Miksi en pääse ultraan? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut

Vieras
Suututaa. Minulla on todella epäsäännöllinen kierto 26-45 päivää. Nyt raskauduin ja ei mitään tietoa mikä on raskausviikko! Neuvolasta antoivat vain ajan terkkarille ja sanoivat että nt-ultra ensimmäinen ultra. Mistä ne tietävät että se tulee oikeille viikoille? Entä jos onkin silloin yli 13 viikkoa? ARGH. Pitääkö mun itse maksaa ja mennä yksityiselle?

Alkuraskauden ultra kuitenkin maksaa varmaan satasen ja ei oikein nyt joulun alla olis ylimääräsenä sellasia summia :(

Sanoitko sinne että sulla on noin epäsäännöllinen kierto? Mun samassa tilanteessa oleva ystäväni sai samantien ultra-ajan kun soitti neuvolaan, juuri siksi että voivat todeta kuinka pitkällä raskaus jo on. Hänellä tosin vielä epäsäännöllisempi kierto.

Tuntuu vaan ihan hölmöltä että neuvolasta ei moiseen pääse. Olisko se nyt ollut iso homma jonkun katsoa millä viikoilla mennään,kuitenkin lääkärikin oli talossa ja ultralaitteet. Eli maksan nyt sitten yksityiselle että pääsen oikeilla viikoilla nt-ultraan? Että voi ketuttaa koko homma. Neuvolan sihteeri oli tosi tiukkana että heillä ei ylimääräisiä ultria järjestellä!

Sanoin kyllä että en tiedä yhtään millä raskausviikolla mennään ja täti vaan sanoi että ei sillä kuule ole mitään väliä,sä menet sitten menkkojen mukaan sinne nt-ultaan ja sillä selvä :o

No kyllä ne siellä neuvolassa ovat ihan ammattilaisia, ja tietävät miten menetellään. Ei tuo nyt vielä NIIN maailmaa mullistava heittely ole, etteikö ultra osuisi kohdilleen. Toisilla kun viskoo jopa 90vrk ja yli...

No nehän laskee nyt niiden sun vikojen menkkojen mukaan, enimmillään näyttää heittävän tuon 19 päivää, nt-ultrassa on kuitenkin muutaman viikon pelivara, joten jos menet heti kun on mahdollista nt-ultraan niin ethän varsinaisesti menetä mitään. Alussa pieni on niin pieni, että mittaaminen on todella vaikeaa, eikä niiden perusteella voi antaa tarkkoja viikkoja, itselläni ne on lähes joka ultrassa heittänyt muutamalla päivällä.

[QUOTE="aloittaja";22681208]Sanoin kyllä että en tiedä yhtään millä raskausviikolla mennään ja täti vaan sanoi että ei sillä kuule ole mitään väliä,sä menet sitten menkkojen mukaan sinne nt-ultaan ja sillä selvä :o[/QUOTE]

No silloinhan raskausviikot täsmäävät tai niitä on laskettua vähemmän joten en usko että haittaa. Jos siis laskivat 28 päivän kierrolla vai millä sen keston?

mulla oli tuulimuna edellinen, enkä silti mihinkään ylimääräiseen ultraan kinunnut seuraavan raskauden alettua. Tuskin olisi päässytkään. Pelko pyrstössä olin kunnes kävin omalla rahalla yksityisellä.

[QUOTE="aloittaja";22681208]Sanoin kyllä että en tiedä yhtään millä raskausviikolla mennään ja täti vaan sanoi että ei sillä kuule ole mitään väliä,sä menet sitten menkkojen mukaan sinne nt-ultaan ja sillä selvä :o[/QUOTE]

Näin se on mulla mennyt kaikissa neljässä raskaudessa. Viimeksi menin nt ultraan menkkojen mukaan rv 12+ ja olikin jotain 8+. Sain uuden lasketun ajan ja uuden ajan ultraan. Menkkojen mukaan todella eletään alkuvaihe. Kyllähän se tuskastuttaa aluksi, mutta loppupelissä sillä ei ole niin väliä, kun alkaa elää oikeita viikkoja.

Jos se ultra on laitettu 28vrk kierron mukaan (niinku yleensä tehdään), ni eihän siinä pitäis olla mitään ongelmaa? Jos on selvästi pienempi nii ettei se ultra oikee onnistu, ni sit uutta aikaa vaan.

no hö...laskihan se sulla varmaan että millon oli ollu viime kuukautiset...ja niistä viimeisistä kuukautisista millon teit positiivisen testin....eipä siihen viikkojen arvailuun ees muuta tarvita

Mulla on kanssa epäsäännölliset menkat enkä oo koskaan pyytänyt aikasemmin ultraan. Ei oo ees mieleen tullut, että sen takia sinne menisin. Niillä on niin paljon muutenkin ultrattavia, että ootan kyllä ihan kiltisti siihen päivään kun neuvola on ajan varannut. Suosittelisin sun tekevän samoin =) Alussahan se kaikilla lasketaan niistä viimeisistä menkoista ja sen mukaan mennään. Että ihan oikein on neuvolassa toimineet.

Yhteistyössä