes jokaisella.
Aloittajalle puolestaan ihmettelyt, että miten usein teillä siellä neuvolassa oikein tavataan käydä. Meillä on ollut tasan yksi neuvola ja olen siis noin samoilla viikoilla, eli 16+3. Joulun jälkeen on vasta toinen aika.

Kuulostaapa tutulta ap:n kokemukset, silläe erolla et täällä onneksi itse varataan ajat noihin ultriin, niin tää nurse ei pääse niitä sotkemaan. Mulle hoitaja kirjoitti ihan väärät tiedot neuvolakorttiin, esim hänen mukaansa tupakoin 20 savuketta päivässä ja edellisestä keskenmenosta oli kirjoitellut ihan mitä sattuu. No neuvolalääkäri ei juuri tästä hoitajasta kummene, molemmat ovat laittamassa mua mielenterveystoimistoon kun mulla ei ole tarpeeksi vaaleanpunaiset lasit päässä (edellinen keskenmeno tapahtui keskiraskauden jälkeen joten tiedän ettei aina raskaudet mene kuin elokuvissa)...

Aika pitkään neuvolassa pitää ravata kerran kuussa, sitten tiheämmin. Onnistuin tosin neuvottelemaan itselleni yhden välikuukauden juuri... Monessa muussa paikassa olen kuullut, että lääkäri tavataan kolmesti, meillä on vain yksi tarkastus ja se on noin puolivälissä raskautta. Minusta siitä olisi enemmän hyötyä lähempänä loppuvaihetta, mutta kaipa tietävät mitä tekevät?

No, jos näin on niin kerros miksi mulla on vielä lapsi enkä sossuista oo kuullutkaan noiden puheiden jälkeen? Miksi siskolta ei viety lasta tai tullu sossu vaikka se oli masentunu ja saikin apua?

No, jos näin on niin kerros miksi mulla on vielä lapsi enkä sossuista oo kuullutkaan noiden puheiden jälkeen? Miksi siskolta ei viety lasta tai tullu sossu vaikka se oli masentunu ja saikin apua?

Sosiaalitoimistoissakin työskentelevät ovat suurimmalta osalta ihmisiä. Se osa, joka heistä on sadistisia psykopaatteja (ehkä 10-20%), aiheuttaa 90% perusteettomista huostaanotoista.

[QUOTE="a p";22581029]Aika pitkään neuvolassa pitää ravata kerran kuussa, sitten tiheämmin. Onnistuin tosin neuvottelemaan itselleni yhden välikuukauden juuri... Monessa muussa paikassa olen kuullut, että lääkäri tavataan kolmesti, meillä on vain yksi tarkastus ja se on noin puolivälissä raskautta. Minusta siitä olisi enemmän hyötyä lähempänä loppuvaihetta, mutta kaipa tietävät mitä tekevät?[/QUOTE]

Aika outoa. Meillä todellakin (Hki) käytiin ensimmäisen kerran silloin joskus viikolla 8 ja nyt siis seuraava aika silloin sovittiin tammikuun alkuun. Ilmeisesti loppua kohden tapaamiset ovat tiheämmin.

Yhteistyössä