Onko apteekin kosmetiikka-tuotteet parempia kun esim. prismasta ostetut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ystäväni kehuu aina maasta taivaaseen hänen ostamiaan apteekin kasvojen hoitotuotteita ja vertaa niitä minun tuotteisiin jotka olen ostanut VAIN ns. normaalikaupasta (prisma). Hänen tuotteet toki maksaa paljon enemmän mutta onko niissä eroja? Olen tullut hyvin näilläkin toimeen. Ystäväni käyttää mm. favoraa, vichyä, avenea ja olikohan se joku widmer?? Minä ostan yleensä niveaa tai carnier-tuotteita. Tunnen itseni niin "nollaksi" kun näistä keskustellaan ja ystäväni ottaa tämän melkein joka kerta keskusteluaiheeksi. Tuntuu siltä hän vain haluaa nolata minut. Ottakaa kantaa! Kiitos!

kyllä apteekista saa parempia, siellä ne on kunnolla tutkittuja ja kehiteltyjä. Apteekilla on omat standardinsa tuotteittensa suhteen, joten sinne ei kitään hölynpöly carnier-tuotteita otettaisi ikinä. Fakta.

kyllä apteekista saa parempia, siellä ne on kunnolla tutkittuja ja kehiteltyjä. Apteekilla on omat standardinsa tuotteittensa suhteen, joten sinne ei kitään hölynpöly carnier-tuotteita otettaisi ikinä. Fakta.

7 vuotta apteekissa työskennelleenä en ole koskaan mihinkään standardeihin törmännyt ja sen verran tuntemusta asiaan löytyy että sanoisin niiden olevan ihan samanlaisat kosmetiikkaa kuin muuallakin. Ainoa ero on se että monissa apteekin sarjoissa on erikoisvoiteita tietylle iho-ongelmalle ja kaupan perussarjoissa ei välttämättä ole. Laadukkaita tuotteita saa ihan ruokakaupastakin, toki kaikki siellä myytävänä ei ole niin laadukasta ja onnistunutta ja raaka-aineissa on enemmän katsottu hintaa kuin koostumusta ja toimivuutta. Toisaalta taas hinta ei ole täysin laadun mittari ja jokaisen onkin itse löydettävä omalle iholleen sopivat tuotteet. Ja omalle kukkarolle sopivat. Itse olen vuosia käyttänyt apteekin tuotteita ja löytänyt niistä omalle iholle sopivat. Nyt olen siirtynyt kokonaan Dermosiliin ihan hinnan takia ja löytänyt sieltä toimivan setin.

En tiedä paremmuudesta mutta miun naamallle käy paremmin esim Vichy kuin Nivea. Olen kokeillut. Mutta jos siule käy esim Nivea hyvin niin käytä toki :)

Ellei ole iho ongelmia, niin puhdistustuotteet voi hyvin ostaa edullisimmista sarjoista ja sitten hoitotuotteet eli ihovoiteet vähän parempaa.

Mun täytyy kyllä sanoa, että en pidä esim. ACO:n tuotteita kovin ihmeellisinä. Ihan ok ja kivat purnukat, mutta enpä tiedä onko paljon jotain perus Lumenea tai L'orealia parempaa.

Mun kosmetologikaveri sanoo aina, että ei kannata jumittua käyttämään vain yhtä tuotesarjaa pitkäksi aikaa. Hän suosittelee, että samaa sarjaa käyttää korkeintaan kaksi putelisarjallista peräkkäin ja sitten käyttää välillä muuta. Iho kuulemma tottuu noihin tuotteisiin, jos välillä ei vaihda, ja hoitotuotteiden lopputulos ei sit ole yhtä hyvä kuin se olisi, jos aina ei käyttäisi samaa. Ja ei, hän ei sano tätä saadakseen mut ostamaan jotakin, sillä en osta hoitotuotteita häneltä vaan sieltä apteekista :)

Alkuperäinen kirjoittaja siitä paremmuudesta...;22731248:
En tiedä paremmuudesta mutta miun naamallle käy paremmin esim Vichy kuin Nivea. Olen kokeillut. Mutta jos siule käy esim Nivea hyvin niin käytä toki :)

Mitä vichyä käytät? Kaverin käyttää sitä normadermia. Joka on kai rasvaiselle iholle, mulla lähinnä kuiva ei siis sovi minulle?

Mulla oli viimeksi Nivean perusrasva, ostin cittarista mammuttimarkkinoilta. Nyt kun se loppui, päätin kokeilla Vichy sarjaa. Huomattava ero on näillä.
Riippuu jokaisen ihosta, mitä se vaatii. Joku voi pärjätä huonommallakin ja toisen taas tarvii ostaa hoitavampia tuotteita.

Eikä tuo Vichy niin hirveen kallista ole. Purkki kestää kuitenkin useamman kuukauden. Noissakin on eroja, löytyy yli 20e ja yli 30€.

Ei ne taida sen kummemmin erota markettien tuotteista, ainoastaan valikoimaa on eri tavalla mm. eri ihotyypeille. Vaikka ne ois kuinka tutkittuja tahansa, on niitäkin joille ei käy muut kuin nämä "perus Lumenet".

[QUOTE="vieras ap";22731450]Pitänee siis mennä apteekkiin ja pyytää näitä näytteitä sieltä. Mikä ois hyvä sarja aloittaa?[/QUOTE]

Pyydä vaikka kaikista sarjoista sulle sopiva tuote/näyte esim kuivan ihon.

Ei. Kummankaan tuotteista ei voi ostopaikan perusteella sanoa yhtään mitään. Esimerkiksi Vichyn voiteet ovat pitkälti "silikonimössöjä" ja sieltä Prismasta voi saada paljon parempia tuotteita kuin jotkut apteekin tuotteet. Vastaavasti apteekissakin voi olla hyviä tuotteita.

Ei se ostopaikka, vaan ainesosat. Mä en ikimaailmassa käyttäisi rahojani enää apteekin tuotteisiin, kun ei siellä ole sisällöllisesti mielestäni laadukkaita tuotteita ja hinnat ovat ihan järkyttäviä. Voi toki olla, että sinne on ilmestynyt sellaisiakin tuotteita joihin en ole viime aikoina perehtynyt, mutta...

[QUOTE="Blushing";22731525]Ei. Kummankaan tuotteista ei voi ostopaikan perusteella sanoa yhtään mitään. Esimerkiksi Vichyn voiteet ovat pitkälti "silikonimössöjä" ja sieltä Prismasta voi saada paljon parempia tuotteita kuin jotkut apteekin tuotteet. Vastaavasti apteekissakin voi olla hyviä tuotteita.

Ei se ostopaikka, vaan ainesosat. Mä en ikimaailmassa käyttäisi rahojani enää apteekin tuotteisiin, kun ei siellä ole sisällöllisesti mielestäni laadukkaita tuotteita ja hinnat ovat ihan järkyttäviä. Voi toki olla, että sinne on ilmestynyt sellaisiakin tuotteita joihin en ole viime aikoina perehtynyt, mutta...[/QUOTE]

No kerro esimerkkejä hyvistä tuotteista.

Nää on niin ikuisuuskysymyksiä. minä tykkään Acon tuotteista, sopii tosi hyvin minun iholleni. Kokeillut olen kyllä laidasta laitaan markettituotteita, apteekin tuotteita, Cliniquen ja Sisleyn tuotteita, Oriflamea, Avonia ja pelkästään kosmetologilta saatavaa sarjaa (en millään muista sarjan nimeä). Apteekin sarjoissa on myös se etu, että toisin kuin marketista, sieltä saa tuotteita finnejä vastaan herkälle ja aikuiselle iholle. Marketissa ne epäpuhtauksia poistavat tuotteet on aina jotain nuorten sarjaa ja todella vahvoja ja kuorivia vaikka kyljessä lukisikin päivittäin käytettävä.

Yhteistyössä