taaperolla suupieli halki..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
olisikohan kellään apua tai neuvoja,mikä olisi avuksi ? on ollut nyt jotain reilun viikon tuollainen.. toinen suupielus siis halki.ei vaivaa lasta itseään,mutta äitiä sitäkin enempi :)

en keksi edes mistä voisi johtua.. on lievästi atooppinen, että voisko siihen liittyä sitten ?
olen nyt muutaman päivän ajan putsaillut sitä tarkemmin ja laittanut bebanthenia ja tänään aamulla sinkkivoidetta. mutta ei minusta ole sen ihmeellisemmäksi muuttunut noilla keinoilla.

mulla aukee suupielet kun syön tomaattia, etenkin siitepölyaikaan ja välillä näin talvellakin vaikken tomaatille suoraan allerginen olekaan. on muuten ärsyttävä ja epäesteettinen vaiva ja kestää parantua, kipeä kun parantuu ja halkeilee. kortisonivoide auttaa jonkunverran, mutta sitä ei saa vahingossakaan syödä siitä suupielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;22634506:
Muistaakseni b-vitamiinin puutos aiheuttaa noita halkeilevia suupieliä. Itellänikin välillä (yleensä syksyllä) on toinen suupieli auki ja ei ole kivaa.

lueskelin, että on äärettömän harvinaista että olisi vitamiinin puutoksesta johtuvaa.

Voi kestää kauankin paraneminen, jatka vain rasvailemista :/ (nimim.allerginen atoopikko)
Syitä auenneeseen suupieleen voi olla tietty monia:
-jo mainittu b-vitamiinin puutos
-kuiva ilma ja/tai pakkanen
-raudanpuutos
-allerginen ihoreaktio
(mulla ainakin on suupielet auki olleet kaikista noista syistä, eikä se kivaa ole juu)

Voi kestää kauankin paraneminen, jatka vain rasvailemista :/ (nimim.allerginen atoopikko)
Syitä auenneeseen suupieleen voi olla tietty monia:
-jo mainittu b-vitamiinin puutos
-kuiva ilma ja/tai pakkanen
-raudanpuutos
-allerginen ihoreaktio
(mulla ainakin on suupielet auki olleet kaikista noista syistä, eikä se kivaa ole juu)

ok.jatkan rasvailua. ajattelin myös käväistä apteekissa,jos sieltä osaisivat neuvoa kans et mikä vois olla hyvää rasvaa tuohon..
joku tuosta kortisonista mainitsi ja ettei sitä saa "syödä" suupielestä..taapero 2v1kk joten varmasti lipois kaiken huomaamansa suuhunsa,joten ei varmaan tule kyseeseen..

Sellanen rasva kuin pimafucort auttaa hiivan aiheuttamaan suupielen halkeiluun, mistä meillä ainakin lastenkin suupielien halkeilu johtuu. Tosin sitä ei saa missään nimessä päästä suuhun, eli pumpulipuikolla olen laittanut hyvin vähän ja ottanut kaiken näkyvän pois. Meillä on kerta riittänyt lapsella.

[QUOTE="vieras";22634589]Sellanen rasva kuin pimafucort auttaa hiivan aiheuttamaan suupielen halkeiluun, mistä meillä ainakin lastenkin suupielien halkeilu johtuu. Tosin sitä ei saa missään nimessä päästä suuhun, eli pumpulipuikolla olen laittanut hyvin vähän ja ottanut kaiken näkyvän pois. Meillä on kerta riittänyt lapsella.[/QUOTE]

mietinkin just tota hiivaa kans vaihtoehtona. mutta pitäskö se hiiva ensin todeta siinä ennekuin laittaa noita "hiivarasvoja" ? vai voiko niistä olla mahdollisesti jotakin haittaa jos laittaa eikä olekaan hiivaa ?
ja onko teillä uusiutunut sitten helposti tuo halkeilu parannuttuaan ?

mietinkin just tota hiivaa kans vaihtoehtona. mutta pitäskö se hiiva ensin todeta siinä ennekuin laittaa noita "hiivarasvoja" ? vai voiko niistä olla mahdollisesti jotakin haittaa jos laittaa eikä olekaan hiivaa ?
ja onko teillä uusiutunut sitten helposti tuo halkeilu parannuttuaan ?

Ei lapsilla, minä itte olen niin hiivainen tapaus että tarvitsen useammin tuota rasvaa. 5v olen laittanut kaksi kertaa ja kerrasta on aina parantunut. Eipä sitä tiedä johtuuko hiivasta ennenkuin koettaa, ei se yleensäottaen normaalilla ruokavaliolla mistään muusta voi johtua. Itte söin hevosannoksen vitamiinia kun oli puolivuotta rikki, ennenkuin apteekintäti tuota suositteli, oli hammaslääkäri jollekin suositellut.

Yhteistyössä