Banaanin punnituksesta mieleen juolahti.. Miten te teette kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniKeiju

Aktiivinen jäsen
21.08.2005
9 831
-1
36
Onko teille kovin tarkkaa miten punnitsette hedelmät ja vihannekset?
Kun mun pitää punnita ensin banaanit ja otan sen jälkeen pussin ja laitan vasta sitten pussiin. Säästän pussin hinnan.
Ja jos tuotteet on jo pussissa, täytyy pussi punnita niin, että siinä ei ole solmua. Solmu vasta punnituksen jälkeen. Säästän, koska mun mielestä solmu maksaa enemmän.

:ashamed: :D :D

Miksi banaanit pitää ylipäänsä pussittaa? Ne kun kuitenkin kuoritaan ennen syöntiä, eikä kuori edes nirhaannu helposti.

Ihmettelen myös ihmisiä, jotka esim. ostavat kaksi kurkkua ja punnitsevat ne erikseen.

Kannattaa myös asetella se pussi puntariin niin, että ostettavan tuotteen ja pussin yläpuolen välille jää tyhjää. Silloin se pussin yläpuoli ei vaikuta painoon millän tavalla.

Tai vaihtoehtoisesti jos ei halua maksaa kaupan ilmasta, kannattaa litistää se pussi tiukasti tuotteen ympärille.

Tosta tuli mieleen, että mua on alkanut suorastaan ärsyttämään se kassojen "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin" ja varsinkin ne jotka ei kysy vaan laittavat. Mun mielestä ne pakasteet on ihan tarpeeks pakattuja niissä alkuperäisissä pakkauksissaankin ja muovikassissa, ei siihen väliin tarvitse enää yhtään muovikerrosta lisätä.

[QUOTE="vieras";22677415]Kannattaa myös asetella se pussi puntariin niin, että ostettavan tuotteen ja pussin yläpuolen välille jää tyhjää. Silloin se pussin yläpuoli ei vaikuta painoon millän tavalla.

Tai vaihtoehtoisesti jos ei halua maksaa kaupan ilmasta, kannattaa litistää se pussi tiukasti tuotteen ympärille.[/QUOTE]

Jos aina imasis ne ylimääräset ilmat sieltä pois. Pieni rikkaimuri mukana kaupassa vois olla kätevä.

Usein punnitsen hedelmät tai vihannekset ilman pussia vaa'alla, koska laitan samaan pussiin useampia lajeja ettei tarvi ottaa montaa pussia turhan takia. Nykyään vaan pitää laittaa ne laput mahdollisimman eri paikkoihin pussiin kun se viivakoodin lukija peijooni osaa lukea ne monesta eri suunnasta, jos on kovin lähekkäin niin tulee helposti useaan kertaan kun kassahlö kääntelee niitä lukijaan. Ja pitää muistaa sanoa, että siinä on sitten monta lappua :)

Kun kananmunia myytiin joskus mun lapsuudessa irtotavarana niin että sai itse täyttää isoon kennoon niin paljon kun halusi, mun isä oikeasti punnitsi kennon ensin tyhjänä ja otti siitä lapun, sitten kennon munien kanssa ja otti lapun ja kassalla vaati vähentämään sen pelkän kennolapun koko hinnasta :) Mua hävetti aina jos olin mukana...

Otan pussin käteen ja sujautan banaanit sisään. Nostam pussin sisältöineen vaakalle,punnitsen, kiinnitän lapun. Otan pussin "korvista " kiinni ja teen solmun pitäen pussia vaakalla. Solmu valmis niin pussi kärryyn. Helppoa ja kätevää eikös joo.

Itellä on aina taskussa sellainen pieni pullo helium-kaasua. Truuttaan hedelmäpussin aivan pulleaksi kaasulla laitan yhteen pussiin vain yhden hedelmän, sitten tiukka solmu. Näin säästää noin 20%, vaikka heliumkin vähän maksaa.

Kun kananmunia myytiin joskus mun lapsuudessa irtotavarana niin että sai itse täyttää isoon kennoon niin paljon kun halusi, mun isä oikeasti punnitsi kennon ensin tyhjänä ja otti siitä lapun, sitten kennon munien kanssa ja otti lapun ja kassalla vaati vähentämään sen pelkän kennolapun koko hinnasta :) Mua hävetti aina jos olin mukana...

Miksiköhän sun isä aatteli, että se kenno on ihan ilmainen kaupalle? Kun mun mielestä se ilman muuta (ainakin nykypäivänä) kuuluu kananmunapaketin hintaan se pakkauskin. ;) Oikeasti ihmiset on vähän hassuja... Olishan se isäs voinut ottaa ne munat kainaloon, kun se ei halunnut siitä kennosta maksaa ja joku myyjä olis sitä voinut sille joskus ehdottaa alentamisen sijaan. :D

[QUOTE="Princess Consuela";22677413]

Ihmettelen myös ihmisiä, jotka esim. ostavat kaksi kurkkua ja punnitsevat ne erikseen.[/QUOTE]

Miten ne sit pitäiisi punnita? Pussissa yhdessä vai?

Tosta tuli mieleen, että mua on alkanut suorastaan ärsyttämään se kassojen "laitetaanko pakasteet pieneen pussiin" ja varsinkin ne jotka ei kysy vaan laittavat. Mun mielestä ne pakasteet on ihan tarpeeks pakattuja niissä alkuperäisissä pakkauksissaankin ja muovikassissa, ei siihen väliin tarvitse enää yhtään muovikerrosta lisätä.

Sä olet tota mieltä, mutta todella moni tosiaan haluaa ne pakasteensa pieneen pussiin. Ja jugurtit. Ja vihannekset. Ja ihan kaiken minkä voi erikseen pussittaa.

Joo, aina ja joka paikassa nykyään. Vastaankin aina, että ei tarvitse laittaa, vähän muakin tuo tökkii.

[QUOTE="mii";22677571]Sä olet tota mieltä, mutta todella moni tosiaan haluaa ne pakasteensa pieneen pussiin. Ja jugurtit. Ja vihannekset. Ja ihan kaiken minkä voi erikseen pussittaa.[/QUOTE]

Jouluihmisiä varmaan - kotona sitten onnesta soikeana availevat niitä läpinäkyviä pusseja ja jännittävät, mitä sieltä paljastuu <3

Yhteistyössä