Vanhalla nimellä matkustaminen kotimaassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meikäläinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meikäläinen"

Vieras
Eli ollaan lähdössä jouluna lentokoneella Helsingistä Rovaniemelle, mentiin kesällä miehen kanssa naimisiin ja minulla vaihtui sukunimi, ajokortti ja passi on vielä vanhalla sukunimellä, mutta lippu on varattu uudella nimellä. Pystynkö matkustamaan, vaikka henkkarit on vanhalla nimellä, onhan sotu kuitenkin samavanha.
Laitoin spostia lentoyhtiölle, mutta vastausta ei ole kuulunut vaikka viikon sisään piti vastaus tulla, enkä löydä kyseisen lentoyhtiön sivuilta muuta puhelinnumeroa, kun lipun varauksia koskevan.

Ei Suomessa ees tarkasteta missään henkilöllisyyttä. Checkkauksenkin voi tehdä koneella itse etukäteen ja kävellä vaan laput kourassa koneeseen :)

Eli en usko, että tulee ongelmia, ulkomaille mennessä eri juttu :)

Vai onko nääkin nyt muuttuneet nää turvamääräysten takia. En oo Suomessa vähään aikaan lentänyt ?

Viimeksi muokattu:
Ehdinkin muokata tota jo ennekun huomasin vastauksen :) Kiitos tiedosta! Mulle ihan uutta!
Välillä oli niin, että vaikka pelkkä ajokortti riitti, ei tarvittu mitään lippua varsinaisesti enää portilla. Nyt taitaa olla taas niin, että pitää olla joku printti lipusta tai jos se on tekstiviestinä puhelimessa. Ja henkkari esillä kun menee portille. Ihan oikeasti en tiedä, kuinka tarkkaan ne siitä syynätään, että jos ihminen näyttää kuvan tyypiltä, puuttuisiko kukaan siihen, että heidän tietojärjestelmässään on vielä edellinen sukunimi. Varminta on tietysti matkustaa niin, että on helppo todentaa olevansa se, jonka nimellä lippu on ostettu.

Yhteistyössä