Työkkärin cv-netti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

röppönen

Vieras
Mä olen vastikään laittanut cv-nettiin oman ilmoituksen työnhakijana, kun kovasti työkkärissä mainostivat, että moni on sitä kautta saanut töitä.

No, nyt mulle tuli sitten työtarjous. Puhelinmyyntialalta. Olen melkein kaksi vuotta myynyt lehtiä puhelimen välityksellä. Työ oli itse asiassa ihan mukavaa. Mutta se vajaa kaksi vuotta niskaan hengittämistä pomon puolesta ja kilpailuhenkisiä työkavereita riitti. Mä kun en kilpailuhenkinen tai kunnianhimoinen ole, eikä mua kiinnosta muiden tekemät tulokset. Eli ei mua enää puhelinmyynti kiinnosta, tai en itse asiassa enää halua semmoiseen työyhteisöön joutua. Itse sitä työtä voisin kyllä tehdä, jos saisin tehdä sitä tuloksesta välittämättä..

Mutta siis pointtina se, etten halua tuota työtä. Mutta mitenkäs tähän suhtautuu työkkäri?

Tähän ois mielenkiintoista kuulla vastaus. Itse olen juuri jäänyt työttömäksi ja mietin tuota cv-nettiä, mutta just nuo puhelinmyyntihommat vähän arveluttaa. Lähinnä siis se, että jos ne noita tarjoavat eikä niitä halua ottaa vastaan, niin napsahteleeko karenssia. En kyllä ole myyntihommia (siis minkäänlaisia) koskaan tehnyt, mutta olen kuullut, että silti tarjoavat...

Tähän ois mielenkiintoista kuulla vastaus. Itse olen juuri jäänyt työttömäksi ja mietin tuota cv-nettiä, mutta just nuo puhelinmyyntihommat vähän arveluttaa. Lähinnä siis se, että jos ne noita tarjoavat eikä niitä halua ottaa vastaan, niin napsahteleeko karenssia. En kyllä ole myyntihommia (siis minkäänlaisia) koskaan tehnyt, mutta olen kuullut, että silti tarjoavat...

CV-netti ei oo tökärin heiniä eikä sen kautta työttömiä osotella mihkään. Minäkin olen saanu sen kautta työtarjouksia ja ainoa mikä tökäriä kiinnostaa, on sen ilmotuksen uusiminen. En myöskään ole pannu sinne mitään turhaa/arkaa tietoa ja yhteystietona sähköposti. Mut moni työnantaja selaa niitä ja sitäkin kautta hakevat työntekijöitä.

Vaan entäs jos se työn tarjoaja kertoo työkkärille?

No mä kerroin ite työkkärille että sain tarjouksen mielenkiintoisesta kahden kuukauden pestistä mutta arvelluttaa siihen vastaaminen koska kahden kuukauden aikana en kerkeis kun saada lapset hoitoon ja perehtyä työhön. Työkkärin nainen sanoi ite mulle että niitä ei tarvi ottaa vastaan että se ei ole mitään työhön osoitus vaan kanava mitä kautta voi työllistyä.

Mä oon kaupallisella alalle, enkä koskaan saanu yhteydenottoa noista puhelinmyyntijutuista.

Minulla on siellä ilmoitus, jossa vain kerron osaamisestani, koulutuksestani ja työkokemuksestani. Työttömyydestä en mainitse mitään. Eka yhteydenotto itseasiassa tuli ennen työttömyyteni alkua.

No mä kerroin ite työkkärille että sain tarjouksen mielenkiintoisesta kahden kuukauden pestistä mutta arvelluttaa siihen vastaaminen koska kahden kuukauden aikana en kerkeis kun saada lapset hoitoon ja perehtyä työhön. Työkkärin nainen sanoi ite mulle että niitä ei tarvi ottaa vastaan että se ei ole mitään työhön osoitus vaan kanava mitä kautta voi työllistyä.

Mä oon kaupallisella alalle, enkä koskaan saanu yhteydenottoa noista puhelinmyyntijutuista.

Kiitoksia tästä tiedosta!

Minäkin kiitän. Mä hölmö en huomannut työkkärin virkailijan kanssa keskustella, että mitäs jos moisia työtarjouksia tulee, enkä edes tullut ajatelleeksi asiaa ennen kuin nyt näin sähköpostissani työtarjouksen. Ehkä mä siis hyvillä mielin uskallan kieltäytyä.

Pitäisköhän sitä lisätä omaan ilmoitukseensa, että "provisiopalkkausta harrastavat älkööt vaivautuko"..

Te, joille on töitä cv-netin kautta tarjottu, oletteko minkä alan ihmisiä? Mä laitoin kanssa tonne oman ilmoituksen, kun työkkärin täti sitä niiiin kovasti suositteli. Jotenkin minusta vaan tuntuu, ettei mun alan työnantajat mitään cv-nettejä lue. Insinööri siis olen.

Te, joille on töitä cv-netin kautta tarjottu, oletteko minkä alan ihmisiä? Mä laitoin kanssa tonne oman ilmoituksen, kun työkkärin täti sitä niiiin kovasti suositteli. Jotenkin minusta vaan tuntuu, ettei mun alan työnantajat mitään cv-nettejä lue. Insinööri siis olen.[/QUOTE

Mun työt on olleet kaupallisen alan töitä ja asiakaspalvelusta. Koulutusala on tosin ihan toisenlainen. Mutta tosiaan, montaa päivää ei ehtinyt ilmoitus vanheta, kun toi työtarjous tuli. Seuraavaa varmaan saakin sitten odotella.. Kun ei työhakemuksetkaan tuota mitään, tänään viimeksi tuli kaksi "kiitos ei"-sähköpostia.

Yhteistyössä