Miksi aina sanotte, että mene töihin? Kun minähän olen jo töissä vaikka "köyhä" olenkin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
Sattuu olemaan vielä vakituinen työkin, kaupungilla. Palkka vaan on kehno ja mikäli joudun olemaan saikulla reuman takia, se on vielä huonompi. Esim joulukuussa sain n. 700e.
Lapsia on kaksi kouluikäistä joilla kuluu kenkää ja vaatetta.
Asumistuki on aika pieni, koska siinä lasketaan bruttotulot, se mitä todellisuudessa jää käteen ei niitä kiinnosta.
Sama juttu on toimeentulotuessa, niiden raja on pieni että sitä vois saada.
Kun olin kesällä pakollisella palkattomalla vapaalla, ilman palkkaa siis, sain tt-tukea peräti 350 euroa.

Ja kyllä, nyt olen joululomalla ja ajatellut vakavasti irtisanoutuvani vaikka kuinka vakityö. Menisin opiskelemaan lisää...
Nyt mulla on siihen tilaisuuskin, kun lapseni ovat jo isompia. Toki yhä tarvitsevat äitiä täällä kotona, joten esim mitääm vuorotyötä en voi ottaa.
Lapset ensin! Se tästä vielä puuttuisi, että itse on sos.alalla töissä ja omat lapseni voisivat huonommi
 
Nimenomaan, suuriosa köyhistä käy jo töissä. Eipä kaikilla palkoilla täällä eletä.

Totta. Toki olen hyvilläni siitä että mä edes yritän. Ei tarvitse olla työttömänä. teki mieli sanoa, että "muiden elätettävänä" mut se ei taida ihan pitää paikkaansa...
saanhan mä yh:na asumistukea jne.
Mut niin kauan kuin on paska palkka, en täysin omillani tulekaan toimeen. ja ihmisten pitää ymmärtää se, että yh ei voi tehdä kolmea duunia yhtaikaa koska lapset ovat tärkeämpiä.
Ei kaikilla ole sukulaisia niitä lapsia hoitamassa. Jos mä olisin vuorotyössä, mun pojat olis täysin hunningilla sen aikaa.
ja mitään ongelma-nuoria en ole tässä kasvattamassa..ehei.
 
Niin siis mulla on oikeasti kolme lasta, vanhin asuu isällään. Nyt oli kyse tästä ruokakunnasta. Mutta vaikka näin onkin, makselen isällään asuvan lapsen kuluja siinä missä kuin hän asuisi vakituiseen täällä.
Joululahjojakin ostelin yksin hänelle, koska isänsä ei ostanut mitään, eikä tulis pieneen mieleeni että saisi lahjoja vähemmän kuin sisaruksensa.

Luojalle kiitos, että saatiin lahjoituksia!
 

Yhteistyössä