Mies ei pysty tekemään mitään kotitöitä, jos lapsi on paikalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
tänä aamuna tuli taas sanomista, kun ei voi pedata sänkyjä, kun lapsi on siinä vierellä.. ja sitä etten yhtään ole sen kanssa silloin.
Tuntuu,että olisi aivan "lamaantunut" kun lapsi on siinä, niin mies ei pysty tekemään yhtään mitään!!!!! Onko muitten ukot samanlaisia?

Juu täällä sama juttu oli ennen..nyt se on ymmärtänyt ettei tarvii 100% käyttää aikaa vaan lapseen vaan jopa imuroi lapsen kanssa. Ruuan laitto on oikeestaan ainoa mikä sillä ei onnistu sen kanssa kun sillä menee hermo kun lapsi pyörittelee hellan nappuloita.

huonosti selvensin... mutta juuri tuota tarkoitin. Miehen mielestä mun pitäisi pitää aina lapselle seuraa, jos hän tekee kotitöitä.

Onhan meilläkin niin, että joskus tuo pikkuinen ei halua, että me aikuiset teemme kotihommia niin menee tekemään kaikkea ei sallittua ja töiden lomassa pitää juosta perässä ja komennella...mutta ne on aika harvinaisia tielanteita....

Ei tietty kannatakaan tehdä. Muuten lapsi saa vääränlaisen "miehen mallin" ja kuvittelee helposti aikuistuttuaan miesten olevan kotiorjia ja oikeasti olevan kiinnostuneita kotitöistä.

yhden ja kahden lapsen kanssa oli juuri tuollaista. ei saanut edes omia jälkiään siivottua, kun oli niin "kiire" aina ja lapset tiellä. Nyt kun noita on 5 niin johan sujuu kotihommat :)

miehet kypsyy niin hitaasti...

Meillä ei mies siivoa kuin pyynnöstä ja lapsien pitäisi olla jossain muualla... helpompaa siivota itse lasten kanssa, kuin järjestää miehelle laatusiivousaikaa.

Jos mies käy töissä ja sä olet yhden lapsen kanssa kotona niin mä olen kyllä miehesi kanssa aika pitkälle samaa mieltä.

Peesaan. Mä olen kahden lapsen kanssa kotona ja tehnyt suurimman osan kotitöistä. Mies ollessaan isäkuukaudella taas tekee suurimman osan kun mä käyn töissä. Onhan se päivänselvää että se kumpi on enemmän kotona tekeekin enemmän. Sitten kun taas ollaan kumpikin hommissa palkataan siivooja, ja loput tehdään suunnilleen puoliksi.

Kyllä tuo joskus imurointia vältteli muksun pyöriessä jaloissa mutta sitä on ollut pakko oppia tekemään kaikkea ihan lastenkin kanssa, viimeksi tänä aamuna imuroi koko kämpän lasten pyöriessä täällä jaloissa. Ja mä nukuin :D

No eihän se ihan niin saisi olla. Täytyy kyllä myöntää, että kyllä mulla kesti sen tovin, että opin tekemään lapsen kanssa kahden ollessani kotitöitä ja miehellä tietysti ei ole niin paljoa ollut aikaa "harjotella". Mutta nykyään olen kyllä sitä mieltä, että mies ei vain viitsi. Hänellä ei ole samanlaista rutiinia noihin hommiin ja se tietysti ottaa päähän niinä päivinä, kun itse olen töissä ja mies lapsen kanssa kotona.

No kyllä pystyy tekemään, siinä missä minäkin ;)

Mies on lapsen kanssa kotona to-pe (kun itse olen ollut koulussa ja iltaisinkin menossa), niin mies on sen kahden päivän aikana vaihtanut koko perheen peteihin petivaatteet, raahasi pakkaseen täkit, tyynyt, matot ym. tekstiilit, imuroi, pesi lattiat, pesi 3 koneellista pyykkiä (viikkasi 2 niistä) + lakana pyykit, laittoi ruokaa joka päivä ja kävi kaupassa + kirjastossa. Ja koko ajan lapsen kanssa.

Nyt on mies töissä ja minä touhuan viikonlopun lasten kanssa.

Meillä ne onnistuu mieheltä vaihtelevasti... :D Eilen mies oli ihan hämillään kun tuli töistä ja minä olin jo siivonnut, olin jopa tampannut matot ja tyynyt. :D Vaikka onhan se aika erikoista viime aikoihin verrattuna kun mua on niin kovasti supistellut..

Yhteistyössä