Anoppi+appi viettää meillä joulun,anoppi tuli mittanauhan kanssa meille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhhhhuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleenkin: olen VARMA että anoppi EI ilahtuisi, jos minä tulisin väkisin tuomaan jotain omia liinojani tms hänen juhlapöytäänsä. Anoppi astui väkisin reviirilleni, mistä en tykkää. Jos juhla menee pilalle pöytäliinan puutteesta, niin täytyy olla vähän yksinkertainen ihminen.

Tavallaan ymmärrän sinua, koska jos sinä järjestät juhlat ja hoidat tarjoamiset, niin sinun kuuluisi saada päättääkin pöydästäkin. Mutta toisaalta joulu on kuitenkin yhteinen juhla, monessa perheessä sitä järjestellään yhdessä, vaikka jonkun luona oltaisiinkin. Monelle vanhemmalle etenkin juhlapöytä ilman pöytäliinaa on kauhistus. Et kai halua pilata yhteistä juhlaanne moisella.

Mä olen taasen eri mieltä, kannattaa suoraan sanoa, että kiitos avusta, mutta me teemme asiat eri tavalla. Anopit tahtoo olla sellaisia, että jos niille antaa pikkusormen, niin sitten he pikkuhiljaa luikahtavat järjestelemään kaikki asiat oman mielensä mukaan. Mitä aiemmin annetaan rajat, sitä helpommalla pääsee ja vähiten kukaan loukkaantuu. Kannattaa myös muistaa, että anoppi on todennäköisesti joskus tehnyt saman diilin oman anoppinsa kanssa, harvemmin anopin kodissa määräilee anopinanoppi.

Edelleenkin: olen VARMA että anoppi EI ilahtuisi, jos minä tulisin väkisin tuomaan jotain omia liinojani tms hänen juhlapöytäänsä. Anoppi astui väkisin reviirilleni, mistä en tykkää. Jos juhla menee pilalle pöytäliinan puutteesta, niin täytyy olla vähän yksinkertainen ihminen.

Tee selväksi, että sinun koti on sinun koti ja sinä olet emäntä ja anoppi vain vieras. Sinä teet omassa kodissasi ihan mitä haluat, toki vieraanvarainen tulee olla, mutta vieraidenkin tulee osata yhtälailla käyttäytyä.

Minulla on myös anoppikokelaalla ja appikokelaalla rajat hakusessa.

Tosi ikävää käytöstä anopiltasi!! Kyllä sinulla on oikeus tehdä joulusta oman perheenne näköinen (teidän koti, hyvänen aika), eikä ole mitenkään asiallista tulla mittailemaan teidän pöytää ja tuoda väkisin liina. Itse saisin tuosta täydellisen hepulin. Peesaan siinä, että vedä rajat ja ilmoita asiallisesti, että sinä päätät miten asiat menee. Sen voi tehdä tosi nätisti ja rauhallisesti, niin välttyy riidaltakin. Tajuaa ainakin jatkossa, ettei kannata tulla sinun reviirillesi päättämään asioista.

Tosi ikävää käytöstä anopiltasi!! Kyllä sinulla on oikeus tehdä joulusta oman perheenne näköinen (teidän koti, hyvänen aika), eikä ole mitenkään asiallista tulla mittailemaan teidän pöytää ja tuoda väkisin liina. Itse saisin tuosta täydellisen hepulin. Peesaan siinä, että vedä rajat ja ilmoita asiallisesti, että sinä päätät miten asiat menee. Sen voi tehdä tosi nätisti ja rauhallisesti, niin välttyy riidaltakin. Tajuaa ainakin jatkossa, ettei kannata tulla sinun reviirillesi päättämään asioista.

Unohdin vielä sanoa, ettei kyse tosiaankaan ole vain yhdestä pöytäliinasta, vaan periaatteesta!

Jos nyt ihan rauhallisesti ajatellaan niin yksi pöytäliina ei ole iso juttu. Ole tollaisen yläpuolella ja anna anopin höslätä. Mulla on itelläni hössöttäjäanoppi ja tässä vuosien varrella olen oppinut mistä kannattaa tehdä numero ja mistä ei.

Olisit iloinen kun anoppi osallistuu. Mä olisin viime jouluna ollut oikein kiitollinen anopin avusta. Oltiin joulu meillä, itse olin viimeisilläni raskaana, selkä hajalla ja taapero jaloissa. Mutta valmiiseen pöytään tuli eikä edes kysynyt olisinko kenties kaivannut apua, oletti vaan että mies seurustelee hänen kanssaan. Onneksi oma äitinikin oli paikalla.

Jos juhla menee pilalle pöytäliinan puutteesta, niin täytyy olla vähän yksinkertainen ihminen.

Täytyy kyllä olla vähän yksinkertainen ihminen silloinkin, jos juhla menee pilalle pöytäliinasta. Ei se kaunis puupinta siitä rumennu, jos sille kerran vuodessa levitetään puhdas liina.

Jouluna se pikkumaisuus pitäisi unohtaa ja ymmärtää toinen toistaan. Jollekulle tuo liina juhlan tunnun. Varmasti anoppi tuo teille jotakin ruokaa/juomaa sekä lahjoja, eikä pelkästään sitä liinaa ja kynttelikköä.

Ei varmaan tuo pöytäliina pelkästään ole iso asia mutta itselle kävi niin että alkoi just tuollasesta pienestä harmittomasta "sisustamisesta" anopilla asia,ensin liinat,kohta matot,sitten olikin jo huonekalut uusilla paikoilla.... istuttiin sitten samaan pöytään ja sanoin anopille että kiitollinen olen avusta mutta liika on liikaa,suuttui tietenkin aluksi,mutta asiaa pohdittuaan huomasi itsekkin ettei toisen kotiin voi mennä tekemään omia juttuja,nyt ollaan hyvissä väleissä

mittaamaan että millaisen joululiinan hän tuo.. juttu meni siis niin, että anoppi soitti "onko teillä joululiinaa pöydälle". Sanoin, että en käytä liinoja yleensäkään kun meillä on kaunis puupinta pöydässä enkä koe liinoja tarpeelliseksi. Anoppi jatkoi että hällä on punainen ja valkoinen liina, että jomman kumman hän tuo pöytään, että kuinka leveä pöytä on. Sanoin että en tiedä pöydän leveydestä enkä liinoista kun ei ole meillä ollut tapana käyttää... Anoppi asuu n. vartin kävelymatkan päässä ja äsken ovikello soi. Siellä se oli mittanauhan kanssa ja mittasi pöytämme leveyden. Samalla toi ison kynttelikön ja sanoi että se voi olla pöydässä että hän tuo kynttilät. Ilmoitti siis vain näin ja sitten lähtikin jo menemään.

Olen viimeisilläni raskaana ja on taapero hoidettavana.. lievästi sanottuna vituttaa tuollainen hössötys.

en jaksa lukea muidenkommentteja. Kuitenkin vaan hyökkäävät tietysti kimppuusi. Mutta suoraan sanottuna, en voisi kutsua tuossa tilanteessa meille appivanhempia. Muistan miten väsynyt olin kuopusta odottaessani, ja jos heille on joku helvetin liina ja kynttelikkö merkittäviä asioita, sen sijaan että toisivat vaikka ne jouluruoat pöytään tai hoitaisivat esikoistanne jotta saat levätä.

Olisin varmaan sanonut että kiitos käynnistä ja nähdään joulun jälkeen.

[QUOTE="huoh";22722157]sen sijaan että toisivat vaikka ne jouluruoat pöytään tai hoitaisivat esikoistanne jotta saat levätä.

Olisin varmaan sanonut että kiitos käynnistä ja nähdään joulun jälkeen.[/QUOTE]

No jo olet kyllä aikamoinen! Pöytäliinan sijaan vaikka jouluruuat tai esikoisen hoitaminen? Että tee edes jotain tai nähdään joulun jälkeen?! Prinsessa vaatii passaamista "kun mä olen raskaana". Itse olet lapsesi tehnyt ja pienellä ikäerolla, elä nyt sen asian kanssa. Myös joulu on joka vuosi samaan aikaan. Uskomatonta kitinää kun on niiiiiin raskasta. Anoppi on aikoinaan tehnyt oman osuutensa ja nyt on hänen vuoro levätä jos haluaa ja hössöttää vaikka siitä liinasta. Sä olet todella ilkeä omanapainen miniä jos noin estät isovanhempaa ja lasta tapaamasta jouluna sillä perusteella, että anoppi ei tuo ruokia pöytään tai anna sulle jotain lepolomaa. Huh.

Ymmärrän täysin. Me olemme joulun kotosalla jotta saan tehdä/saamme tehdä asiat juuri kuten haluamme. Lapsen takia olemme pyytäneen pukin ajaksi molemmat vanhemmat ja yksinäisen isomummon meille kahville. Nyt anoppi keksi että tulisivat yökylään! Onneksi peruivat itse pienestä ihmetyksestämme johtuen, jotta ei tarvinnut pahoittaa mieltä! Mutta hyvin tarkkaa ohjeistusta tulee kinkuista, ruuista, kaikesta ja tuo liinakysymys oli meillä isomummon ja oman äitini kanssa ristiäisissä kastepöydän osalta... hitusen erilaisena...

Nää on inhottavia....itse en varmaan liinaa laittaisi tai keksisin jonkun sellaisen kattauksen, johon liinaa ei tarvita ;)

Yhteistyössä