Oi onni ja ilo! Saatiin sossusta joulurahaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sagapaga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sagapaga

Jäsen
15.02.2008
813
0
16
Tää oli niin iloinen yllätys :) Mitään jouluavustuksia en ole hakenut, viimeksi toimeentulotukea lääkärilaskuihin kesällä kun kuopus joutui osastolle muutamaksi päiväksi ja tuli aika kallis tikki maksettavaksi yh-pätkätyöläisen kukkarolle.
Tämä summa tuli yhdeltä rahastolta, sossu vain on valinnut ne perheet, kenelle rahastosta saatu summa vuosittain jaetaan. Koko kaupungista vain 17 perhettä on tältä ko.rahastolta saanut tämän joulubonuksen tänä vuonna :)

Perhetyöntekijät meillä käy, mutta missään vaiheessa ei ole ollut mitään puhetta raha-asioista. En ole valittanut, vaikka tiukilla eletäänkin.

Mutta nyt kyllä tuli hyvä mieli! Mahtavaa :)

[QUOTE="just";22666205]Täh. Aika epäreilua niitä kohtaan ketkä eivät saa.. ??? Typerää vielä leuhkia asiasta.[/QUOTE]

Etkö osaa iloita toisten puolesta? Eikös se kerro enemmän susta kuin APsta?

APlle onnitteluit, olet sen ansainnut ^^

Hienoa että tuli oikeaan osoitteeseen:)
Ei kai näillä kukaan leuhki, miksi leuhkisi ja mielestäni pienituloisen kannattaa nähdä vaivaa ja anoa noita jouluavustuksia niin voipi saada, niin minäkin tein ja saadaan

Ihanaa, että sait! :)

Meille jäi nyt joulukuussa jäi laskujen jälkeen 15 euroa tilille, mutta ei saatu sossusta mitään. Jotenkin hienosti onnistuivat asian laskemaan. Olen ollut työttömänä pari kk,joten tiukkaa on. Eipä oikein ole joulumieltäkään..

Me olemme viimeksi hakeneet sossusta kesällä avustusta takuuvuoraan ja tänään tuli lappu sossusta että lapset saavat lahjat joulupuukeräyksestä.
Ihan iloinen yllätys oli tarpeeseen tulee :)
Vähän vain ihmeteltiin että millä perusteella niitä jakavat kun ei olla sossussa käyty aikoihin.

Minä olen ainakin todella onnellinen sinun puolestasi.
me olemme ihan hyvin toimeentuleva perhe ja tänä vuonna kannoimme kortemme kekoon osallistumalla lahjakeräykseen. Ostimme keräykseen kaksi lahjaa, osoitimme ne 1-3v tytölle ja 1-3v pojalle. Lahjan sai viedä Toys R us kauppaan. 20eur meni rahaa, ja vaikka tuollakin rahalla olisi saanut kassillisen itsekin ruokaa, tulee niin hyvä mieli siitä kun miettii että jollekin lapselle menee juuri minun ostama lahja tuomaan hänelle joulumieltä. Ihanaa!
Sen lisäksi lupasin yksinhuoltaja ystävälleni että ostan hänelle joulukinkun joululahjaksi koska haluan jotain hänelle ostaa ja mikäs muu olisi parempi lahja kun herkullinen kinkku - ainakin menee tarpeeseen!
150eur ei ole järkyttävä summa mutta tyhjää parempi ja tuolla summalla saa jo vaikka mitä!
Ihanaa joulua sinulle!

Päinvastoin olen aina todella vaatimaton rahaan liittyvissä asioissa, enkä varmasti leuhki. Tämä vaan ilahdutti niin kovasti, koska tuli todellakin niin yllätyksenä.
Joku siellä sossussa on halunnut ilahduttaa tällä rahalla meidän perhettä, joka on tosi kiva ajatus :)

[QUOTE="illi";22666275]Me olemme viimeksi hakeneet sossusta kesällä avustusta takuuvuoraan ja tänään tuli lappu sossusta että lapset saavat lahjat joulupuukeräyksestä.
Ihan iloinen yllätys oli tarpeeseen tulee :)
Vähän vain ihmeteltiin että millä perusteella niitä jakavat kun ei olla sossussa käyty aikoihin.[/QUOTE]

Kiitos kirjoituksestasi :) Lämmittää mieltä todella paljon koska itekin osallistuin antamalla muutaman lahjan paketoituna tuohon keräykseen että lahjat jaetaan perheille joissa niitä tarvitaan!
Hyvää joulua teidän perheelle.

[QUOTE="lillia";22666289]Kysyppä seurakunnalta,täällä ainakin jakavat lahjakortteja.[/QUOTE]

Perjantaina on tarkoitus mennä diakoniatoimistoon. Lapsi oli vesirokossa, niin ei ollut hetkeen asiaa mihinkään, ja nyt luulen olevani myöhässä.

odessan äiti, tosi hieno ele :) Joulukinkku joululahjaksi yh:lle on kyllä hieno idea :)

Kyllä tällaiset positiiviset jutut on niin tärkeitä vaikeassa tilanteessa oleville, että todellakin siinä vaiheessa kun itsekin tulen taas rahallisesti paremmin toimeen, aion vuorostani auttaa muita tarvitsevia.

odessan äiti, tosi hieno ele :) Joulukinkku joululahjaksi yh:lle on kyllä hieno idea :)

Kyllä tällaiset positiiviset jutut on niin tärkeitä vaikeassa tilanteessa oleville, että todellakin siinä vaiheessa kun itsekin tulen taas rahallisesti paremmin toimeen, aion vuorostani auttaa muita tarvitsevia.

Kyllä! Peukut Odessan äidille!
Itselle joku niin yksinkertainen pieni asia voi olla jollekin maailman suurin asia! On hyvä muistaa auttaa lähimmäistään. Joulu on antamisen aikaa!

Minun ystäväni osti minulle viime vuonna kunnon talvikengät joululahjaksi ja olin niin onnellinen että aloin itkemään kuin joku vähäjärkinen avatessani lahjan :D

Vaikka itsekin olen yksinhuoltaja, tässä eräänä päivänä ystäväni kertoi että rahat ovat tosi tiukilla - yh myös hän. niinpä tein jättimäisen laatikon makaronilaatikkoa ja kutsuin heidät kaikki syömään!

Hieno juttu! Mieltä lämmittää, että myös heitä vähävaraisia muistetaan jotka eivät jatkuvasti ole yhteiskunnan tukia rankumassa. Raha tuli taatusti oikeaan osoitteeseen.
Oikein lämmintä joulun aikaa sinulle ja perheellesi :)

Mekin saimme avustuksia tänä jouluna kehnon taloustilanteen vuoksi.50e lahjakortti diakonilta, soskulta 70e lahjakortti, lahjat diakonilta lapsille ja joulukassi täynnä ruokaa. Olen onnellinen.

Yhteistyössä