Voi paskan paska... niin sammui se pienikin toivonpilkahdus erilaisesta huomisesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luuseri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luuseri

Vieras
Enpä päässyt taaskaan opisekelemaan, kun ei ole alan työkokemusta eikä aiempaa koulutusta alalta. Tosi kiva kun ei ole mitään mahdollisuuksia mihinkään, kukaan jaksa näitä jatkuvia pettymyksiä:(

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22727368:
Kerrotko mulle tuollaisen alan mihin kuka vain pääsee?
Hain opiskelemaan tietojenkäsittelyn tradenomiksi ja siihen ei merkonomin tutkinto ja toimistotyöt pohjaksi riittäneet.

saat mun opiskelupaikan. Opiskelin tota mutta osoittautui etten tykännytkään siitä. Ja meidän kouluun pääsi kyllä tyyliin kuka vain ja sen takia mäkin sinne hain. Katsele muita Amkeja joissa sitä voi opiskella.

Hain opiskelemaan tietojenkäsittelyn tradenomiksi ja siihen ei merkonomin tutkinto ja toimistotyöt pohjaksi riittäneet.

Eikä siinä kuitenkin ole pääsykoe? Ja edellisen tutkinnon arvosanat vaikuttavat? Siis yo- tai amistodistus.

[QUOTE="vieras";22727403]Eikä siinä kuitenkin ole pääsykoe? Ja edellisen tutkinnon arvosanat vaikuttavat? Siis yo- tai amistodistus.[/QUOTE]

Meillä ainakin oli. Mutta meillä ois päässy sisään vaikka ei olis osallistunut pääsykokeisiin koska pisteet oli niin alhaalla että pelkillä hyvillä todistuksilla ja työkokemuksella ois saanu tarpeeks pisteitä.

Esimerkiksi lähes mitä tahansa ammatillista toisen asteen tutkintoa pääsee opiskelemaan,ellei ole astmaa tms. sairautta.
Ja tuohan nyt on ihan normaalia, eivät kaikki pääse ensi yrittämällä opiskelemaan haluamaansa alaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22727460:
No tämä oli erillishaun kautta, eli ei pääsykoetta.

No luitko ne erillishaku ohjeet? Joskus pitää olla tietty aika työkokemusta tai ns vanhamuitoinen samantason tutkinto ja silloin opiskeluaika on lyhyempi. Esin suurtalousesimiehet voivat päivittää tutkintonsa restonomiksi 1,5-2 vuodessa kun se kokilta ottaa 3,5-4 vuotta.

[QUOTE="jaa";22727504]No luitko ne erillishaku ohjeet? Joskus pitää olla tietty aika työkokemusta tai ns vanhamuitoinen samantason tutkinto ja silloin opiskeluaika on lyhyempi. Esin suurtalousesimiehet voivat päivittää tutkintonsa restonomiksi 1,5-2 vuodessa kun se kokilta ottaa 3,5-4 vuotta.[/QUOTE]

No luin. Eikä ollut tuollaisia vaatimuksia.

Harmi. Itse jouduin hakemaan kaksi kertaa, ennen kuin pääsin lukemaan tietotekniikkaa mutta tällä kertaa onnistui. Opiskelut alkaa tammikuussa ja laskin juuri, että olen oikeutettu aikuiskoulutustukeenkin, joka on noin 2000€ kuussa opintovapaiden aikana joten elämä hymyilee.

Onnea sinullekin tuleviin hakuihin, kyllä se vielä tärppää!

Yhteistyössä