MIKÄ MEILLÄ HAISEE?? :X

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut haiseeko se hajulukko tuollaiselle kalmalle?? Niin imelä haju kuin vain voi olla. Vessan hajulukko haisi enemmän kananmunalle kuin tälle. Tarviiko se hajulukko vuoden välein muka putsata kun ihan uusi allas ja putket

Imelä kalmanhaju?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut haiseeko se hajulukko tuollaiselle kalmalle?? Niin imelä haju kuin vain voi olla. Vessan hajulukko haisi enemmän kananmunalle kuin tälle. Tarviiko se hajulukko vuoden välein muka putsata kun ihan uusi allas ja putket

Imelä kalmanhaju?

no vaikea kuvailla :D siis sellainen mädäntynyt liha, kuten olen jo monta kertaa sanonut. Kokeile jättää pariks päiväks avattu jauhelihapaketti auringonpaisteeseen niin sit kyl tiiät mitä tarkoitan :D ällö ehkä parempi sana

Tarkista lattia kaivo,onko kaivon puolivälissä oleva mutteri paikallaan jos ei niin tuki reikä joka
on 15mm halkaisijaltaan tilapäisesti vaikka sinitarralla . Tarkista että kaivossa olevan veden
määrä peittää kaivon poisto putken yläreunan , mikäli lattiakaivo lavuaari ei ole käytössä
2-3 viikkoon vesi haihtuu ja viemäri alkaa tuulettaa alipaineiseen asuntoon .
Tilanne korjautuu veden lisäyksellä kaivoon tai lavuaariin , noin litra vettä riittää .
Kerrostalossa kovilla pakkasilla voi katolla oleva viemärin tuuletusputki olla umpijäässä,
aiheuttaa vc ja muiden vesilukkojen ylityhjentymistä jolloin asunnon alipaine saattaa imeä
viemäri huurut asuntoon .
Lavuaarin poistoputken tiiviste putken ja lattian välissä väljä , poistoputki syöpynyt puhki
vesilukon alapuolelta , hajulukosta jäänyt koottaessa sisäputki pois .
Asunnon ulkopuoliset hajut tulee ilmastointi hormien kautta , eli pitäisi nuuskaista hormin
läheltä onko haju sieltä kotoisin , siinä ne muutamat yleisimmät haju lähteet ovat .
Mikäli kyse on naapurin aiheuttamasta hajusta se yleensä lemahtaa jo rappukäytävässä .
koneellisesti ilmastoidussa rakennuksessa yleensä hajulähde on ilmastointi koneen ilmanoton lähellä, jolloin haju leviää kaikkiin ilmastointi pisteisiin koko talossa .
Joka tapauksessa paha haju on vakava terveysriski josta on kiireesti päästävä eroon .
Viemäri kaasut ovat vähähappisia . Ellet löydä hajulähdettä ilmoita asiasta isännöitsijälle
joka hommaa jatkotoimet korjauksineen käyntiin .

Meillä alkoi keittiö haista yks kaunis päivä aivan järkyltä, joka paikkaa kuurasin ja siivosin eikä mikään auttanut. Kunnes mun isä kysyi oonko tarkistanu jääkaapin takaa sen "säiliön" johon jääkaapin huohotusvedet menee. Sen pitäisi olla kuiva, kun alapuolella jääkaapin kompura haihduttaa lämmöllään kertyvät vedet. Mutta meillä säiliö lillui puolillaan kuolenmanhajuista velliä. Olin rassanut jääkaapin poistoreikää pari päivää aiemmin, kun jääkaapin pohja lainehti ja ilmeisesti tukos ja vesi olivat alkaneet sitten säiliössä mädäntyä.

Sen kamalampaa hajua en ole vielä muualla haistanut :X

Meillä alkoi keittiö haista yks kaunis päivä aivan järkyltä, joka paikkaa kuurasin ja siivosin eikä mikään auttanut. Kunnes mun isä kysyi oonko tarkistanu jääkaapin takaa sen "säiliön" johon jääkaapin huohotusvedet menee. Sen pitäisi olla kuiva, kun alapuolella jääkaapin kompura haihduttaa lämmöllään kertyvät vedet. Mutta meillä säiliö lillui puolillaan kuolenmanhajuista velliä. Olin rassanut jääkaapin poistoreikää pari päivää aiemmin, kun jääkaapin pohja lainehti ja ilmeisesti tukos ja vesi olivat alkaneet sitten säiliössä mädäntyä.

Sen kamalampaa hajua en ole vielä muualla haistanut :X
Yäks. Ihan hyvä tietää, että tuollainenkin on mahdollista.

Yhteistyössä