Alkuperäinen kirjoittaja tiettekö;22748440:
ettei todellakaan oo mikään ihme että nykyään on maailma piukassa häiriintyneitä adhd lapsia!!! ennen on menty nukkuun ilta 7 ja herätty aamu 4. Nykyään lapset saa valvoo just miten paljo tykkää, tehdä mitä tykkää jne. Sit valitetaan ku on niin mahdottomia lapsia. Aikuiset on idiootteja jotka ajattelee tasan sitä OMAA parastaan, että saavat ITE nukkua aamulla pitkään. Painukaa itteenne ja miettikää vähän. Lapsi tarvii säännölliset rutiinit ja kunnon yöunen. Piste.
Lueppas itse tuo viestisi ajatuksella, ja mieti sitten miten esimerkiksi lasten rutiinit ja kunnon yöuni vaarantuvat, jos lapsilla on säännöllinen rytmi, menevät nukkumaan klo 21.00 ja nousevat klo 7.30? Se, että eri perheet noudattavat erilaista rytmiä johtuu ihan tasan tarkkaan jokaisen perheen omista tarpeista.
Esim. itse haluan viettää aikaa lasteni kanssa. Koska keskimmäisellä on aamuja, jolloin koulu alkaa kello yhdeksän, ja koska koulumatka on turvaton ja minun on mahdollista viedä hänet kouluun, olen töissä vasta 9.30 noina aamuina - siitä seuraa, että lopetan työt 17.30. Olen kotona klo 18.00 ja ehdin viettää aikaa lasteni kanssa. Lapsilla on säännöllinen rytmi ja riittävän pitkät yöunet.
Sinun mallillasi lapset menisivät nukkumaan vaikka kuinka aikaisin, hädin tuskin ehtisin tehdä mitään lasteni kanssa, ja aamulla ajettaisiin lapset roikkumaan pystyssä kotiin, jolloin myös kouluun lähtö vaikeutuisi, kun kotona pitäisi notkua odottamassa, koska kello on tarpeeksi. Edelleen, minun pitäisi viedä koululainen ja edelleen olisin samaan aikaan töissä.
Tässä maailmassa kun ei tasan ole yhtä ainutta oikeaa tapaa toimia.
Se mihin viittaat ennen, on kyllä ollut sidottuna valon määrään, illalla on talvella, ja nimenomaan talvella menty nukkumaan aikaisin, koska ei ole ollut lamppuja, kesäisin on valvottu ja tehty töitä pitkään iltaan, kun valo on riittänyt. Aamulla ei ole talvisin noustu neljältä, vaan noin kuuden aikaan ja menty suoraan navetalle huolehtimaan eläimistä. Kesällä on saatettu nousta aiemminkin.