Saako teidän lapsenne kaikki tai lähes kaikki toivomansa lahjat jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummastelija

Vieras
Otsikossapa kysymys olikin. Ja minkälaisia lahjalistoja lapsenne ovat laatineet?

Meillä lahjalistat ovat ihan inhimillisen mittaisia, isommalla jotain 5-6 toivetta ja pienemmällä (2v) vaan yksi toive. Isompi ei saa kaikkea mitä listalla on mutta saa kyllä jotain mitä listalla ei ole. Olenkin puhunut tästä toivelistasta että se on toivelista ja jos siitä listalta jotakin saa niin se on hyvä asia! Ja kyllä olemme sen "suurimman" (siis lapsen hartaimman) toiveen aina pyrkineet täyttämään.

Meillä periaatteena että ite ostetaan yksi lahja/lapsi ja sitten mummot ja kummit ym ostaa jos haluavat. Jos kysyvät ideoita niin voin tuolta listalta valita edullisia, joita voin antaa ideaksi heille.

Meilläsaa kirjoittamastaa listasta jotain. Isompien kanssa käymme katsomassakin lahjat, että osaan ostaa. Ka yksi yllätyslahja ja se tekee tiukkaa olla tietämättä.

Syystä että isompi toivoo vaan omaa lemmikkiä. Kyseinen eläin on meille liian kallis ostaa ja ylläpitää.

Kuopus toivoo a4 paperin täydeltä leluja, koska ajattelee, että pukki ja tontut ne jollain ihmeellisellä tavalla saavat ilmaiseksi tai tekevät hänelle käden käänteessä joten ei äidin rahat kulu, jos pukki tuo hänelle paljon lahjoja. Kyseinen lapsi on kirjoitanut itse kirjeen pukille,j ossa toivoo kaikkea mahdollista.en varmaan osta kuin ehkä 1-3 toivetta. aivan turhaa romua suurin osa.

Muutaman toivelahjan, toiveena on ollut puolet jokaisesta lelukirjasta että on ollut mistä valita. Nyt vielä keksivät toivoa prinsessa pussilakanoita ja noin järkevä toive tietenkin piti vielä toteuttaa.

Mä en ole edes kysynyt tuolta 3v:lta, mitä haluaisi. Tuskin hän osaisi edes sanoa, koska emme oikeastaan koskaan vietä aikaa kauppojen leluosastoilla tai lueskele lelukuvastoja. Aika hyvin kyllä tiedän millaisista leluista tykkää ja ostan sen mukaan. Ostamme pitkäikäisiä leluja, kestäviä ja sellaisia joilla jaksaa leikkiä pitkään. Ja vielä sellaisia, joilla voi kaverien tai pikkuveljen kanssa leikkiä yhdessä. Meille on ostettu paljon mm. brion junarataa ja duploja. Tänä vuonna saavat puisen parkkitalon autoineen.

Meillä oli metrin mittainen toivelista, joten ei todellakaan saa ;) Oikeastaan listoja on kirjoiteltu moneen otteeseen ja kuvastoja ym. selailtu kovasti. Muutama toive toistunut kaikissa listoissa ja niistä olen sitten valinnut toteutettavat.

Alkuperäinen kirjoittaja eivät;22695104:
Syystä että isompi toivoo vaan omaa lemmikkiä. Kyseinen eläin on meille liian kallis ostaa ja ylläpitää.

Kuopus toivoo a4 paperin täydeltä leluja, koska ajattelee, että pukki ja tontut ne jollain ihmeellisellä tavalla saavat ilmaiseksi tai tekevät hänelle käden käänteessä joten ei äidin rahat kulu, jos pukki tuo hänelle paljon lahjoja. Kyseinen lapsi on kirjoitanut itse kirjeen pukille,j ossa toivoo kaikkea mahdollista.en varmaan osta kuin ehkä 1-3 toivetta. aivan turhaa romua suurin osa.

niin ja alle 4v ei kumpikaan edes lukenut noita kuvastoja tai tehnyt toivekirjeitä pukille.

Saavat osan niistä. Kummeille ja mummeille olen ilmoittanut toiveet listasta. Kummallakin on pari kalliimpaa ja muutama halpa toive. Me itse ostamme toisen niistä kalleimmista molemmille ja halvempia ilmoitamme kysyjille. Koiran haluaisivat molemmat, mutta sitä toivetta ei toteuteta ainakaan tänä jouluna.

eivät ole ikinä saaneet kaikkea mitä listalla on ja sen tietävätkin. Jos esikoisen listan olisin toteuttanut, olisi niihin varmaankin pitkälti yli 1000 € mennyt. Tuttava perheessä ovat aina ostaneet kaikki listalta ja nyt alkavat olla vaikeuksissa kun listat ovat aivan hirveitä, mutta eivät tahdo tuottaa pettymystä...

Meillä 6 v. saa melkein kaikki toiveensa. Enemmän rajotetaan jo siinä toivomusvaiheessa, mietitään yhdessä, mitkä toiveet olisivat niitä tärkeimpiä. Parempi tehdä jo siinä vaiheessa selväksi, ettei kaikkea voi saada, mitä haluaa. Joku toiveista silti jää pois, mutta tärkeimmät saa, koska eivät ole mitään älyttömän kalliita. Yksi DVD-elokuva, pari lelua ja pelikortit on toivonut.

Lisäys.. Mun mielestä on hyvä, että lapsi joutuu mietiskelemään, mitä todella haluaa, eikä vaan tehdä pitkää listaa kaikesta mikä olisi kivaa. Me käydään muutamaan kertaan lista uudelleen läpi ja varmistetaan, että näitäkö nyt sitten toivot kaikista eniten pukilta.

Viimeksi muokattu:
saa. Meijän 6 v neiti toivos kaukoputkea,kiikareita. tähtikirjaa,lintukirjaa ja karttakirjaa. joten sai kaiken ja vähän muutakin esim sukset

Neiti 5v Toivoi palapelejä,lautapelejä ja kirjoja. ja näitä nyt saa + leluja ja vaatteita sekä sukset.

nämä meiltä . muilta tulee rattikelkaa ja muita härpäkkeitä jne

meillä 7v pojan lista on pitkä. tietää ettei kaikkea voi saada, mutta olen pojalta kyselly mitkä olis mieluisimpia lahjoja. mieluisimmista toiveista saa kaikki, mutta super mario peliä ja pelikonetta ei vielä kuitenkaan ostettu. ehkä myöhemmin sitten.

[QUOTE="kuu";22695230]meillä 7v pojan lista on pitkä. tietää ettei kaikkea voi saada, mutta olen pojalta kyselly mitkä olis mieluisimpia lahjoja. mieluisimmista toiveista saa kaikki, mutta super mario peliä ja pelikonetta ei vielä kuitenkaan ostettu. ehkä myöhemmin sitten.[/QUOTE]

Meillä 7v pojalla samat toiveet, yhtä super mariota koko lista :)

Meillä 4,5v poika toivoi kahta asiaa ja molemmat saa + sitten muuta mitä ei ole toivonut.
Tyttö 2,5v tahtoo kaikkea hello kitty juttua traktorista alkaen... ja saakin HK-juttuja + muuta.
Kohta 7v poika kirjoitti aika pitkän listan ja saa siitä ne halutuimmat ja mieluisimmat + muuta mistä varmasti tykkää, mutta listalta ei kaikkea saa. Ja olenkin yrittänyt puhua että kaikkea ei varmaankaan tule, että ne on sitten toiveita. Ja sitten kun pojalla on tammikuussa synttärit niin voi sit saada niitä mitä pukki ei tuonutkaan.

[QUOTE="hih";22695277]Meillä 7v pojalla samat toiveet, yhtä super mariota koko lista :)[/QUOTE]

meillä pojalla pelipäivät milloin saa pelata tietokoneella netti pelejä. eikä se muuta pelaa kuin super mariota. ja on ihan onnessaan kun pääsee enonsa luokse jolla kaikki vanhat super mario pelit.

kaikki joo. ei oo ollu mahdottomia toiveita.
lisää on tyttö toivonu nyt,mutta lahjat on jo ostettu aikoja sitten. siihen oon todennut,ettei toiveita nyt voi enää esittää. säästäköön sitten rahaa.

Yhteistyössä