Nälän hillitseminen raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bullero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bullero"

Vieras
Painoa tuli esikoista odottaessa 22 kg ja toinen lapsi on harkinnassa. Niin tuskalla ja työllä sain nuo kilot karistettua, että en tahtoisi enää kokea samaa :( Miten painon voi siis raskausaikana saada pysymään kurissa? Esikoista odottaessa minulla oli aivan hillitön nälkä, verensokeri meni helposti alas ja söin jopa yöllä. En syönyt mitään makeaa ja ns. herkkuja. Himo oli kotiruokaan ja etenkin perunaan. Miten ihmeessä näläntunnetta voi hallita? Normaalisti pystyn olemaan syömättä ja laihdutella jne. mutta raskaana nälkä on ihan järkyttävä! Liikuntaa en pysty lisäämään (raskausaikana tod.näk. vähenee polviongelmien vuoksi). Esikoisen hoito vie aikaa, joten en pysty irrottautua esim. uimaan mikä sopisi paremmin polvelleni. Onko kenelläkään mitään vinkkejä ongelmaani? Olen siis nykyisin normaalipainoinen ja samassa painossa kuin ennen esikoista.

Et muka ehdi irroittautua liikkumaan? Just. Kai ny sillä lapsella on isäkin, jolle se hoitovastuu kuuluu myös. Eli lapsi isälle/muualle hoitoon ja liikkumaan. Et vaan syö niin paljoa, 22 kg on aika hurja määrä raskaudenaikaista painoa:o Itselläni paino nousi raskauden aikana 9 kiloa.

Lopeta hiilarien mässytys, syö proteiinipitoista ruokaa, joka täyttää ja hillitse rasvan käyttöä, siinä on kamalasti energiaa. Älä mässytä leipää. Juo paljon.

Vaikea mitään sen konkreettisempia vinkkejä antaa, kuin yritä korvata peruna esim. kasviksilla. Mulla oli hillitön himo esim. kirsikkatomaatteihin ja kuorittuun porkkanaan varsinkin alussa kun teki vähän pahaa. Tosiaan hiilihydraatteja kannattaa välttää kohtuuden rajoissa niin pitkälle kuin pystyt.

Et muka ehdi irroittautua liikkumaan? Just. Kai ny sillä lapsella on isäkin, jolle se hoitovastuu kuuluu myös. Eli lapsi isälle/muualle hoitoon ja liikkumaan. Et vaan syö niin paljoa, 22 kg on aika hurja määrä raskaudenaikaista painoa:o Itselläni paino nousi raskauden aikana 9 kiloa.

Lopeta hiilarien mässytys, syö proteiinipitoista ruokaa, joka täyttää ja hillitse rasvan käyttöä, siinä on kamalasti energiaa. Älä mässytä leipää. Juo paljon.

Mulla löystyy nivelet raskausaikana niin, että en pääse juuri mihinkään loppuajasta polveni vuoksi. Joten vaikka saisin aikaa, ei se paljon lohduta.

Kärsin närästyksestä jos syön rasvaista, joten karppaus ei sovi. Olen karpannut varmaan 5-6 krt useamman viikon, mutta joka kerta joutunut lopettamaan närästyksen vuoksi. Ei edes närästyslääkkeet auta siihen :( Söin äsken puoli purkkia raejuustoa ja sekin nyt närästää... kaikki rasvainen, proteiinipitoinen närästää ja etenkin paistettu.

Kuumimmat

Yhteistyössä