Jee!! Vihdoin saan uuden pyykinpesukoneen! :) Mutta mikä on hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aurinko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aurinko"

Vieras
Vihdoin on vara ostaa uusi pyykinpesukone! Myyjä sanoi, ettei Upo ole enää hyvä merkki, eniten ollut ongelmia. Esitteli monia, mutta taisi kehua eniten electroluxia..?

Tahtoisin koneen olevan sivusta täytettävä, väh 6kg.

Paljon kannattaa olla linkousnopeus max? Meillä nykyisessä 1200 ja mielestäni on ihan riittävä. Mitä kokemuksia teillä? nykyisissä kun tuntuu olevan jopa 1600.

Kehukaa omianne, jotka olette todenneet kiitettäviksi!!

miele.. meillä ollu vuoden ja olen enemmän kuin tyytyväinen rosenlewin jälkeen.. meil myäs kuivurirumpu siin päällä jota en osaa jotenki käyttää.. pelkään et rikkoo vaatteet.. :(

Meillä oli Taurus (Virosta tuotu) käytössä 5 vuotta, joka on periaatteessa ihan sama kone kun Upon pesukarhu. Kerran siihen tyhjennyspumpun moottori vaihdettiin, 4 vuoden lähes päivittäisen käytön jälkeen. Kone oli ihan kunnossa vielä kun uusi pesutorni ostettiin pari vuotta sitten.

Pesutornikin on Upo (pesukone 6kg, 1400 kierrosta) ja mitään valittamista ei ole, joten en mä sanoisi että se Upokaan huono olisi. Meillä ostopäätökseen ei kuitenkaan vaikuttanut pelkkä merkki vaan myös hinta, sillä liikkeessä esillä ollut torni oli myynnissä ale-hintaan.

Mikä on suoravetomoottori? Justiinsa eilen ostettiin LG:n 7kg:n pesukone, mutta ei mitään tietoa moottorista. Takuu on 10 vuotta, mutta niinhän se vissiin kaikissa.

Meillä Saksassa tehty Siemens pesee 9 vuotta, 6kg 1400 linkouksella. Nyt hiilet kuluneet ja ne joudutaan uusimaan. Jospa sit kestäis toiset 9 vuotta. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Perheessämme 5 hlö, joten pyykkiä piisaa.

Miksi tuollainen suoravetomoottori?

Onko isoissa koneissa (esim.7kg) selaista toimintoa jonka voi laittaa päälle jos pesee pienempää pyykkimäärää? Vai ainako pesee niinkuin olisi 7 kg sitä pyykkiä.

Meillä AEG Electroluxin kone. 7 kg pyykille, linkousnopeus säädettävissä, ajastintoiminto, 20 eri pesuohjelmaa. Olen tykännyt ja pesuohjelmien kestoakin pystyy säätämään.

[QUOTE="a p";22636310]Miksi tuollainen suoravetomoottori?

Onko isoissa koneissa (esim.7kg) selaista toimintoa jonka voi laittaa päälle jos pesee pienempää pyykkimäärää? Vai ainako pesee niinkuin olisi 7 kg sitä pyykkiä.[/QUOTE]

Suoravetomoottori on hiljaisempi linkousvaiheessa kuin vanhat koneet. Näin ainakin mulle sanottiin...
Eikös uusissa koneissa ole joku tietokone joka itessään punnitsee pyykin painon ja sen mukaan tarvittavan veden määrän?

Meillä Boschin 8 kilon kone. Myyjä kertoi, että esim LG:lle valmistaja laskenut käyttöiän muistaakseni 5 vuotta, kun taas Boschille jopa 15.. Ei tarvinnu kauaa miettiä kumman valitsee. Linkousnopeus 1400, joka vähän eri luokkaa entä vanhan koneen 800 :D Pyykit on aamulla kuivia, jos illalla laitat kuivumaan.

No sen verran kommentoin, etä ota selvää kuinka pitkät pesuohjelmat koneissa on.
Meillä oli aiemmin LG:n 7kg:n kone ja jurruutti valkopesuohjelmaa 2h 41min :whistle:.
Nyt meillä on Siemensin 8kg:n kone ja oon tosi tyytyväinen. (Ja valkopyykkiohjelmakin kestää edelliseen verratuna vähän aikaa, 1h36min.)

Meillä on Miele ollu nyt muistaakseni 4 vuotta ja ei ole ollut mitään ongelmia! Mun mies on herkkäihoinen ja on tykännyt tuosta huomattavasti enemmän pesutuloksen puoleen kuin meidän edellisestä koneesta, joka oli Candy. Mun vanhemmilla on myös Mielen pesukone ja kuivausrumpu, joilla on ikää jo 24 vuotta ja edelleenkään ei mitään ongelmia. Lupavaavat muutenkin nettisivuillaan 20 vuoden käyttöiän, josta voi päätellä että ne koneet kestävät kyllä oikeastikin enemmän kuin sen 5 vuotta. Ainoa miinus mikä tulee mieleen on hinta, mutta jos saa hyvän yksilön niin eipä tarvi ostaa uutta konetta ihan pian.

No sen verran kommentoin, etä ota selvää kuinka pitkät pesuohjelmat koneissa on.
Meillä oli aiemmin LG:n 7kg:n kone ja jurruutti valkopesuohjelmaa 2h 41min :whistle:.
Nyt meillä on Siemensin 8kg:n kone ja oon tosi tyytyväinen. (Ja valkopyykkiohjelmakin kestää edelliseen verratuna vähän aikaa, 1h36min.)

Meillä tuo 7kg:n LG ja keskimäärin pesee 1h40min. Punnitsee joka koneellisen ja pesuaika sitten tulee sen mukaan.

Suoravetomoottori tarkoittaa sitä, että rumpu on laakeroitu kiinni suoraan moottoriin eikä hihnalla. Hiljaisempi ja tasaisempi käynti sekä linkous ja kestävämpi. Hihna voi jossain vaiheessa mennä poikki tai pois paikoiltaan.

Meillä Boschin 8 kilon kone. Myyjä kertoi, että esim LG:lle valmistaja laskenut käyttöiän muistaakseni 5 vuotta, kun taas Boschille jopa 15.. Ei tarvinnu kauaa miettiä kumman valitsee. Linkousnopeus 1400, joka vähän eri luokkaa entä vanhan koneen 800 :D Pyykit on aamulla kuivia, jos illalla laitat kuivumaan.

Meidän edellinen Bosch kesti vain 7 vuotta. Silti ostettiin uusi Bosch tilalle. Ei ne mitään huippulaatuisia ole, mutta parempaankaan ei ollut nyt varaa.

Yhteistyössä