Joulupuu-keräyksestä, olipas hankalaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinelli

Jäsen
12.08.2010
889
0
16
Otettiin miehen kanssa kuusesta lappu: 11v. tyttö, 150cm.
Ajattelin että helppo tehtävä löytää lahja hänelle mutta ei hitto, tajusin ettei mulla ole hajuakaan millaisista lahjoista sen ikäinen tyttö pitää. Eikö sen ikäisillä ole vaatemakukin jo aika tarkka?
Ja kun yhtään ei tiedä millainen persoona on kyseessä.
Ei ole oikeastaan kokemusta kun kahdesta sen ikäluokan tytöstä, toinen kovin kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta ja toinen poikatyttö.

Lopputulos: Ostettiin vaal.punainen flanellipyjama, muumi-lahjapakkaus missä shampoota, hoitoainetta ja hammastahnaa sekä Hello Kitty-peltirasia missä karkkia.

Nyt arveluttaa että meniköhän ihan metsään? Mitä mieltä sen ikäisten tyttöjen äidit on?

Toivottavasti ei ole aattona pettymys tytölllä.

No tuota se on ihan oikeesti kauheen vaikee sanoo, meillä 12v tyttö on ihan pissis, meikkejä, muotivaatteita yms muuta isojen likkojen juttua jo käytössä kun taas tutun tyttö on ihan lapsi vielä. Eli noilla tiedoilla mitä lapussa luki niin ihan on hyvät lahjat. Juuri tuon vaikeuden vuoksi me otettiin miehen kanssa 2v pojan pakettikortti, oma kun on melkein saman ikäinen niin on helpompi ostaa :). Ajattelin että ostetaan joku Little People lentokone tai juna, nuppipalapeli ja pyjama.

mein 11v neiti tykkäis kyllä, ja ei se muumipesuaine setti ainakaan hukkaan mene :) hellokitty on ihan hyvä :) mein neiti ainakin niistä vielä tykkää kuten moni luokkakaverinsakkin

Pyjama on ok ja karkitkin minusta, mutta muumishampoota?? Sehän on tarkoitettu ihan pikkulapsille, alle kouluikäisille ja pikkukoululaisille! jos nyt oikein muistan niin se hammastahnakin on fluoripitoisuutensa perusteella tarkoitettu alle 6v käytettäväksi.

siis eihän sinne saa viedä MITÄÄN syötävää mun käsittääkseni? muuten kyllä kuulostaa hyvältä.

Ahaa, voi ei, me nyt vietiin ja paketoitiinkin :ashamed:.
Ei ne kyllä ohjeistaneet mitenkään.
Miehen kanssa oltiin ihan hukassa tässä tehtävässä.
Tallilla kyllä näen sen ikäisiä tyttöjä mutta eipä ne muusta siellä puhu kun hevosista ja vaatteistakaan ei tietoa kun tallikamat päällä.
No, pitää toivoa että edes vähän tykkää.
Pari kertaa vielä otan sellaisen lapun ennen joulua, kai pitää poikia valita niin osaa paremmin.
Mutta näytti siltä että nämä isommat löytää huonommin lahjan antajan, enemmistö jäljelle jääneistä lapuista oli just tämän ikäisiä tyttöjä, vauvat ja pikkulapset sai nopeammin lahjan ostajan.

Pyjama on ok ja karkitkin minusta, mutta muumishampoota?? Sehän on tarkoitettu ihan pikkulapsille, alle kouluikäisille ja pikkukoululaisille! jos nyt oikein muistan niin se hammastahnakin on fluoripitoisuutensa perusteella tarkoitettu alle 6v käytettäväksi.

Jaa-a, sanoppa se.. Vaikka itekkin käytän muumishampoota ja hiuksiin suihkutettavaa hoitoainetta.
Tais mennä meidän lahja ihan päin honkia :ashamed:.
Harmittaa kovasti kun saavat sitä kautta yhden lahjan ja tämä nyt meni vähän hassusti...

Kyllä karkkia saa olla, ainakin Helsingissä. Ja ihan hyvä se lahja on. Joku voi teitty pettyä, mutta tuon ikäiset luultavasti ilotsevat hiustenhoitotuoptteistaan, kun ovat omia. Ja pyjama on turvallisempi ratkaisu kun joku muu vaate. Lämmin ja mukava, eikä kukaan arvostele sitä kuten muuta vaatetta voisi, Ihan ok lahja.

Älä nyt, tuskin mitään kauheen katastrofaalista on tapahtunut, lapset on tosi onnellisia kun yleensä saavat paketin ja joku heitä muistaa. Ja toi karkkijuttu, kyllä 11v jo tietää jos ei allergian tms. vuoksi voi syödä niitä, muuten tuskin kukaan vanhempi jouluaattona kieltää lapseltaan karkkia!

No eikä menny pieleen! Vähävaraiset ei varmaan ajattele, että olipa tyhmä lahja, vaan ovat tyytyväisiä kun joku on ostanut ja nähnyt vaivaa!! Ei saa tyrmätä heti lahjan ostajaa!
Hienosti teit kun osallistuit!
Meillä päin (hämeessä) lahjat viedään paketoimattomina ja mll ja neuvolan porukka "tarkistavat" että lahja soveltuu sen ikäiselle jolle tarkoitettu. Lahjapaperia saa viedä lahjoituksena myös.
Onnellista joulunaikaa!!

Kuulosti kivalta lahjalta! Me vietiin eilen sellainen ballerina barbi, lappuun laitettiin tyttö 8-10v, oliskohan sinne pitän laittaa siis jotain sellasta käyttövaatetta tms.?

En tahdo kuulostaa tylyltä, mutta kyllä pitää olla kiitollinen siitä mitä saa, ei pitäisi alkaa ruikuttamaan että yök, muumisampoota en pese hiuksia. Joku Afrikan lapsi olisi iki-onnellinen tuollaisesta lahjasta. Pitääkö antaa joku 50 euron lahjakortti jotta olisivat tyytyväisiä?

Kyllä tuo mun mielestä on hyvä lahja, oli saaja sitten minkälainen vain. :) Tosiaan tuon ikäiselle on hankala ostaa, jos ei tunne saajaa. 11 v voi olla vielä ihan lapsi, leikkiä leluilla ym, tai sitten pikkupissis jolle ei kelpaa 'lasten tavarat'. Ja vaatetyylejäkin on niin paljon erilaisia, no ehkä jotkut mustat leggingsit tai just yöpuku käy kaikentyylisille :D

Juu, olin liian itsevarma että osaan sen ikäiselle tytölle ostaa.
Sitten kun pitikin oikeasti alkaa valitsemaan lahjaa niin oho... En osannutkaan.
Mies oli sitä mieltä ettei akoille osaa ikinä ostaa, oli ne minkä ikäisiä tahansa :whistle: mutta hänen idea oli se Hello Kitty-rasia.
Ystävän 11v. tyttö meikkaa ja on tarkka mitä pukee päälleen, näyttääkin jo teiniltä kun taas toisen ystävän 11v. tyttö haluaa tänä jouluna sinisen rannekellon. Itse tahdoin sen ikäisenä vain heppajuttuja.
Kyllä tyttölapset onkin monimutkaisia :heart:

Meilläpäin ei annettu mitään lappuja/kortteja joulupuukeräyskessä kelle paketti tulee, vaan meille kerrottiin ikäryhmä mille voi lahjan ostaa. Kovin tarve 10-17 vuotiaiden välillä. Ostin kiroileva siili pussilakanasetin :) Sopii mun mielestäni 13-17 vuotiaalle kelle vain. Vaikeaa kyllä oli ostaa, siinä tiskin takana jo neuvoivat että musiikki, pelit, kosmetiikka voi olla tosi vaikea juttu, koska ei tiedä saajan makua.

mietin alunperin jotain lautapeliä, mutta valinta oli kyseisessä kaupassa niin huono, pari sopivaa oli, mutta vähän turhan kalliita (50e) niin jäi ne laskuista. Ensin katsoin legoja 10 vuotiaalle pojalle, mutta ajattelin sitten että kuka leikkii kuka ei :D Päädyin siis yllämainittuun. Ja alaalla linkki tuohon, jäi kyllä silti mietityttämään oliko hyvä idea.. mutta en keksinyt muutakaan ja halusin kuitenkin osallistua.

http://www.alella.fi/kiroileva-siili-pussilakanasetti-anna-pusu-p-1003.html

[QUOTE="vieras";22650744]Meilläpäin ei annettu mitään lappuja/kortteja joulupuukeräyskessä kelle paketti tulee, vaan meille kerrottiin ikäryhmä mille voi lahjan ostaa. Kovin tarve 10-17 vuotiaiden välillä. Ostin kiroileva siili pussilakanasetin :) Sopii mun mielestäni 13-17 vuotiaalle kelle vain. Vaikeaa kyllä oli ostaa, siinä tiskin takana jo neuvoivat että musiikki, pelit, kosmetiikka voi olla tosi vaikea juttu, koska ei tiedä saajan makua.

mietin alunperin jotain lautapeliä, mutta valinta oli kyseisessä kaupassa niin huono, pari sopivaa oli, mutta vähän turhan kalliita (50e) niin jäi ne laskuista. Ensin katsoin legoja 10 vuotiaalle pojalle, mutta ajattelin sitten että kuka leikkii kuka ei :D Päädyin siis yllämainittuun. Ja alaalla linkki tuohon, jäi kyllä silti mietityttämään oliko hyvä idea.. mutta en keksinyt muutakaan ja halusin kuitenkin osallistua.

Kiroileva siili pussilakanasetti, ANNA PUSU!! / Kiroileva siili - Vuodevaatteet / Verkkotavaratalo Alella[/QUOTE]

niin ja ap, mun mielestä sun lahja kuulostaa kivalta. olen 25 vuotias ja tykkään itsekin muumishampoista :D Mulla on suvussa 8-13 vuotiaita tyttöjä ja ihan he ovat myös samoilla linjoilla vieläkin. Pyjamat, lahjapakkaukset on kivoja juttuja.

Älä nyt sure! Ihan varmasti tyttö tykkää. Mitä sillä nyt on väliä, että shampoopurkissa on muumin kuva? Sehän on vain söpö ja tytön kodin kylppärissä vain on. Jos nolottaa muumihahmo, niin eipä sitä hänen kaverit näe. :) Ja ihan hyvin voi aikuinenkin pestä lasten shampoolla hiukset, nehän on vain hellävaraisempia! Yöpuku varmasti kelpaa ja karkkikin, varmasti moni on sitä pakettiin laittanut, jos ei ole kunnolla ohjeistettu, ettei saa. Nyt olet vain hyvillä mielin, että lähdin tuollaiseen hyväntekeväisyyteen mukaan ja unohdat kaikki mietinnät lahjan sopimisesta saajalleen!

Hei,
mun mielestä hyvä lahja. Oma tyttö täyttää maaliskuussa 11 ja olisi varmasti ollut onnellinen, noi muumishampootkin menis ihan täydestä ja itse asiassa eilen halusi ostettavan muumi-hiustenselvitysainetta. Hyviähän ne shampoot on, olipa niissä muuminkuva tai joku muu. Joten ole hyvillä mielin!

Yhteistyössä