ottaisitko väkivaltaiset vanhempais jouluksi kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilkeä kenties?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilkeä kenties?

Vieras
ihan gallupina kyselen (itse olen saanut niin paljon asian tiimoilta sättimistä ja ihmettelyä) että ottaisitteko epästabiilit ja väkivaltaiset omat vanhempanne jouluksi kylään kotiinne, siis ihan yökylään kun välimatka on pitkä?

Itse en ota, ja vanhempani saavat viettää joulun yksin. Syynä on se että isäni on erittäin väkivaltainen ja kilahtaa pienimmästäkin asiasta, mm. jos joku uskaltaa olla eri mieltä hänen kanssaan tai jos joku väittää vastaan. On siis ollut väkivaltainen AINA, pahoinpidellyt lapsuudessani ja yrittänyt aikuisiälläkin pari kertaa pahoinpidellä minut, mm. raskaana ollessani. Isän kanssa saa jatkuvasti olla sukkasillaan ja pidättää hengitystään ettei vain sano mitään väärää, jolloin isä käy kimppuun ja aloittaa raivokohtauksensa.

Haluan turvata oman joulurauhan omille lapsilleni enkä pilata joulua tuomalla tuollaiset isovanhemmat kotiini. Olen kuitenkin saanut tosi paljon haukkuja, syyllistämistä ja ihmettelyä, että eihän jouluna ketään pidä jättää yksin ja suvun "kuuluu" pitää jouluna yhtä.

Olenko nyt sitten jotenkin kylmä ja itsekäs ihminen?

En todellakaan ottaisi.

Mulla on omien vanhempien kanssa hyvät välit ja ovat ihania ihmisiä, silti saavat olla joulun yksin, on ilmoitettu että halutaan levätä vain omalla porukalla.

Et ole! Olet rohkea ja teet juuri oikein kun suojelet lapsiasi. Ihan oikein että vanhempasi viettävät joulun yksin, kyllä paha saa palkkansa. Hyvää ja turvallista ja ihanaa joulua teille!

no sitten vielä vähän jatkokysymystä, näyttää nimittäin siltä että toinen vanhemmistani alkaa olla huonossa kunnossa ja saattaa olla että toinen jää leskeksi (isä). Ottaisitteko yksinäisen vanhempanne jouluksi kylään jos hän olisi väkivaltainen? Kauhulla nimittäin odotan sitä että jos isä on yksinäinen (siis leski) ja joutuu viettämään ihan oikeasti yksin joulun, että millaisen syyllistyksen ja suvun painostuksen joudun sitten kokemaan, kun en silloinkaan halua isääni luokseni. Tämä on toki siis spekulaation asteella, mutta kehtaisitteko jättää yksinäisen oman vanhempanne viettämään joulua yksin?

no sitten vielä vähän jatkokysymystä, näyttää nimittäin siltä että toinen vanhemmistani alkaa olla huonossa kunnossa ja saattaa olla että toinen jää leskeksi (isä). Ottaisitteko yksinäisen vanhempanne jouluksi kylään jos hän olisi väkivaltainen? Kauhulla nimittäin odotan sitä että jos isä on yksinäinen (siis leski) ja joutuu viettämään ihan oikeasti yksin joulun, että millaisen syyllistyksen ja suvun painostuksen joudun sitten kokemaan, kun en silloinkaan halua isääni luokseni. Tämä on toki siis spekulaation asteella, mutta kehtaisitteko jättää yksinäisen oman vanhempanne viettämään joulua yksin?

jättäisin. ihminen joka on pilannu ja turmellu lapsuuen, pelkoa yms. ei kiitos. olkoot yksin ja miettikööt mitä teki.

Tiedän tunteesi ap. Anoppi on viikonloppujuopottelija, ja välillä putki jää päälle viikollakin. On ollut kuulemma samanlainen koko miehen lapsuuden. Monta joulua ennen lapsen syntymää ehdittiin pilata, kun anoppi olikin yhtäkkiä tillintallin ja heilui juoppohulluna huutelemassa yöt läpeensä.

Olen lapsen syntymän jälkeen ilmoittanut ykskantaan, ettemme tule sinne jouluisin, ja muuten jos tullaan kylään, ollaan hotellissa yötä (asutaan kaukana heistä). Onhan se kurjaa ja itseä harmittaa, kun selvinpäin on mukava mummi, mutta en uskalla ottaa pienen lapsen kanssa riskiä. Liian monta kertaa se on nähty, ettei korkki pysy kiinni.

Oon myös miettinyt mitä sitten tapahtuu, kun anoppi vanhenee ja sairastuu (tuolla juomisella varmasti pian alkaa kroppa krempata). Välllä ajattelen julmasti, että jos hänestä ei ole aikanaan ollut pitämään huolta omasta lapsestaan (mieheni viettänyt lapsena paljon aikaa oman isoäitinsä kanssa), niin pitääkö meidän muka sitten alkaa paapoa anoppia, joka on itse terveytensä pilannut.

Mä sanoisin suoraan isälle, että väkivaltaisuutensa takia ei ole toivottu vieras. Jos ottaa herneen nenäänsä niin voivoi. Ennemmin ihmisten sättiminen kuin pelko omasta tai lasten turvallisuudesta.

Itseasiassa. Mä olisin laittanut välit poikki jo kauan aikaa sitten. En voi sietää ihmisiä, jotka lyövät tai muuten pahoinpitelevät varsinkaan läheisimpiään ja lapsiaan.

jos sukulaisille asia on noin tärkeä, kutsukoot vanhempasi luokseen. älä kuuntele ihmisiä, jotka ahdistelevat sinua oman mielenrauhansa takia olematta valmiita tekemään mitään muuta

Mikset sä kysäse niiltä syyllistäjiltä, jos ne vois ottaa sen sun isäsi jouluksi niille. Kuka sen sanoo, että sä olet ainoa joka voi sen kanssa joulun viettää? Parempi sentään näiden syyllistäjien luona kuin ihan yksin. Tai siis niiden logiikan mukaan..