Mitä hankkisit alesta, jos olisiit minä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
2 lasta, nuorempi 3 v voi periä vanhemman ulkovaatteet. rahaa ei ole paljon käytettävissä. ostaisitteko silti jotain uutta nuoremmallekin?

Vanhempi 5,5 v tarvisi uudet. Löysin kirpparilta kosteussuojattomat toppahousut (kappahl) ja takin (h&m) , luultavasti sopivan kokoiset ensi talvena. ostaisko tähän vielä kummatkin kosteussuojatut, vai vain toiset (housut)?

Entä villahaalari, vieläkö ostaa se eskarille? toppahaalaria on tänäkin vuonna käyttänyt vähän pitkin hampain. Mielummin laittaa 2-osaisen päälle. Joten sen aidan jättää väliin

MÄ ostaisin kosteussuojatut housut sen takin kanssa mikäli takki varmasti mahtuu ensi vuonna. Mieluiten ostaisin koko puvun alesta siinä vaiheessa kun aleprosentit on -40-50%. Villavaatteet tulee halvimmiksi jos ne tekis itse. NOvitan 7 veljestä tai nallelanka ei tuu maksamaan paljoakaan villahousuihin ja paitaan.

ostain kaksiosaisen villa tai fleeceasun eskarilaiselle sekä kostaussuojatut housut ja takin. Housut tuntuvat olevan monesta paikasta jo loppu, joten niitä tuskin jää paljoakaan isompiin aleihin. Eikä takkejakaan montaa kokoa tunnu ainakaan nettikaupoissa olevan.

MÄ ostaisin kosteussuojatut housut sen takin kanssa mikäli takki varmasti mahtuu ensi vuonna. Mieluiten ostaisin koko puvun alesta siinä vaiheessa kun aleprosentit on -40-50%. Villavaatteet tulee halvimmiksi jos ne tekis itse. NOvitan 7 veljestä tai nallelanka ei tuu maksamaan paljoakaan villahousuihin ja paitaan.

Tän vuotinen takki on käytetty löytö reimaecin 104 cm, ollut nyt 2 talvea ja enää ensi vuonna ei tuu mahtumaan. Se h&m takki on 116 cm muttei näytä tolkuttoman isolta.

Mistähän saisi halvimmalla 2-osaisen villapuvun? En osaa itse sitä kutoa, mutta näin hyvissä ajoin saisin jonkun sen kutomaan ensi talveksi, jos ostaisin langat. Pitäiskö sen kuitenkin olla villatakki ja housut?

[QUOTE="vieras";22746676]ostain kaksiosaisen villa tai fleeceasun eskarilaiselle sekä kostaussuojatut housut ja takin. Housut tuntuvat olevan monesta paikasta jo loppu, joten niitä tuskin jää paljoakaan isompiin aleihin. Eikä takkejakaan montaa kokoa tunnu ainakaan nettikaupoissa olevan.[/QUOTE]

Normikaupoistakin loppu jo? Asun pk-seudulla, joten kauppoja on pilvin pimein.

osaisko kukaan vinkata missä urheilukaupan puvussa/housuissa olisi hyvä hinta-laatusuhde? Ei kauhean kallis mutta kosteussuojattu.

[QUOTE="aapee";22746698]Tän vuotinen takki on käytetty löytö reimaecin 104 cm, ollut nyt 2 talvea ja enää ensi vuonna ei tuu mahtumaan. Se h&m takki on 116 cm muttei näytä tolkuttoman isolta.

Mistähän saisi halvimmalla 2-osaisen villapuvun? En osaa itse sitä kutoa, mutta näin hyvissä ajoin saisin jonkun sen kutomaan ensi talveksi, jos ostaisin langat. Pitäiskö sen kuitenkin olla villatakki ja housut?[/QUOTE]

Mä en kyllä tiedä mistä sais halvimmalla 2 osaisen. Itse kun neulon lasteni villavaatteet. Ei teillä oo mummia, kummia tai isomummia tms joka harrastaa neulomista? Jos tekis sun lapselle villahousut ja takin tulevaa talvea varten? Langat ei maksais paljoa niihin. Mun mielestä villatakki on käytännöllisempi kuin villapaita.

Mä en kyllä tiedä mistä sais halvimmalla 2 osaisen. Itse kun neulon lasteni villavaatteet. Ei teillä oo mummia, kummia tai isomummia tms joka harrastaa neulomista? Jos tekis sun lapselle villahousut ja takin tulevaa talvea varten? Langat ei maksais paljoa niihin. Mun mielestä villatakki on käytännöllisempi kuin villapaita.

Mä just mietin tätä, että varmaan mun kummini viitsisi kutoa, varsinkin kun nyt aikaa on paljon (tarvisi ne isommat vasta ensi syksynä). Taidan pyytää häneltä :).

Ostan langat ja annan kiitokseksi esim. kesäkukkia, pystyn niitä taimittamaan ja laittamaan hänelle (olen ennenkin tehnyt ja nyt jouluna amaryllikset).

Teetkö ihan perusmallilla ja nallella vai 7 veljeksellä? Paljonko lankaa menee?

[QUOTE="aapee";22746859]Mä just mietin tätä, että varmaan mun kummini viitsisi kutoa, varsinkin kun nyt aikaa on paljon (tarvisi ne isommat vasta ensi syksynä). Taidan pyytää häneltä :).

Ostan langat ja annan kiitokseksi esim. kesäkukkia, pystyn niitä taimittamaan ja laittamaan hänelle (olen ennenkin tehnyt ja nyt jouluna amaryllikset).

Teetkö ihan perusmallilla ja nallella vai 7 veljeksellä? Paljonko lankaa menee?[/QUOTE]

Mä oon tehny sekä että. Nallelanka on ohuempaa ja kivempaa toppavaatteiden alla. Mulla on menny 120cm villahousuihin ja -takkiin ehkä 5 kerää lankaa ja täällä ne maksaa 3e/kerä. Mun mielestä se on edullista kun huomioi että laadukkaat villahousut ja -takki maksaa uutena n 60e. Ja sä pystyt sitte jättää ne villavaatteet pienemmälle nii hälle ei tarvii tehdä erikseen samaa kokoa.Ihan perusmallilla oon tehny useimmiten kun ne saa valmiiksi äkkiä. 3 lapselle ku teen niin ei mulla oo aikaa neuloa kaikenmaailman kiemuroita :D

Mä oon tehny sekä että. Nallelanka on ohuempaa ja kivempaa toppavaatteiden alla. Mulla on menny 120cm villahousuihin ja -takkiin ehkä 5 kerää lankaa ja täällä ne maksaa 3e/kerä. Mun mielestä se on edullista kun huomioi että laadukkaat villahousut ja -takki maksaa uutena n 60e. Ja sä pystyt sitte jättää ne villavaatteet pienemmälle nii hälle ei tarvii tehdä erikseen samaa kokoa.Ihan perusmallilla oon tehny useimmiten kun ne saa valmiiksi äkkiä. 3 lapselle ku teen niin ei mulla oo aikaa neuloa kaikenmaailman kiemuroita :D

Kiitos, nallea ostamaan sitten :). Ei se kuulosta pahalta, että langat ton verran. Kuitenkin alestakin saa olla tyytyväinen jos saisi alle 20 e villapuvun tai villatakin ja housut.

Teetkö ihan oikeaa neuletta vai joustinneuletta?

Yhteistyössä