Miten nämä kilot pois? Vuodessa olen muuttunut porsaaksi:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Olen lihonut ihan hirveän määrän vuoden aikana. Olen 168 senttiä pitkä ja painoin vielä vuosi sitten 57 kiloa, tänään kun kävin vaa'alla niin paino oli 68 kiloa! Vanhat vaatteet ei mene päällä, kasvot ovat pyöristyneet ällöttävästi, takapuoli ja rinnat kasvaneet, lantiolle kertynyt löysää, käsivarret löysistyneet. Peilistä katsoo löysähkö possu:(

Vika on varmaan ruokavaliossa, kun käyn kuitenkin 3 kertaa viikossa bodypumpissa ja salilla ja lenkkeilen, hyötyliikun. Olen alkanut herkutella kyllä enemmän, mutta että näin hirveästi tullut ylikiloja!

Onko muille käynyt tällaista näin lyhyessä ajassa ja miten olette saaneet painon taas aisoihin?

Kyllä erosin ja sain lukuisia keskenmenoja, ajattelin, että mitä väliä enää on? Lihoin 2 kuukaudessa 22kg, paljon tiedän.
Lopuksi löysin uudelleen ihanan miehen, laihdutin 5kk 25kg, rankkaa se oli, vaikka lääkärit valittikin, että liian nopeaan. Helpommin painoa saa, kun luopuu:D No söin 1000kcal päivässä, hyvin meni, tsemppiä vaati paljon, joka päivä 2km töihin kävellen. Nyt haaveilen raskaudesta=)

Liikunta auttaa painonhallinnassa, mutta ei yksin riitä. Oletko minkä ikäinen?
Teetkö noita kaikkia useamman kerran viikossa, vai yhteensä kolme?

Kilot tulee yllättävän äkkiä ja mukamas salakavalasti. Itse olen kerran lihonut reilummin ollessani vaihto-oppilaana. Ne kilot lähti aika äkkiä, mut ei sellaisella keinolla, että sitä suosittelisin.

Herkut pois, siitä se lähtee...

Pyydä, että sinulta otetaan kilpirauhaskokeet. Vajaatoiminta aiheuttaa usein mm. lihomista. Helppoa verikokeella todeta, tulokset saat viimeistään seuraavana päivänä. tsemppiä

No, en ihan noin nopeasti ole kokenut tätä muodonmuutostani, mutta siis 4 vuotta sitten painoin aikalailla tasan 60kg. Ihan ok, kun pituutta 166cm.
Kahden raskauden jälkeen painan nyt 73kg. Ja siis totuuden nimissä, olen tooooosi tyytyväinen tähänkin, toki tarkoitus olis pudottaa ainaskin sellanen viis kiloa vielä.
Miks olen tyytyväinen? Koska vuosi sitten painoin 16kg enemmän. Ja en ollut raskaana (enää). Molemmat raskausajat toivat kiloa yli 25kg ja pahinta että ne ei meinanneen lähteä pois. Painoin toisen lapseni ristiäisissä 89kg...
Syön vähemmän, muuten en juuri ole elintapojani muuttanut. Ostin pienemmät ruokalautaset ja aloin syödä vähän säännöllisemmin. Mutta suurin syy kuitenkin lienee 2 vilkasta lasta jolla mun kilot on vihdoin alkaneet karista :)

No sä oot kylläkin normaalipainoinen mutta siis mä laihdutin syömällä sen ns. terveellisen lautasmallin mukaan eli vihanneksia ja kasviksia eniten ja sitten normi kotiruokaa pienempi määrä lautaselle. Ja säännölliset väliajat ruokailun väliin, normi välipalat, pehmeen leivän oon jättäny melki kokonaan pois eli näkkäriä tilalle ja sitte herkkupäivä kerran viikossa. Enkä oo ihmeemmin liikkunu, kesällä jonkun verran pyöräilin.. Tällä konstilla oon saanu 6kg pois :)

Ajatellaan tarkemmin. 11 kg ja aikaa 12 kk eli 920 g/kk lisää painoa. 1 läskikilo on n 7000 kcal eli tuossa on 6440 kcal/kk lisää -> 215 kcal päivässä lisää eli jos syöt 4-5 suklaakonvehtia tai keksiä päivässä vajaan vuoden, etkä LISÄÄ liikuntaa, tulos on sinun tilanteesi.

kalorimäärä per pv on pieni mutta ajan kanssa vaikutus näkyy.

No ei noi nyt pahat kilot ole, edes pudottamisen kannalta. Tee vain elämäntapamuutoksia ja kevennä hetkiseksi aikaa. Ite olen laihduttanut toukokuusta lähtien ja nyt kiloja on lähtenyt 19. Tosin viimeiset 2 kk, paino on jumittanut samassa. Toivottavasti ensi viikolla vaaka näyttää - 20 kg :)

[QUOTE="Kika";22622125]Liikunta auttaa painonhallinnassa, mutta ei yksin riitä. Oletko minkä ikäinen?
Teetkö noita kaikkia useamman kerran viikossa, vai yhteensä kolme?

Kilot tulee yllättävän äkkiä ja mukamas salakavalasti. Itse olen kerran lihonut reilummin ollessani vaihto-oppilaana. Ne kilot lähti aika äkkiä, mut ei sellaisella keinolla, että sitä suosittelisin.

Herkut pois, siitä se lähtee...[/QUOTE]

Olen 26-vuotias. Yhteensä kolme kertaa viikossa salilla ja siihen päälle lenkkeily/uinti ja hyötyliikunta. Ehkä ne on sitten ne herkut, syön esim. suklaata usein, mutta en nyt mitään kamalia määriä kylläkään.. Jotenkin olen vaan löysistynyt. Tai tokihan mulla on salitreenin ansiosta lihakset ok, mut tuo ihrakerros tuossa päällä..

[QUOTE="a p";22622274]Olen 26-vuotias. Yhteensä kolme kertaa viikossa salilla ja siihen päälle lenkkeily/uinti ja hyötyliikunta. Ehkä ne on sitten ne herkut, syön esim. suklaata usein, mutta en nyt mitään kamalia määriä kylläkään.. Jotenkin olen vaan löysistynyt. Tai tokihan mulla on salitreenin ansiosta lihakset ok, mut tuo ihrakerros tuossa päällä..[/QUOTE]

pari täytekeksiä päivässä tai suklaapatukka treenien jälkeen, siideri tai drinksu, pari banaania tms niin siinä se tulee. Sanoithan itsekin jo aloituksessa että herkuttelu on lisääntynyt.

[QUOTE="Josa";22622325]Kokeilin hyväkarppausta 3kk eikä paino tippunut grammaakaan. Eli ei ainakaan mun juttu. Laitoin kiloklubiin ruuat ylös, jotta tiesin saavani alle 100g hiilareita.Toisille ehkä sopii.[/QUOTE]

No hyväkarppaus ei olekaa mikään hyvä laihdutuskeino, vaan sopii paremmin ylläpitoon :) Kunnon ketoosi (alle 20 g hiilaria päivässä), rajattomasti saa syödä ja rasvaa paljon ni johan lähtee!

pari täytekeksiä päivässä tai suklaapatukka treenien jälkeen, siideri tai drinksu, pari banaania tms niin siinä se tulee. Sanoithan itsekin jo aloituksessa että herkuttelu on lisääntynyt.

Niin. Tässä nyt sitten oletetaan, että ihminen syö ja kuluttaa joka päivä tasan sen saman määrän kaloreita, jonka päälle ne ylikalorit herkuista tulevat. Käytännössähän se ei mene näin, sillä harva saa joka päivä tasan saman määrän kaloreita. Joskus ihminen syö enemmän ja joskus vähemmän. Samoin ihmisen kulutus vaihtelee monen tekijän vaikutuksesta.

Parilla täytekeksillä tai banaanilla päivässä ei käytännössä saa itseään lihotettua kymmentä kiloa vuodessa. Varsinkin, kun ap liikkuu noin paljon. Paketillisella päivässä alkaa jo saada.

Alkuperäinen kirjoittaja paremmin tietävä;22622524:
Niin. Tässä nyt sitten oletetaan, että ihminen syö ja kuluttaa joka päivä tasan sen saman määrän kaloreita, jonka päälle ne ylikalorit herkuista tulevat. Käytännössähän se ei mene näin, sillä harva saa joka päivä tasan saman määrän kaloreita. Joskus ihminen syö enemmän ja joskus vähemmän. Samoin ihmisen kulutus vaihtelee monen tekijän vaikutuksesta.

Parilla täytekeksillä tai banaanilla päivässä ei käytännössä saa itseään lihotettua kymmentä kiloa vuodessa. Varsinkin, kun ap liikkuu noin paljon. Paketillisella päivässä alkaa jo saada.

Aivan. Eikä ihmiskeho toimi matemaattisten kaavojen mukaan. Lisäksi suurempi energiansaanti saa elimistön polttamaan energiaa höveliäämmin eli ylimääräisen energiansaannin pitää olla jo hieman reilumpaa kuin pari banskua.

[QUOTE="Josa";22622325]Kokeilin hyväkarppausta 3kk eikä paino tippunut grammaakaan. Eli ei ainakaan mun juttu. Laitoin kiloklubiin ruuat ylös, jotta tiesin saavani alle 100g hiilareita.Toisille ehkä sopii.[/QUOTE]

Sama täällä, karppauksella ei mitään tulosta.
Ainut mikä itselläni toimi ja toimii, on liikunnan lisääminen ja karkin/suklaan/pullan poisjättäminen muutoin kun "karkkipäivältä".

Joo ootpa ap tosi lihava:o Ihan oikeesti, oot normaalipainoinen, sun ei tarvii laihuttaa.Ehkäpä olitkin liian laiha aiemmissa mitoissasi ja elimistösi päätti korjata tilanteen. Jos liikuntaakin harrastat. syö vain normaalia kotiruokaa ja liiku, jos paino ei putoa niin ainakin olet terve. Laihduttamaan en noilla mitoilla lähtisi.

Sama täällä, karppauksella ei mitään tulosta.
Ainut mikä itselläni toimi ja toimii, on liikunnan lisääminen ja karkin/suklaan/pullan poisjättäminen muutoin kun "karkkipäivältä".

Kyllä lähtee. Kilo viikossa tippuu mulla. Tietenkään tuloksia ei tule, jos a) sitä noudattaa abt viikon b) vetää hiilareita liikaa. Muutoin tippuu eikä tartte nälkää nähdä millään nälkäkurkidieeteillä.

[QUOTE="tööt";22622834]Kyllä lähtee. Kilo viikossa tippuu mulla. Tietenkään tuloksia ei tule, jos a) sitä noudattaa abt viikon b) vetää hiilareita liikaa. Muutoin tippuu eikä tartte nälkää nähdä millään nälkäkurkidieeteillä.[/QUOTE]

No ei hitto lähtenyt minulta. Onpas hauskaa, että sinä kuvittelet tietävästi paremmin, lähtikö minulta niitä kiloja vai ei...

Yhteistyössä