Hammas just paikattiin, mitä tulis varoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Ei mitään";22612619]Höpö höpö. Amalgaamin aikaista tietoa. Valolla kovetettavat muovipaikat ovat heti "käyttökunnossa" kiillotuksen jälkeen.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta!:)

Mulle taas sanottiin, että esim. keittoja voi syödä, vaikka heti, mutta ei mitään sellasta kannata laittaa suuhun mitä hirveenä tarvii purra koska on just toi vaara että puree poskeen yms..

Siis puudutetaanko joillakin hampaat paikkauksessa? Mä ihmettelin, kun menin yksityiselle hammaslääkärille, joka kysyi, että puudutetaanko. Sanoin ihan hölmönä, että ei tietenkään, kun paikataan vain. Mulla on puudutettu vain viisaudenhampaiden poistoissa. Eihän paikkaaminen satu.

Ja hampaat ei kyllä ole kipeät paikkauksen jälkeen, vaikka täällä joku niin väitti. Yhden kerran on päivän ajan vähän vihoitellut, kun on paikattu.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei tietenkään ole kipeät hampaat paikkauksen jälkeen kun pööö kerran sanoo niiin. Eikä hampaat ole koskaan niin kiepät ja reikä niin syvällä, että puudutusta tarvitaan. Ei tietenkään kun kerran pööö niin sanoo. Huh, hyvä tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja pööö;22612875:
Siis puudutetaanko joillakin hampaat paikkauksessa? Mä ihmettelin, kun menin yksityiselle hammaslääkärille, joka kysyi, että puudutetaanko. Sanoin ihan hölmönä, että ei tietenkään, kun paikataan vain. Mulla on puudutettu vain viisaudenhampaiden poistoissa. Eihän paikkaaminen satu.

Ja hampaat ei kyllä ole kipeät paikkauksen jälkeen, vaikka täällä joku niin väitti. Yhden kerran on päivän ajan vähän vihoitellut, kun on paikattu.

No mulla on ainakin niin kaamea hammaslääkärikammo, ettei mulle kannata sanoa päivääkään siellä ilman puudutusta!!

Mulla vihloi vähän aikaa mutta ei sen kummempaa. Lekuri sanoi että reikä oli pieni ja ei pitäs vihloo ku osuu pora hermoon,jos osuu siis. En usko että isoissakaan otan puudutetta jos joskus tarvis. Viisureiden vetämisessä juu..otan sata piikkiä jos tarvis. Onneksi on enää yksi.

[QUOTE="vieras";22612903]Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei tietenkään ole kipeät hampaat paikkauksen jälkeen kun pööö kerran sanoo niiin. Eikä hampaat ole koskaan niin kiepät ja reikä niin syvällä, että puudutusta tarvitaan. Ei tietenkään kun kerran pööö niin sanoo. Huh, hyvä tietää.[/QUOTE]

Ahaa, puudutus tarvitaan siis silloin, jos hammas on jo ennen paikkaamista kipeä. Nyt valkeni. Mulla oli kyllä viimeksi syvä reikä, reilu tunti meni yhden hampaan paikkaukseen ja sitä ihme rautahökötystä lääkäri joutui laittamaan ainakin viisi kertaa hampaan ympärille ennen kuin onnistui, mutta ei se kipeää tehnyt. Mulla ei ole koskaan särkenyt hampaita, vaikka reikiä on ollut paljon. Kerran oli juurihoidon jälkeen kyllä koko leuka kipeä.

Yhteistyössä