Vieraita tulossa uutena vuotena - mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaveri soitti ja kysy et voivatko tulla uutena vuotena meille. Lupasin kun ei meillä muutakaan.
No sit alettiin puhumaan tarjoiluista. kaverista tuntu et pitää olla monenlaisia salaatteja ym. Päädyttiin sitte et minä teen yhden ja kaveri toisen. Kaveri sit siihen perään et hän ottaa ne aineet mukaan niin tekee sen salaatin (makaroni) sit täällä. Ite ihan et haloo!
Kummallakin isot perheet joten häslinkiä riittää muutenkin ilman että aletaan enää mitään salaatteja tekeen.
Tässä sit miettiny et teenkö nuo molemmat salaatit vai ootanko ja katonko tekeekö kaveri sen salaatin etukäteen vai tuoko ne aineet.. Itellä menee muutenki tosi tiukille muiden tarjottavien ja siivousten kanssa.

Mikä on ongelmasi?? Jos sinulla on jo yksi salaatti valmiina, toisen pyöräyttää varmaan kaverisi ihan suit sait sukkelaan.... tee sinä ne muut juttusi mitä sinun pitää. Kaveris kuitenkin hoitelee sen salaatin ja jollei niin sitten tyydytte vain yhteen sorttiin...

Voihan sitä ihan suoraan sanoa kaverille, että voisi olla parempi että hän tekee salaatin jo valmiiksi, koska sitä härdelliä riittää sitten kun perheet kohtaavat.
Tätä puolta mä en naisissa ymmärrä (vaikka nainen itsekin olen), että toisen pitäisi olla aina ajatusten- tai vähintään edes rivienvälistälukija.Tai sitten jos suoraan sanotaankin se sanotaan heti ilkeästi ja suuttuneena, kun toinen ei ole tajunnut ajatella samoin kuin itse. Ihan turhaa mielenpahoittamista! Asiat voi myös sanoa suoraan, mutta asiallisesti ja kohteliaasti.

Ja toinen ongelma et heitänkö tuon kuusen pihalle huomenna vai en? Lapset ei vielä haluais sitä pois, mun puolesta jo joutais. Mutta siis noilla vierailla osalla saattaa tulla allergia oireita. Suoraan kun kysyin niin en saanu mitään vastausta. tyyliin et ihan sama.
Ja siis kaverin kanssa on kiva jutella ym mutta hoidetaan talo lapset ym ihan eri tyylillä ja mua alkanu viime aikoina rassata tuo kaverin tyyli ainakin jos pitää koko päivä olla samankaton alla.

[QUOTE="a p";22773340]Ja toinen ongelma et heitänkö tuon kuusen pihalle huomenna vai en? Lapset ei vielä haluais sitä pois, mun puolesta jo joutais. Mutta siis noilla vierailla osalla saattaa tulla allergia oireita. Suoraan kun kysyin niin en saanu mitään vastausta. tyyliin et ihan sama.
Ja siis kaverin kanssa on kiva jutella ym mutta hoidetaan talo lapset ym ihan eri tyylillä ja mua alkanu viime aikoina rassata tuo kaverin tyyli ainakin jos pitää koko päivä olla samankaton alla.[/QUOTE]

Jos on vastattu tyyliin "ihan sama", sitten se on ihan sama ja pidät kuusen niin kauan kuin perheesi haluaa. Eihän nyt asioista tavitse väkisin ongelmia vääntää.

Voihan sitä ihan suoraan sanoa kaverille, että voisi olla parempi että hän tekee salaatin jo valmiiksi, koska sitä härdelliä riittää sitten kun perheet kohtaavat.
Tätä puolta mä en naisissa ymmärrä (vaikka nainen itsekin olen), että toisen pitäisi olla aina ajatusten- tai vähintään edes rivienvälistälukija.Tai sitten jos suoraan sanotaankin se sanotaan heti ilkeästi ja suuttuneena, kun toinen ei ole tajunnut ajatella samoin kuin itse. Ihan turhaa mielenpahoittamista! Asiat voi myös sanoa suoraan, mutta asiallisesti ja kohteliaasti.

Siis sanoin suoraan että jos hän tuo sen salaatin niin minä teen toisen. Puhuttiin jo muuta välissä kun alko miettimään että ei kait siinä kauaa mee jos ottaa aineet mukaan ym.

[QUOTE="a p";22773340]Ja toinen ongelma et heitänkö tuon kuusen pihalle huomenna vai en? Lapset ei vielä haluais sitä pois, mun puolesta jo joutais. Mutta siis noilla vierailla osalla saattaa tulla allergia oireita. Suoraan kun kysyin niin en saanu mitään vastausta. tyyliin et ihan sama.
Ja siis kaverin kanssa on kiva jutella ym mutta hoidetaan talo lapset ym ihan eri tyylillä ja mua alkanu viime aikoina rassata tuo kaverin tyyli ainakin jos pitää koko päivä olla samankaton alla.[/QUOTE]

No et heitä kuusta pois... lapset teillä asuu eikä itse itsensä kutsuneet vieraat.

[QUOTE="mä";22773304]Mikä on ongelmasi?? Jos sinulla on jo yksi salaatti valmiina, toisen pyöräyttää varmaan kaverisi ihan suit sait sukkelaan.... tee sinä ne muut juttusi mitä sinun pitää. Kaveris kuitenkin hoitelee sen salaatin ja jollei niin sitten tyydytte vain yhteen sorttiin...[/QUOTE]

Kun se salaatin teko ei onnistu suit sait sukkelaan. Syöjiä on vähän vajaa 20 eli salaattia pitää tehdä suht paljon. Toiseksi keittiö on minun joten joudun olemaan kaverina. Ja joo mulle riittäis yksikin mut tiedän et kaverille ei jos on ajatellu et on 2 sorttia. Ja siinä on ihan tarpeeksi ohjelmaa kun saadaan syötettyä ja juotettua valmiiksi tehdyt ruoat tälle sakille.

[QUOTE="vieras";22773372]No et heitä kuusta pois... lapset teillä asuu eikä itse itsensä kutsuneet vieraat.[/QUOTE]

Vähän hirvittää sit että saa illan kuulla et matilla sitä ja tätä ja johtuu varmaan tuosta kuusesta.

[QUOTE="a p";22773422]Vähän hirvittää sit että saa illan kuulla et matilla sitä ja tätä ja johtuu varmaan tuosta kuusesta.[/QUOTE]

Matti on aikuinen ihminen ja osaa varmaankin lähteä pois, jos on sitä ja tätä. Miksi pyörit toisten pillin mukaan?

ap tekee nyt sellasista asioista ongelmaa, että ehkä ois parasta perua koko vierailukutsu ja murjottaa kotona ihan oman porukan kanssa. ainakaan et pilaa sillon toisten iloa.

[QUOTE="vieras";22773448]Matti on aikuinen ihminen ja osaa varmaankin lähteä pois, jos on sitä ja tätä. Miksi pyörit toisten pillin mukaan?[/QUOTE]

Ei kun se matti on kaverin lapsi. Joskus oon tuon tilanteen kokenu. Ei tosin ollu joulukuusesta sillon kyse.

[QUOTE="a p";22773409]Kun se salaatin teko ei onnistu suit sait sukkelaan. Syöjiä on vähän vajaa 20 eli salaattia pitää tehdä suht paljon. Toiseksi keittiö on minun joten joudun olemaan kaverina. Ja joo mulle riittäis yksikin mut tiedän et kaverille ei jos on ajatellu et on 2 sorttia. Ja siinä on ihan tarpeeksi ohjelmaa kun saadaan syötettyä ja juotettua valmiiksi tehdyt ruoat tälle sakille.[/QUOTE]

hmm... mä en oo kyllä törmänny vielä että yhteenkään salaatintekemiseen vierähtää kymmenminuuttista enempää jollette lähde jänismetsälle lihaa hakemaan....
Annat kaverisi touhuta rauhassa...

No naisena sanoisin että tuo "ihan sama" tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että kuusi pitäisi heittää pois.

a. meidän kotiin ei vieraat kutsu itse itseään, saati sitten muita vieraita
b. vieraat eivät myöskään määrää illan tarjoilua, nyyttikestien ruoat tehdään omassa keittiössä eikä sotketa isäntäväen keittiötä
c. vieraat eivät myöskään määrittele kuusen ulosvientiä, etenkään jos omat alpset sen vielä toivovat jäävän

.. että ihan sama joo.

Alkuperäinen kirjoittaja voi räkä;22773457:
ap tekee nyt sellasista asioista ongelmaa, että ehkä ois parasta perua koko vierailukutsu ja murjottaa kotona ihan oman porukan kanssa. ainakaan et pilaa sillon toisten iloa.

Ja mistä päättelit etten osaa käyttäytyä kun vieraat paikalla? Eiköhän oo parempi et tänne valitan ja oon sit kun vieraat tulee edes vähän paremmalla päällä. Mies tästä eniten saa kärsiä kun kuuntelee mun hermoilua.
Onko sulla kokemusta pyöritää 15 lapsen ruokailut ym suht pienissä tiloissa?

[QUOTE="a p";22773471]Ei kun se matti on kaverin lapsi. Joskus oon tuon tilanteen kokenu. Ei tosin ollu joulukuusesta sillon kyse.[/QUOTE]

Mitäs jos pitäisitte kemut kaverisi allergiavapaassa kodissa?

[QUOTE="a p";22773362]Siis sanoin suoraan että jos hän tuo sen salaatin niin minä teen toisen. Puhuttiin jo muuta välissä kun alko miettimään että ei kait siinä kauaa mee jos ottaa aineet mukaan ym.[/QUOTE]

No mikset sanonut siihen lisäykseen vielä, että: " tuo kuitenkin salaatti valmiina niin päästään helpomalla" tai lähetä nyt vielä viesti, että taitaa olla parempi tehdä niin salaatin kanssa ja kysy siihen perään vielä onko kuusesta heille haittaa, jos se on jäänyt epäselväksi.

[QUOTE="mä";22773497]hmm... mä en oo kyllä törmänny vielä että yhteenkään salaatintekemiseen vierähtää kymmenminuuttista enempää jollette lähde jänismetsälle lihaa hakemaan....
Annat kaverisi touhuta rauhassa...[/QUOTE]

Kyse oli makaroni salaatista mihin pitää keittää makaronit. Jos ite salaatin tekemiseen ei menekkään kuin 10 min tiskeihin menee kyllä toiset 10-15 min. Ja kokemuksesta tiedän et kaveri alkaa sitä salaattia tekemään siinä vaiheessa kun ruoka pitäis olla jo pöydässä. Ja toiseksi minä teen vähintään puolet sitte joka tapauksessa.

[QUOTE="Noo";22773516]Sulla on kaiketi useampia lapsia?

Kui sää noin avuton/kädetön olet?

Isojen perheiden äidithän on yleensä mestareita laittamaan hommat järjestykseen.[/QUOTE]

ite oon suht hyvä saamaan asiat sujumaan mut kaverilla tahtoo levitä hommat käsistä ja sit vaan voivottelee kun mikään ei suju. Mutta siis kuten laitoin et ollaan erilaisia. mut en voi tuota kaveria pakottaa minun vaatimuksiinkaan.

No mikset sanonut siihen lisäykseen vielä, että: " tuo kuitenkin salaatti valmiina niin päästään helpomalla" tai lähetä nyt vielä viesti, että taitaa olla parempi tehdä niin salaatin kanssa ja kysy siihen perään vielä onko kuusesta heille haittaa, jos se on jäänyt epäselväksi.

Soitellaan vielä huomenna niin pitää vielä sanoa et tuo valmiina sen salaatin. oon vaan aika huono toisia neuvomaan..

eihän tähän ole kuin yksi ainoa OIKEA ratkaisu, sä teet salaatin ja kaverisi tekee KOTONAAN salaatin ja tuo sen teille valmiina.Koti ja keittiö on sinun ja sinä PÄÄTÄT.
Jos teillä on noin paljon porukkaa niin onhan siinä jo vääntöä muutenkin ja mukavan helppoo kun olet laittanut itse tarjoilut valmiiksi ja kamun sapuskat vaan nakataan esille.
nyt soitat sinne ja sanot että palstalla arvostelit takanapäin :) ja sait OIKEAT neuvot, HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!

[QUOTE="a p";22773576]ite oon suht hyvä saamaan asiat sujumaan mut kaverilla tahtoo levitä hommat käsistä ja sit vaan voivottelee kun mikään ei suju. Mutta siis kuten laitoin et ollaan erilaisia. mut en voi tuota kaveria pakottaa minun vaatimuksiinkaan.[/QUOTE]

Ehkä oot hyvä saamaan asiat sujumaan muttet oo kyllä kovin hyvä aukaseen suutas. Mistä kaverin nyt pitäis päätellä että sinä et halua että hän tekee salaatin teillä?

Ei mulla kyllä 20-hengen salaatinteossa kauaa tuhrautuis enkä tarvis siihen emännän apua. Ja mikäli taloudesta löytyy tiskikone, ei mulla myöskään tiskien kanssa tuhrautuis varttia. Ja vaikka turhautuiskin, se vartti ei varmaan koko illasta ole ihan hirveän pitkä aika?