Suositelkaa mitä opiskelisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ammatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi ammatti

Vieras
Olen jo kohta 40. Olen opiskellut ylioppilaaksi + sen jälkeen amk-tutkinnon alalta, joka ei oikein hyvin enää työllistä eikä sovi kaikin osin mulle lapsellisena (työajat). Kyseessä kulttuuri-ala. Aion vaihtaa alaa.

Mikä olisi ok? Opettaja? Esim. äidinkielen/ilmaisutaidon/et:n opettaja. Kestää kauan, muuten sopisi (olen tehnyt paljon lasten ja nuorten kanssa töitä). Ja myös opettanut, vetänyt työpajaa..

Sosionomin tutkinto on toinen mitä mietin, laajempi tutkinto, lyhyempi koulutus. Kiinnostaa myös lastensuojelutyö, koulukuraattorin työ tms.

Muita sopivia? Mikä olisi päivätyö (sinänsä 3-4 v koulutuksen päätyttyä nuorin lapsi on jo koulussa ja mulle käy vähän paremmin iltatyökin), kohtuullinen palkka, tämän tyyppinen työ, jolta työllistyy suht varmasti.

Voisin suositella open ammattia, jos opettaminen vaan kiinnostaa :) Hyvät loma-ajat lasten kannalta, kohtuullinen palkka, mielenkiintoinen työ. Vaihtoehtojahan on aineenopesta, opoksi tai erkkaopeksi asti.

Toisaalta sosionomin työkenttä on tosi mielenkiintoinen ja laaja. Työajoissa ja palkoissa sitten enemmän vaihtelua.

Kumpikaan noista ei käy.

Mikään ammatti, jossa pitää pistää ym. ei käy.

Oikeustiede ei kiinnosta. Ei myöskään kauppatiede.

Kummatkin pilaehdotukset lienevät pisimpiä koulutuksia.

Kumpikaan noista ei käy.

Kummatkin pilaehdotukset lienevät pisimpiä koulutuksia.

[QUOTE="aapee";22772820]Kumpikaan noista ei käy.

Kummatkin pilaehdotukset lienevät pisimpiä koulutuksia.[/QUOTE]

Kuinka niin pila? Minä olen lääkäri, en mikään PILA!

Voisin suositella open ammattia, jos opettaminen vaan kiinnostaa :) Hyvät loma-ajat lasten kannalta, kohtuullinen palkka, mielenkiintoinen työ. Vaihtoehtojahan on aineenopesta, opoksi tai erkkaopeksi asti.

Toisaalta sosionomin työkenttä on tosi mielenkiintoinen ja laaja. Työajoissa ja palkoissa sitten enemmän vaihtelua.

Niin, itse työajat on hyvät. Plus tulen hyvin toimeen teinienkin kanssa, olen opettanut paljonkin.

Luultavasti jos haen opettajaksi, niin se on sitten aineenopettaja. Äidinkieltä ja jotain muuta.

Sosionomi taas antaa paljon vaitoehtoja myös entisen tutkinnon kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja no entäs;22772849:
Yhteisöpedagogi eli kansalaistoiminnan ja nuorisotyön osaaja.
3,5 vuotta humanistisessa ammattikorkeassa?

Tätäkin mietin, ja jopa kulttuurituottajan ylempi amk-tutkintoa, mutta ei ehkä niin varma työllistäjä? Vai onko?

Haluan nyt siis että tää lopputyöura (25-30 v) on selkeämmin työllistävä. Järkivalinta :).

OIkein pohdin mutta varmasti työllistävää alaa ei olekaan. Maailma muuttuu nopeaan.
Mites ois hieroja? Vajaan vuoden koulutus ja saat olla ihmisten kanssa ja yksityisyrittäjänä päättää itse työaikasi ja palkkakin on melko mukava. Lääkäriksi lukeminen ei kannata taloudellisesti nelikymppisenä eikä muutenkaan kukaan kestä siinä iässä sitä ryynäämistä erikoistuen että epäilenpä ettei ketjun aiempi "lääkäri" ihan lääkäri kuitenkaan ole.

[QUOTE="Milla";22773463]OIkein pohdin mutta varmasti työllistävää alaa ei olekaan. Maailma muuttuu nopeaan.
Mites ois hieroja? Vajaan vuoden koulutus ja saat olla ihmisten kanssa ja yksityisyrittäjänä päättää itse työaikasi ja palkkakin on melko mukava. Lääkäriksi lukeminen ei kannata taloudellisesti nelikymppisenä eikä muutenkaan kukaan kestä siinä iässä sitä ryynäämistä erikoistuen että epäilenpä ettei ketjun aiempi "lääkäri" ihan lääkäri kuitenkaan ole.[/QUOTE]

Juu ei lääkäriksi :).

Ei ehkä ihan niin fyysistä työtä kuin hieroja tai se turvekuopan kaivaja. Enemmän henkistä työtä.

[QUOTE="amppari";22773537]Opiskele mehiläistenhoitajaksi. Talvella on rauhallisempaa, ehdit olla lasten kanssa ja opiskella lisää.[/QUOTE]

Ei kiitos.

Joku ihan todellinen, järkevä ammatti.

Suosittelen luokanopen hommaa. On paljon helpompaa kuin äidinkielen aineenopen homma ja töitä (myös vakivirkoja) on tosi paljon enemmän tarjolla kuin aineenopen hommia, oli aineyhdistelmä mikä tahansa.

Katselin tuota sosionomi (amk) pääsyvaatimuksia.

Saisin koulumemestyksestä täydet 30 p, 5 p ensisijaisuudesta, sitten valintakoe ratkaisee... uskoisin että pääsisin kyllä sisään.

Yhteistyössä