Mitäs sanotte.. tarjottavaa keliatikolle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Meille on tulossa eräs suunnittelia kämään ja mies muisti äsken et tämä nainen on keliaakikko.

Eihän mulla ole mitään glutenitonta tarjottavaa (ku tulee kuitenki päiväkahviaikaan).. tietty kääretortun voisin tekasta, mut se et mul on pottujauhot jne ollu tuol normikaapissa enkä tiedä kuinka tarkka tämä vieras on.

Mitäs sanotte, onko ihan tyhmä idea jos otan pakkasesta sulamaan ja laitan tarjolle kokonaisia mansikoita + mustikoita + puolukoita sekä lisukkeeksi rahka + vaniljakastike seos? Ja laitan omalle sakille tarjolle ihan perus pullaa.
 
[QUOTE="joku";22636092]Käy ostamassa daim-kakku pakastealtaasta :)[/QUOTE]

ei onnistu ku kauppaan on 30km matka. Sen oisin voinu ostaa ku oisin aamulla tienny ja autolla olin liikenteessä.

Mietin kyl alkuun sitäki et jos en tarjoa mitään?? onko tuo marja juttu pienempipaha?
 
[QUOTE="joku";22636092]Käy ostamassa daim-kakku pakastealtaasta :)[/QUOTE]

Luulen, että jokainen keliaakikko on saanut aivan tarpeeksi dajm-kakkua, kun sitä tarjotaan aina ja joka paikassa..
 
[QUOTE="harmaana";22636097]opettele kirjottamaan[/QUOTE]

kuule.. mul ei ole tapana tarkistella sanoja googlen avustuksella ja jos kirjoitusvirheitä löytyy ni sun on vain kestettävä ne!
 
[QUOTE="Kaisa";22636083]Meille on tulossa eräs suunnittelia kämään ja mies muisti äsken et tämä nainen on keliaakikko.

Eihän mulla ole mitään glutenitonta tarjottavaa (ku tulee kuitenki päiväkahviaikaan).. tietty kääretortun voisin tekasta, mut se et mul on pottujauhot jne ollu tuol normikaapissa enkä tiedä kuinka tarkka tämä vieras on.

Mitäs sanotte, onko ihan tyhmä idea jos otan pakkasesta sulamaan ja laitan tarjolle kokonaisia mansikoita + mustikoita + puolukoita sekä lisukkeeksi rahka + vaniljakastike seos? Ja laitan omalle sakille tarjolle ihan perus pullaa.[/QUOTE]

Keliaakikkona vastaan, että tuo marjasysteemi kuulostaa turvalliselta :)! Olisin itse tyytyväinen. En uskaltaisi syödä kääretorttuja, jossa kontaminaatiovaara. Tarkkuus ei ole kiinni vieraasta, vaan sairaudesta. 0,01g gluteenia aiheuttaa suolivaurion.
 
[QUOTE="Kaisa";22636083]Meille on tulossa eräs suunnittelia kämään ja mies muisti äsken et tämä nainen on keliaakikko.

Eihän mulla ole mitään glutenitonta tarjottavaa (ku tulee kuitenki päiväkahviaikaan).. tietty kääretortun voisin tekasta, mut se et mul on pottujauhot jne ollu tuol normikaapissa enkä tiedä kuinka tarkka tämä vieras on.

Mitäs sanotte, onko ihan tyhmä idea jos otan pakkasesta sulamaan ja laitan tarjolle kokonaisia mansikoita + mustikoita + puolukoita sekä lisukkeeksi rahka + vaniljakastike seos? Ja laitan omalle sakille tarjolle ihan perus pullaa.[/QUOTE]

Marjajuttu on parempi kuin vehnäiset perunajauhot. Ja tiedoksi, keliaakikko ei saa syödä OLLENKAAN gluteenia, jos joku keliaakikko sanoo ettei ole tarkka niin hän ei tiedä sairaudestaan mitään. Gluteenihan ei kaikilla aiheuta heti oireita vaan vasta pidemmän ajan päästä, se ei ole varsinaisesti siis allergia, siis samalla tavalla kuin muut allergiat. Ei siis saa käyttää esim. perunajauhoja joihin on voinut päästä vähänkin vehnäjauhoja.
 
Jos vehnäjauhot on pussissaan ja perunajauhot paketissaan niin miten sinne perunajauhoon voi mennä vehnäjauhoja? Mä ainakin otan aina ne kaapista pois, kun niitä otan ;)
 
Marjajuttu on parempi kuin vehnäiset perunajauhot. Ja tiedoksi, keliaakikko ei saa syödä OLLENKAAN gluteenia, jos joku keliaakikko sanoo ettei ole tarkka niin hän ei tiedä sairaudestaan mitään. Gluteenihan ei kaikilla aiheuta heti oireita vaan vasta pidemmän ajan päästä, se ei ole varsinaisesti siis allergia, siis samalla tavalla kuin muut allergiat. Ei siis saa käyttää esim. perunajauhoja joihin on voinut päästä vähänkin vehnäjauhoja.

Tiedän! Siksipä en teekkään tuota kääretorttua ku en voi olla varma, samoten omenapaistosta en tee koska en tiedä käykö kaura ja toiseksi sekin on mahdollisesti kontaminoitunut. Sanoin että tarkka siksi, koska tiedän lähipiirissä sellaisen joka satunaisesti saattaa käyttää tuotteita joiden sekaan on voinut joutua hippunen vehnää jne.
 
[QUOTE="joku";22636256]Jos vehnäjauhot on pussissaan ja perunajauhot paketissaan niin miten sinne perunajauhoon voi mennä vehnäjauhoja? Mä ainakin otan aina ne kaapista pois, kun niitä otan ;)[/QUOTE]

säilytätkö ne myös pussin suut tiukasti suljettuna tai erillisessä astiassa, jos et ni sillon sinne hippusia pääsee
 
[QUOTE="joku";22636256]Jos vehnäjauhot on pussissaan ja perunajauhot paketissaan niin miten sinne perunajauhoon voi mennä vehnäjauhoja? Mä ainakin otan aina ne kaapista pois, kun niitä otan ;)[/QUOTE]

Oletko ikinä huomannut että vehnäjauhopussit vuotavat? Ja perunajauhopaketin kansi ei ole tiivis?
 

Yhteistyössä