Kuuset sisällä ja ei ei ei ei oo ny se täydellinen kuusi

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Aikaisempina vuosina olen saanut isot kuuset lahjoituksena ja tänä vuonna piti mennä itse ostoksille. Katselin isoja kuusia ja ne maksoivat paljon - no tasan yhdestä paikasta löysin ison kuusen. Siispä päätin tehdä kokeen ja ostaa "tavallisen" kuusen ja katsoa miltä se näyttää. Muksu sai hitusen pienemmän ja harvemman (ja halvemman kuusen).

Muksun kuusi näyttää hyvältä. =)

Meidän kuusi näyttää pieneltä ruikulta :mad:

Tarinan opetus on, että noin 2.5metrin kuusi näyttää hyvältä pienessä tilassa (taitaa olla 2.7 korkeus huoneessa). Mutta korkeassa olohuoneessa, jossa vielä kuusta usein katsotaan ylempää, saman kokoinen (vähän hienompikin) kuusi ei näytä yhtään niin hienolta.

Ensi vuonna mittanauhan kanssa ja se on se 3.5m mitä pitää kuusessa olla mittaa, kun ostan se. Pahkuran pihkura. Tämä ei oo siis se mistä mä jouluna pihistän.

Viimeksi muokattu:
Meillä kuusi näyttää aina pieneltä, kämpän maksimikorkeus kun on päälle viiden metrin. Eli ihan suosiolla voi valita "normaalikokoisenkin", se vähän isompi on yhtä pieni tähän tilaan.

Meillä kuusi näyttää aina pieneltä, kämpän maksimikorkeus kun on päälle viiden metrin. Eli ihan suosiolla voi valita "normaalikokoisenkin", se vähän isompi on yhtä pieni tähän tilaan.

Mulla on kuusenjalka, johon saa 5 metrinkin kuusen turvallisesti :) Mutta joo, isot kuuset näyttää olevan vaikeita löytää. Yhdessä kaupassa oli toisiaan oikeasti isoja kuusia (hinnat 80e), toiseen oli tulossa muutama (100e tai yli). Tässä mistä nyt ostin oli muutama 3 metrinen, mutta ne oli järkyttävän harvoja...

Aikaisempina vuosina olen saanut isot kuuset lahjoituksena ja tänä vuonna piti mennä itse ostoksille. Katselin isoja kuusia ja ne maksoivat paljon - no tasan yhdestä paikasta löysin ison kuusen. Siispä päätin tehdä kokeen ja ostaa "tavallisen" kuusen ja katsoa miltä se näyttää. Muksu sai hitusen pienemmän ja harvemman (ja halvemman kuusen).

Muksun kuusi näyttää hyvältä. =)

Meidän kuusi näyttää pieneltä ruikulta :mad:

Tarinan opetus on, että noin 2.5metrin kuusi näyttää hyvältä pienessä tilassa (taitaa olla 2.7 korkeus huoneessa). Mutta korkeassa olohuoneessa, jossa vielä kuusta usein katsotaan ylempää, saman kokoinen (vähän hienompikin) kuusi ei näytä yhtään niin hienolta.

Ensi vuonna mittanauhan kanssa ja se on se 3.5m mitä pitää kuusessa olla mittaa, kun ostan se. Pahkuran pihkura. Tämä ei oo siis se mistä mä jouluna pihistän.

Osanottoni. Ymmärrän harmisi. Juttelimme taannoin siinä led-kuusenvalopinossa. Nyt näyttää siltä että minäkään en saa täksi jouluksi etsimääni 3-metristä tuuheaa kuusta. Mietin tässä just että kumpi on parempi (pahempi): matalampi, mutta muuten nätti vai mahdollisimman korkea mutta harvaoksainen. Ei oikein nappaa ajatus harvan kuusen koristelusta kyllä...

Mulla on kuusenjalka, johon saa 5 metrinkin kuusen turvallisesti :) Mutta joo, isot kuuset näyttää olevan vaikeita löytää. Yhdessä kaupassa oli toisiaan oikeasti isoja kuusia (hinnat 80e), toiseen oli tulossa muutama (100e tai yli). Tässä mistä nyt ostin oli muutama 3 metrinen, mutta ne oli järkyttävän harvoja...

Mistä sä ole tsen kuusenjalan hommanut? Sanoitkos toisessa keskustelussa että siihen menee 11 litraa (!?!) vettä?

Mistä sä ole tsen kuusenjalan hommanut? Sanoitkos toisessa keskustelussa että siihen menee 11 litraa (!?!) vettä?

Bauhausissa on hyvä valikoima oikeasti toimivia kuusenjalkoja.

Meillä on Krinnerin basic pikkukuusille (mun fiba ja otin kasasta pienemmän mallin kuin piti) ja tämä V8 KRINNER GmbH - Krinner V8 - KRINNER GmbH . Muistin väärin ja tää onkin vaa 4 metrin kuusille, mutta se riittää meille.

(heh sivuja surffatessa tajusin, että meidän edellinenkin kuusenjalka (keraaminen) oli krinner)

Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä!!!!!;22692375:
SIIIIS MITÄÄÄÄH?????? ei kait ketää ny tuo kuusta sisälle vielä???? :O

Niin ajatella, viime vuonna meillä oli jo aikoja sitten kuuset kotona kondiksessa.

Mulle kuusi sisällä on sellaista valmistelua joulunaikaan. Ajatuskin aattona kuusen kanssa sähläämisestä on ihan nou nou.

Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä!!!!!;22692375:
SIIIIS MITÄÄÄÄH?????? ei kait ketää ny tuo kuusta sisälle vielä???? :O

Toisin jos olisin sellaisen löytänänyt. Kuusi valmiiksi hyvissä ajoin, tuo kivaa tunnelmaa ja ei tartte aattona tai aatonaattona koristelun kanssa sählätä. Kokeile sinäkin niin ei tartte netissä huutaa ;)

Bauhausissa on hyvä valikoima oikeasti toimivia kuusenjalkoja.

Meillä on Krinnerin basic pikkukuusille (mun fiba ja otin kasasta pienemmän mallin kuin piti) ja tämä V8 KRINNER GmbH - Krinner V8 - KRINNER GmbH . Muistin väärin ja tää onkin vaa 4 metrin kuusille, mutta se riittää meille.

(heh sivuja surffatessa tajusin, että meidän edellinenkin kuusenjalka (keraaminen) oli krinner)

Kiitos, laitan mieleen. Tässä kaupungissa vaan ei Bauhaussia ole, mutta varmaan ostan tuollaisen jalan kun jossain siihen törmään.

Mä ymmärrän hyvin että harmittaa, jos kuuselle on kuitenkin olemassa tarkat vaateet. Mulla on vain kaksi ehdotonta juttua eli aito kuusi ja aidot kynttilät. Jos jompikumpi noista ei toteudu, niin mieluummin ei mitää kuusen irvikuvaa kotiin ollenkaan. Valitettavasti se tilanne on juurikin toi eli meille ei sisäkuusta tule. :(

Meillä on olkkarin korkeimmassa kohdassa huonekorkeus 5m ja meillä on ollut joka vuosi edellistä korkeampi kuusi. Viime vuonna sijoitettiin kuusi sitten siihen kohtaan, joka on se kaikista korkein, kun mies suuruudenhulluna osti sellaisen melkein 4-metrisen kuusen :xmas: Oli komea ja tuuhea. Niiin komea, että tänä vuonna pitäisi löytää samanlainen...

Tuosta kuusenjalasta, sen suhteen meillä ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa.

Mä ymmärrän hyvin että harmittaa, jos kuuselle on kuitenkin olemassa tarkat vaateet. Mulla on vain kaksi ehdotonta juttua eli aito kuusi ja aidot kynttilät. Jos jompikumpi noista ei toteudu, niin mieluummin ei mitää kuusen irvikuvaa kotiin ollenkaan. Valitettavasti se tilanne on juurikin toi eli meille ei sisäkuusta tule. :(

Mulla ei tartte olla siistiä ja putipuhdasta, täydellisiä kattauksia, täydellistä piparkakkutaloa, käytän huoleti eineksiä jos siltä tuntuu. Mutta se kuusi, siinä iskee joulufiksaatio...

Eikä tietty auta, kun ukko kattoo kuusta ja sanoo : "toi on kyllä aika surkeen kokoinen". I live, but I try to learn.

Tuosta kuusenjalasta, sen suhteen meillä ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa.

Ei mullakaan enää. Mutta tossa jokunen vuosi sitten oli vähän hätä, kun aatonaattona kuusi nojaa täydessä lastissa olohuoneen nurkkaan ja mä juoksen kauppoja läpi ja kaikki tarjoaa jotain tosi hepposta. Enkä sitten mennyt lähimpään kauppaan eka, mistä ongelma ratkesi onneksi lopulta...

Anoppilassa lauletaan aina: "Joulupuu on rakennettu..." ja se on aivan oikeestikkin rakennettu. Haettu metsästä jokin riuku ja kasa lisäoksia. Porattu kylkeen reikiä ja tökätty lisäoksat koloihin. Toimii ihan hyvin. Kuorii vaan siltä osin oksaa, mikä tulee koloon.

Anoppilassa lauletaan aina: "Joulupuu on rakennettu..." ja se on aivan oikeestikkin rakennettu. Haettu metsästä jokin riuku ja kasa lisäoksia. Porattu kylkeen reikiä ja tökätty lisäoksat koloihin. Toimii ihan hyvin. Kuorii vaan siltä osin oksaa, mikä tulee koloon.

Poika ehdotti tuota samaa tekniikkaa :xmas: (juu, viirua ja pesosta on katsottu)

Pitäisikin huomioida tuo kuusiasia jo rakennusvaiheessa ja istuttaa kuusi sopivaan paikkaan olohuonetta. Muutaman vuoden kasvatuksen jälkeen se näyttäisi sitten oikein hyvältä ;)

Uusimmat

Yhteistyössä