Olen päätynyt raskauden keskeytykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lääkkeellinen on sitä, että otat pillerit suun kautta yhtenä päivänä ja sitten parin päivän päästä cytotecia emättimen suulle. Ei olla sairaalassa.

Olen todella pahoillani sun puolesta halauksia ja voimia sinulle tosi tosi paljon

Lääkkeellinen tyhjennys on seuraavanlainen:

Kesäkuun alussa minulla todettiin tuulimunaraskaus ja sain poliklinikalta lääkkeet. Minulla oli vuoto alkanut jo hieman aikaisemmin joten osasin odottaa että kaikki ei ole hyvin. Sain siis lääkkeet ja olin seurannassa kolme tuntia jonka jälkeen pääsin lähtemään kotiin. Kivut alkoivat kotona voimistua ja kävin vessassa koko illan ja yön. Ota sairaalassa kaikki kipulääkitys mitä tarjotaan koska kivut ovat jokaisella erilaiset. Vuotoa kesti noin kaksi viikkoa jonka jälkeen tein uuden raskaustestin joka oli negatiivinen. Sitten kun vuoto on loppunut kannattaa käydä lääkärin vastaanotolla kontrollissa.

Jos saat ja haluat jäädä yöksi sairaalaan niin jää vaan. Minä olin itse niin heikossa kunnossa että meinasin muutaman kerran pyörtyä onneksi mies oli kotona niin selvittiin yhdessä.

Huolehdi siitä että et vuoda liikaa silloin kannattaa käydä polilla tai saoittaa sinne. Tällä tarkoitan sitä että jos vuoto on rajua muutaman päivän. Toisalta jos vuoto on niukkaa niin silloinkin kannattaa olla tarkkana lääkitys on uusittava.

Seuraavat kuukautiset sain noin 8 viikon jälkeen

Viimeksi muokattu:
Mulle tehtiin 5 viikkoa sitten lääkkeellinen keskeytys,vuosin 4 viikkoa,piti mennä verikokeisiin jossa katsottiin ettei raskaushormooneja enää ole.sitä olikin yllättäen yli 6000,jouduin kättärille ultraan jossa todettiin että siellä oli vielä paljon verta ja sälää,sain viime keskiviikoksi kaavinta ajan,mutta kun tuli tiistai niin yht´äkkiä aloin vuotamaan ihan sairaasti verta,ihan kun olisi pissannut,välillä vuoto loppui muutamaksikymmeneksi sekunniksi ja taas alkoi verta vuotamaan norona.

soitin kättärille,pyysivät heti tulemaan sinne,laitoin vauvan vaipan ja menoksi.Siellä ultrasivat ja ottivat verikokeet. Tulos:hb 80 ja pari pussia siirsivät verta + muistaakseni 4 pussia hemohessiä ja jotain muuta nesteitä ja yöksi jäin sairaalaan ja seuraavana päivänä oli kaavinta.

Toivottavasti sinulla käy parempi tuuri keskeytyksen kanssa ja toivottavasti olet myös loppuunasti miettinyt päätöksesi.

kahdesti tehty lääkkeellinen ja hyvin on molemmat mennyt.

eka oli 8v sitten, niin että sain ekat tabut suuhun ja 2 päivän päästä piti mennä osastolle ja tabut emättimeen ja iltapäivällä kotiin

tokan kerran nyt keväällä, ekat tabut suuhun polilla, sitten 2 tabua kotona suun kautta kahden päivän päästä

Yhteistyössä