Lapsettomuushoitoketjussa plussanneet

Varmasti raskas merkkipäivä, mutta sen jälkeen olet todella voiton puolella! ❤️

Onko vuoto jatkunut @Iik88 ? 🤞

Täällä on parin päivän aikana ollut sellainen "onkohan jotain tapahtumassa 👀". Tosi raskasta, en haluaisi aloittaa tätä vielä - laskettuun on kuitenkin 6 viikkoa! On siis ollut epämääräistä menkkajomotusta, tunne että vauva on laskeutunut ja eilen illalla limatulppa saattoi mennä (tai jotain vitivalkoista, _erittäin_ sitkeää ja paksua tuli ulos . Toivottavasti ei nyt ihan vielä, ihan vauvan takia tietenkin ja mulla asiat pahasti kesken, esim 10 työpäivää jäljellä. 🫣 Ylihuomenna nla-lääkäri, toivottavasti hän osaa sanoa jotain tilanteesta.

34+0 (aina meinaa unohtua 😄)

• Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Varmasti raskas merkkipäivä, mutta sen jälkeen olet todella voiton puolella! ❤️

Onko vuoto jatkunut @Iik88 ? 🤞

Täällä on parin päivän aikana ollut sellainen "onkohan jotain tapahtumassa 👀". Tosi raskasta, en haluaisi aloittaa tätä vielä - laskettuun on kuitenkin 6 viikkoa! On siis ollut epämääräistä menkkajomotusta, tunne että vauva on laskeutunut ja eilen illalla limatulppa saattoi mennä (tai jotain vitivalkoista, _erittäin_ sitkeää ja paksua tuli ulos . Toivottavasti ei nyt ihan vielä, ihan vauvan takia tietenkin ja mulla asiat pahasti kesken, esim 10 työpäivää jäljellä. 🫣 Ylihuomenna nla-lääkäri, toivottavasti hän osaa sanoa jotain tilanteesta.

34+0 (aina meinaa unohtua 😄)
Oho, onpa jännittävää! Ja kiva kun on taas eloa tässäkin ketjussa. Ei oo tullu enempää verta kuin mitä eilen. Kuitenkin sellanen olo että se on vaan tuo cyclogest kun pitää sen poissa. Ei sitä kyllä tiiä, edellinen keskenmeno alkoi samalla tavalla ja samaan aikaan. Vielä en sairaalaan soitellu, soitan jos jatkuu tai alkaa sattumaan.

5+1 😅

Moi kaikki🤩 Oon ahkerasti lukenu kyllä melkein päivittäin tätä palstaa mutta ollu niiiiin kiiiiire ettei ole kerenny kirjottaa, hankaluutta myös sisäänkirjautumisen kanssa! @Iik88 onpa kenkkua kyllä, voin vaan kuvitella fiilikset mutta toivon kovasti että kaikki olisi kuitenkin kunnossa!

@Keltainenkukka92 laitoin sun kommentille sydänsilmähymiön, vaikka siellä fiilikset ei nyt ehkä niin riemukkaat oo mutta kun itellä kuitenkin tuli ekana fiilis että WOW että täällä me nyt vaan toden totta ollaan raskaana ja niin pitkällä että voi synnytystäkin miettiä ja varautua🤩🤩🤩🤩🤩 Mutta siis toivottavasti ei nyt vielä sulla synny vauva, tosin nuo monet merkit ja tuo limatulppa-asia kyllä varmasti hätkähdyttää. Itsellä tuli esikoisesta tosi selkeesti limatulppa mutta se oli/alkoi sellanen limaverinen vuoto että se oli tosi selkee ja myös supistukset alko melkein siinä heti ja sillon olikin 41+2. Mitkä on fiilikset nyt synnytystä ajatellen? Siis jos ja kun syntys nyt sitten kuitenkin vasta muutaman viikon päästä👍?

Itellä ollu siis toooosi kiire koko ajan kun nyt 8. viikkoa töissä ja lapset (vuoro-)päiväkodissa. Sinänsä tää homma nyt on menny ihan hyvin, vaikka edelleen kyllä mieluummin hoitaisin lapsia ihan kotosalla😁 Mutta siis tämä minkä olin yrittänyt itselleni selittää että ei näin varmastikaan käy niin tietty käy, nuoremman lapset unet on menny aivan sekasin ja hullummaksi menee vaan. Mulla on molemmille lapsille nukkuminen ollu siis tosi vaikeeta ihan synnytyssairaalasta alkaen, kaikki mahdolliset nukkumiseen liittyvät ongelmat (nukahtamisvaikeus, erittäin runsas heräily, esikoinen heräs vielä 3-vuotiaana vähintään 10 kertaa joka ikinen yö, liian varhainen herääminen ”kesken unien”, nukkuminen molemmilla ihan yhtä vaikeeta sekä päivin että öin, kumpikaan ei ole edes vastasyntyneenä eikä siis isompanakaan nukahtanu autoon tai rattaisiin jne jne ja samaan aikaan ovat molemmat olleet tosi väsyneitä vauvoja/lapsia ja siis esikoisellahan on kilpparivajis ja nuoremmallakin arvot olleet jo kaksi vuotta koholla ja seurataan.

Noh nyt vihdoin vuosi sitten nukkuminen molemmilla helpottui ja näin ollen näin viiden vuoden nukkurumban jälkeen myös minullakin mutta päiväkodin myötä ollaan jälleen samassa tilanteessa🤯 Poika, joka täytti juuri 3-v, ei osaa nukkua päiväkodissa päiväunia, jonka takia on aivan yliväsynyt, jonka takia ei nukahda illalla, heräilee miten sattuu keskellä yötä tai aamulla kesken unien kukonlaulun aikaan. Sitten taas entistä huonommin nukkuu kun univaje koko ajan kasvaa ja kasvaa. Valittaa koko ajan väsymystä mutta nukkuminen ei onnistu. Ennen päiväkotia nukku 13 h /vrk ja nyt nukkuu 8,5-10 h/vrk, lukuunottamatta joitain vapaapäiviä jolloin nukkuu enemmän. On menny päiväkotiin jopa 7,5 h unilla ja sitten nukkuu siellä esim 10 min päiväunet ja illalla ei taas nukahda tai herää keskellä yötä tai tai tai. Oon ihan tosi surullinen toisaalta pojan puolesta kun on niin väsynyt ja myös ärsyyntynyt siitä että tän nukkumisen pitää vaan aina vaan olla niin vaikeeta🤯 Ja molemmat lapset siis väsyneitä, tyttökin vaikka pärjäilee kyllä ja sentään nukkuu yöt hyvin vaikka ei myöskään nuku ollenkaan päiväunia päiväkodissa vaikka kotona on siis päiväkodin aloitukseen asti nukkunut joka päivä 2-2,5 h päiväunet.

Mulla siis vuorotyö, jota itse rakastan mutta toki ei helpota tätä lasten nukkujuttua vaikka muuten vuorohoidossa lasten puolesta myös paljon hyviä puolia onkin, varsinkin pieni ryhmäkoko.

No mutta siis muuten on ollut nyt niin IHANAA, siis niin IHANAA olla raskaana😍😍😍😍😍 Mä niin rakastan tätä raskaana oloa ja nyt kun jo liikkeet tuntuu niin hyvin niin kyllä se vaikuttaa että on pystyny heittäytyy tähän ”olen oikeesti raskaana” -moodiin😍!!!!! Töissä olen nyt tällä viikolla kertonut raskaudesta, maha sinänsä ei ole vielä niin iso että sen puolesta pitäisi kertoa mutta kuitenkin jotenkin tuntuu että pitää kertoa kuitenkin nyt😅 Raskausvointi on mahtava, oikeestaan mitään oireita tai vaivoja ei ole tai ole ollut, olo on ollut mahtava sen kauheen kortisonin lopettamisesta lähtien! Pissattamaan on kyllä alkanut ja tuntuu että vauva just sinne rakkoon potkii ja painaa😁

Mutta siis fiilikset on kyllä mahtavat, rakastan tätä raskausaikaa ja kaikkea tähän liittyvää, neuvolaa ja kodin laittamista ja kaikkea! Nyt vaan tuntuu niin kuin aina että viikot menee niin nopeasti!!!! Tänään ma siis mulla 25+4 ja tuntuu tosi lyhyeltä ajalta että about 10 viikon päästä vois vauva syntyä! Sinänsä kyllä tuntuu mahtavalta että pystyy ajattelemaan että vauva ihan oikeasti ehkä jopa todennäköisesti olisi tulossa! Ja siis jos kaikki menee hyvin niin 1.6. jäisin äitiyslomalle, 25.6. on laskettu aika🤩 Synnytyksen suhteen on sinänsä innokkaat fiilikset mutta myös onhan se jännittävää, sama fiilis mikä toisen lapsen kanssa että toisaalta odottaa innolla mutta toisaalta aattelee että kun on jo nyt kaksi niin ihanaa synnytystä niin voiko olla että kolmaskin synnytys vielä sujuis niin ihanasti!

ihanaa viikkoa kaikille toivottaen nyt jo tiistaina

Karhurouvanen 25+5

Yhteistyössä